משה פדלון בוועידת החינוך. צילום עזרא לוי
משה פדלון בוועידת החינוך. צילום עזרא לוי

פדלון בוועידת החינוך של הרצליה: "אני ממשיך להיאבק כדי לפתוח על חשבוננו כיתות חדשות"

ועידת החינוך של צומת השרון ורשת שוקן מתקיימת בשעה זו בבית חיל האוויר. פדלון: "אני בעד שוויון. צריך לחזק את החלשים. אבל אסור על חשבון ערך השוויון לפגוע בילדי הרצליה"

פורסם בתאריך: 14.8.18 10:07

ראש עיריית הרצליה משה פדלון אמר בוועידת החינוך של צומת השרון ורשת שוקן, המתקיימת בשעה זו, כי הוא פועל מול משרד החינוך כדי שיתירו לו לשלם מהקופה העירונית עבור פתיחת כיתות חדשות בעיר, במטרה להפחית את מספר התלמידים בכיתה. "אנחנו יכולים לפתור את בעיית הצפיפות ברגע", אמר פדלון.

הוועידה נפתחה בדברים של מנחת הכנס, העיתונאית מרב בטיטו, שאמרה: "חינוך, כמו בספורט, כולם מבינים ולכל אחד יש משהו לומר ולהביע את דעתו. דווקא בבוקר הזה אני רוצה לרדת מהפסגה הזו. הבנתי לפני דקה וחצי שאם יצלח המהלך, בהרצליה יהיה חבר מועצה קטין בן 17. פתאום אני חושבת, איך זה לא קרה קודם?! בסופו של יום הייצוג של הילדים והנוער לא באמת נשמע, הם לא באמת יכולים להשפיע ולשנות. עצם הרעיון להכניס אותם לעירייה, לגוף המפקח, המושל והאחראי של העיר, זה רעיון שמעיד עד הכוונות. אני מתבוננת בעיר דרך החופים שלה. כשאתה מסתובב בחופי הארץ אתה מבין לעומק את המשמעות של חינוך ציבורי, עד כמה האנשים נותנים את הכבוד לסביבה ומרגישים קרובים אליה ברמה של לשמור ולכבד. השנה הייתה סוערת בשדה החינוך בישראל, כל יומיים-שלושה נשמעה דעתו של שר כזה או אחר והאתגר נהיה קשוח יותר. צריך להביא השיגים ומצד שני צריך להביא אזרחים שרוצים להיות מחוברים וזה לא דבר מובן מאליו. על כל אלה ודברים נוספים נדבר היום".

אחרי ברכה מצולמת של שר החינוך, נפתלי בנט, ודברי פתיחה של עורך העיתון צומת השרון אייל יצחקי, עלה פדלון ואמר: "אני פה, בוועידת החינוך של צומת השרון, כדי לומר לכל תלמידה ותלמיד, לכל הורה ולכל אשת ואיש חינוך, שכולנו בזה ביחד. זה המקום להודות לעיתון צומת השרון על היוזמה בקיום ועידת החינוך כאן בעיר הרצליה. רק ביחד אנחנו נוכל לייצר כאן חינוך איכותי. כי למורים המקצועיים ורחבי הלב שלנו, דרושה גם התמיכה של ההורים. ולפעילות של העירייה דרושה התמיכה של הקהילה. ולכל מורה דרושה התמיכה של כולנו. כי כפי שאומר הפתגם הישן: 'צריך כפר שלם, כדי לגדל ילד'. ואני גאה לעמוד בראש הכפר הזה. העתיד שלנו הוא בטכנולוגיה, ברב-תחומיות, במדע אך גם בערכים ובלכידות. המרכז הבינתחומי הרצליה הוא אחד מהשותפים החשובים שלנו למינוף ערכים אלו במערכת החינוך בעיר, והנוכחות החינוכית שלו מורגשת אף היא".

משה פדלון בועידת החינוך. צילום עזרא לוי

משה פדלון בועידת החינוך. צילום עזרא לוי

כאן הודה פדלון לסגניתו מחזיקת תיק החינוך איה פרישקולניק, "אשת חינוך ומנהלת מקצוענית מהדרגה הראשונה עם לב ענק. תודה על הכל", אמר והמשיך: "אחד הדברים החשובים הם בעיית הצפיפות בכיתות. אנחנו יכולים לפתור אותה ברגע. למען האמת, הגעתי לפגישות עם בכירים בממשל המרכזי והצעתי להם שאנחנו נממן את פתיחת כיתות חדשות שיורידו את כמות התלמידים בכיתה בצורה דרמטית. אך המדינה החליטה על תקן, כדי שכולם יהיו שווים. אני בעד שוויון. צריך לחזק את החלשים. אבל אסור על חשבון ערך השוויון לפגוע בילדים בעיר הרצליה. אני ממשיך בכל הכוח להיאבק כדי לקבל את האישור לפתוח על חשבוננו כיתות חדשות שיאפשרו יחס אישי יותר לכל תלמיד. להורים אני קורא – אני סומך עליכם, שתהיו איתי יחד במאבק הזה, לכשנזקק לכך. ולמדינה – שחררו אותנו מהכללים. תנו לתלמידי הרצליה לפרוח!

פדלון המשיך: "לדעתי, חינוך זה לא רק ידע. זה לא רק הבגרות במתמטיקה, או באנגלית. הבגרויות שלנו יוצקות לנו כישורים ויכולות. אבל כדי להיות אדם בוגר שלם, אנחנו צריכים לא רק לדעת איך לעשות דברים. אלא דבר ראשון, למה לעשות אותם. לכן, אני מתכוון לשנות את שמה של מערכת החינוך בהרצליה ל'מערכת החינוך והערכים'. והיא תהיה הראשונה בישראל שתקרא כך, ואני מאמין שרבים יצטרפו. ערכים זה תנועות נוער שקרובות ללבי, ערכים זה להעריך את הסביבה הירוקה והחופית שלך. ערכים זה כבוד לדגל. החל מהשנה הבאה תלמידים יתחילו להגיע לסיורים במתחם הבאסה בפארק ובאקו-פארק אפולוניה, כחלק מהכרת הטבע, המורשת ואהבת הארץ. ערכים זה חיזוק פרויקטים של התנדבות, בעיקר עם אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים. כי כשאנחנו מכירים באחר כשווה לנו, אנחנו הופכים להיות טובים יותר. וכמובן מחויבות אישית וחיבוק לניצולי שואה וקשישים.

"אני פונה לשר החינוך להעמיד את המורים במרכז העשייה ולתת להם גיבוי. אין למנהלים ולמורים גיבוי מספיק. זה יעד מאוד חשוב. חברים, יש לי עוד כל כך הרבה לספר לכם אבל אחד השיעורים החשובים שלמדתי, זה לתת לעוד קולות להישמע. והקולות שיש כאן בוועידת החינוך מרתקים, חכמים וחשובים. חברות וחברים, אני מאחל לכולנו שנת לימודים פורייה ומוצלחת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. הדס

    בבית ספר אלון יש כיתות בעלות 33-37 תלמידים (לעתים מעט פחות ועדיין). מדובר על הכיתות בשכבות הגבוהות. הצפיפות ניכרת וגם השפעתה בכל התחומים.

  2. סער

    מעניין, זו בדיוק האג'נדה של רשימת דרך החינוך. איפה היית בחמש השנים האחרונות ? די למשפטים מכובסים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר