הפגנת ההורים בהרצליה הצעירה, הבוקר
הפגנת ההורים בהרצליה הצעירה, הבוקר

"מרגיש כמו מחסני ילדים": הורים בשישה גנים השביתו את השעה הראשונה של שנת הלימודים

הורים בהרצליה הצעירה מתלוננים שכמעט בכל הגנים לומדים 35 ילדים, עם גננת אחת וסייעת אחת. העירייה: "התקנים נקבעים על ידי משרד החינוך"

פורסם בתאריך: 2.9.18 17:03

הורים לילדים בשישה גני ילדים טרום חובה וחובה בשכונת הרצליה הצעירה הפגינו היום בגינת יניב בשכונה, במקביל לשביתת אזהרה שהתקיימה למשך שעה בבוקר, עד השעה 9:00. ההורים מספרים כי לפני כשבועיים גילו שבמרבית הגנים בשכונה יש 35 ילדים, בגילאים שלוש וחצי עד חמש, עם גננת אחת וסייעת אחת.

ההורים, שפנו במכתבים לעירייה בעניין, נפגשו ביום רביעי האחרון עם ראש אגף החינוך בעירייה ד"ר יעקב נחום, סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך איה פרישקולניק, מנהלת המחלקה לחינוך הגיל הרך נאווה שחם והמפקחת על הגנים הממלכתיים במחוז תל אביב מטעם משרד החינוך עדנה צימרמן. היום בערב צפויה להתקיים פגישה של ההורים עם ראש העירייה משה פדלון וגורמים נוספים מהעירייה.

"לצערנו, רק לפני שבועיים גילינו ההורים בהרצליה הצעירה שבגנים טרום חובה וחובה יהיו כ-35 ילדים בגן ורק עם גננת וסייעת", אומרת עדי עזרוני, אמא לילדה בגן חובה יובל, "זה לא מקרה של גן אחד, ולכן כשכל הגנים ככה מפוצצים זה מעיד על כך שיש צורך בפתיחת גן נוסף או בתגבור רציני של כוח האדם בגנים. גילינו את זה רק לפני שבועיים כי תהליך השיבוץ לגנים לא שקוף להורים. רובנו שמענו על זה רק בשבוע שעבר, כשהיה לנו מפגש ראשון בגן. בעקבות זאת נעשתה פגישה של ההורים המודאגים עם הגורמים בעירייה ואני יכולה לומר שהכותרת העיקרית שיצאה מהפגישה הזאת היא שכולנו בחדר הסכמנו שהמצב הזה לא רצוי ולא אידיאלי. כשסיימנו את הפגישה לא ניתן איזשהו פתרון ואנחנו ההורים החלטנו לעשות הפגנת תמיכה בילדים ובצוותים, שאנחנו מאוד סומכים עליהם ורוצים לתמוך ולחזק אותם כי הם לא צריכים לעמוד במצב כזה. בעקבות כל השיח הזה הצלחנו להביא עוד כוח עזר לאחד הגנים. די מדהים לראות את ההתגייסות של ההורים וההיענות המאוד גדולה שלהם. הרוב לא שלחו את ילדיהם לגן במשך שעת השביתה, והבודדים ששלחו מתוך אילוצים אמרו שהם איתנו".

אם אחרת, לילך גביש בן יוחנן, אמא לילדה בגן טרום חובה וחובה יערה וחברת ועד בגן, אמרה: "לפני שבועיים גילינו שכמעט בכל הגנים בשכונה יש תפוסה מקסימלית. זו הפעם הראשונה שכל ועדי הגנים בהרצליה הצעירה עובדים יחד ללא ארגון גג. במרבית הגנים יש 35 ילדים בכל גן, וזה מרגיש כמו מחסני ילדים. לא ציפיתי שבעיר שמתגאה כל כך בחינוך ובכוח כלכלי הבת שלי והחברים שלה ייכנסו למחסן ילדים. יש לי תחושה שיש פה שלטון פקידים. אין שקיפות במידע ואין שיתוף ציבור בקבלת החלטות כמו שהם טוענים. מצד ראש העירייה יש כוונות טובות והוא קשוב, אבל בסופו של דבר החוויה שלי היא שהפקידים עושים מה שהם רוצים. היינו בפגישה שבעצם דחו אותנו, אמרו שהם יעשו איזושהי חשיבה בנושא. לא הייתה תחושה שיש איזו כוונה רצינית לטפל אלא סוג של סתימת פיות. יש תחושה שבמידה מסוימת השכונה הזאת ידועה כעמידה אז אומרים לנו תסתדרו בכוחות עצמכם וכספכם".

עוד היא מוסיפה: "העירייה מעמידה אותנו בסוג של משפט שלמה – זה או הילדים שלכם או הילדים עם הצרכים המיוחדים. פקידי העירייה אומרים לנו שאין מבנים פנויים בשכונה עבור ילדי הגנים הרגילים כשלמעשה פועלים בשכונה כרגע רבע מהגנים המיוחדים בכל העיר. השכונה מהווה שני אזורי רישום מתוך 15 אזורי רישום, ונראה שהיחס הוא לא הגיוני. מבחינתנו יש מקום לכולם אבל יש מקום להיערכות מצד העירייה לתת חינוך מספק והולם לכל ילדי העיר והשכונה. זה לא יכול להיות שהעירייה אומרת לנו להסתדר עם מה שיש ולא נערכת מבעוד מועד. אנחנו יודעים שיש מבנה של גן שעבר הסבה לצרכים אחרים, ומהעירייה טוענים שהוא לא כשיר לאכלס ילדים. מדברים על פתרון של בנות שירות ובחלק מהגנים כבר הוצבו בנות שירות. משיחות עם הגננות זהו כוח אדם שמהווה עזרה שהיא לא מספקת כמו סייעות בשכר מלא".

דנה אורן-ינאי, ממובילות המאבק בצפיפות בגנים בהרצליה הצעירה, אומרת: "35 ילדים בגן זה לא חינוך – 35 ילדים בגן זה לקחת סיכון על הילדים. זה לדעת שהילד והילדה של כל אחד מאיתנו לא מקבל את החינוך הטוב ביותר. 35 ילדים בגן זה מפתח מרכזי לאלימות ולפגיעה ביכולת הפדגוגית והרגשית של הילדים".

מהעירייה נמסר בתגובה: "התקנים נקבעים על ידי משרד החינוך. היתה פגישה עם מנהל אגף החינוך לליבון פתרונות בנושא".

מוועד הורי הגנים נמסר בתגובה: "אנו מודעים לבעיית הצפיפות שקיימת בכל העיר וספציפית בעוד איזורים מלבד הרצליה הצעירה. אנו עובדים בשיתוף פעולה עם העירייה על מנת לסייע במציאת פתרונות הולמים ומיטיבים עבור הילדים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פשוט אין גבול לדרישות של תושבי הרצליה הצעירה.
    בשנה האחרונה נחשפנו לחוצפה ולאינספור הדרישות של תושבי הרצליה הצעירה.
    למרות שהם מתנגדים להקמת בית ספר בשכונה שלהם, הם גרמו לפיצוץ אוכלוסיה בבית הספר לב טוב.
    מעל 800 ילדים בבית הספר.
    בכל הגנים בהרצליה מוגדר עד 35 ילדים בגן, ורק להם לא מתאים.
    בשכונת גליל ים אין עדיין בית ספר והילדים נוסעים באוטובוס לגן, והם מתלוננים על הקצפת שבקצפת.
    אפילו על שיפוץ ופינוי בינוי בשכונה לידם הם מתלוננים.
    כל אחד מחזיק 3 מכוניות, הם גרים במגדלים של 20 קומות אבל של שכנים שלהם יהיה יותר טוב זה כבר לו.
    הם למדו שהם חזקים וצריך אותם בקואליציה עם ראש העיר.
    מסע ההסתה נגד הדתיים והשדתה ברשות פעילים מרכזיים מהשכונה , נועד בראש וראשונה ליצור קואליציה עם נציגות השכונה, פוליטיקה זולה.
    במקום ראש העיר הייתי זורק אותם מכל המדרגות, בונה בית ספר בשכונה, עושה פינוי בינוי בשיכון פטיש, משאיר אותם באופוזיציה לצעוק, ונותן לנו לנשום.
    חמוצים.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כרגיל דורכים על הציבור. התקנים האלה הם אסון לילדים.

  3. ת

    גם בבאר שבע אותו מצב!!
    בושה למדינה בושה למשרד החינוך שמתאר בפרסומות שיש 2 סייעות בגנים הכל בולשיט רמאות מדינה שהולכת לאבדון! מדינה שלא מתקדמת רק הולכת עוד ועוד אחורה! מדינת פח אשפה!!!
    מדינה שמזלזלת בחינוך ובעתיד של המדינה! לא משקיעים כלום בחינוך גנים עלובים בתי ספר תת רמה הכל רקוב!

  4. שירלי

    צר לי אבל זה לא מצב חדש. והוא גם ממש לא ייחודי להרצליה. במרבית הגנים הממלכתיים בישראל של כמות לא הגיונית של ילדים. כבר שנים שצוותי חינוך מתרעמים ומתחננים לצמצום כמות הילדים בגנים…זה ממש לא מצב חדש שפתאום קרה, זה פשוט חדש להורים האלו.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר