צוות בית הספר גורדון אחרי קבלת פרס המחוז של משרד החינוך
צוות בית הספר גורדון אחרי קבלת פרס המחוז של משרד החינוך

מצטייני משרד החינוך: פרסים לבית הספר גורדון ולמנהלת לב טוב

מנהלת בית הספר לב טוב היא אחת מבין 16 מנהלים מצטיינים של מחוז מרכז במשרד החינוך. גורדון הוא אחד מבין שמונה בתי ספר יסודיים מצטיינים בארץ

פורסם בתאריך: 14.11.18 08:36

מנהלת בית הספר היסודי לב טוב בהרצליה, אביטל מרגלית, היא אחת מתוך 16 אנשי חינוך מצטיינים ממחוז תל אביב שקיבלו תעודות הוקרה על פעילותם החינוכית בשנת הלימודים תשע"ח בטקס שהתקיים ביום ראשון בגני תקווה. בנוסף לפרסים האישיים, קיבלה גם מנהלת בית הספר לאמנויות ע"ש גורדון בהרצליה, בלה בסן, את פרס החינוך המחוזי שהוענק לבית הספר.

תעודות ההוקרה חולקו על י די מנהלת מחוז תל אביב, חיה שיטאי. בטקס לקחו חלק מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, ראש עיריית גבעתיים רן קוניק, הנהלת מחוז תל אביב, הפיקוח, מנהלי אגפי חינוך ובני משפחתם של המתמודדים שזכו בתואר הנכסף.

מרגלית היא בעלת ותק של 16 שנים כמנהלת בתי ספר יסודיים במחוז תל אביב במשרד החינוך וזו השנה השביעית שלה כמנהלת בית הספר לב טוב. "למעשה, זכיתי במהלך התקופה הזאת שבה אני מנהלת את בית הספר, שישפצו את בית הספר. הוא מעוצב ומתוכנן כך שכולו מרחבי למידה. החלומות הפדגוגיים שלנו התגשמו בתוך בית הספר. על אף שבית הספר שלנו גדול – יש לנו 830 תלמידים, עדיין יש להם מקום ללמוד בכל מיני מרחבים ובכל מיני דרכים, ואנחנו בעצם מובילי פדגוגיה".

אביטל מרגלית מקבלת את הפרס

אביטל מרגלית מקבלת את הפרס

מרגלית מוסיפה: "אני מאמינה במגוון דרכי הוראה ובמתן מענה לכל תלמידה ותלמיד וזה מתבטא פה בתוך בית הספר. יש לנו גמישות בתוכן ברמה של הראייה הבינתחומית של כל המקצועות. לראות ילד ששוכב על הספה ולומד זה בסדר מבחינתנו. מאוד מעניינת אותנו הסקרנות של הילדים ואנחנו מתבססים על ההנאה מלמידה. גם מערכת השעות היא קצת אחרת – יש לנו שעות בגדלים שונים, בפתחי זמן שונים ואנחנו מערבבים תחומים, כמו למשל את השפה עם התנ"ך עם הגיאוגרפיה עם ההיסטוריה. תכניות הלימודים שלנו הן שונות ופורצות דרך. יש לנו צוות מאוד חזק פה בבית הספר ובכל שנה אנחנו עולים עוד שלב של פיתוח מקצועי. התחום החברתי מאוד בולט אצלנו, התחום הערכי, החלק של ליצור ילדים שהם מעורבים, חושבים, ביקורתיים. אני לא עובדת לשם פרסים, אני באמת נהנית מהעבודה שלי שהיא לא פשוטה. זה מקצוע מורכב, אבל מלא סיפוק, ויש בו המון עשייה, חשיבה וחקירה, שאילת שאלות. היה לי מאוד נחמד לקבל את הפרס".

מרגלית הייתה תקופה קצרה מורה ואז עברה ישר לניהול. "אני מלמדת היסטוריה, תנ"ך ומגדר", היא מספרת, "אני מאוד אוהבת ללמד, מאוד כיף, זה להתקרב לתלמידים ולראות אותם במקום אחר".

כאמור, זוכה אחר מהרצליה הוא בית הספר לאמנויות גורדון בהרצליה "אנחנו בית הספר היחיד במחוז תל אביב שקיבל פרס חינוך מחוזי השנה", אומרת בלה בסן שזו השנה ה-11 שלה כמנהלת בית הספר, "זו הפעם השנייה שבית ספר זוכה בפרס חינוך מחוזי בקדנציה שלי, זכינו בו גם לפני ארבע שנים. אנחנו בין שמונת בתי הספר היסודיים המצטיינים בארץ. הפרס בוחן 14 קריטריונים, בהם למידה משמעותית, קידום תהליכי הוראה למידה והערכה, פיתוח תכניות לימודים בסביבות למידה מגוונות, שיתוף הורים ועוד. המהות שלנו היא עשייה חינוכית פדגוגית חדשנית כשאמנות וחינוך נפגשים – זה היה המוטו. כשבית ספר מקבל פרס חינוך מחוזי המשמעות היא שיש הוקרה לעשייה החינוכית פדגוגית שמתרחשת בבית הספר".

בלה בסן מקבלת את הפרס

בלה בסן מקבלת את הפרס

עוד אמרה בסן: "התפיסה שלי כמנהלת היא שכל אחד יכול וכל אחד צריך ללמוד למידה בינתחומית בשילוב אמנויות, העצמה, הכרה בטוב. אנחנו מטפחים מצוינות בבית הספר. זה נשמע כמו סיסמה, אבל כשבאים לראות את זה בשטח, הלכה למעשה, רואים את זה בכל אחד מהמקומות שאנחנו נוגעים בהם. אנחנו נמשיך להעמיק בתחום שבו חינוך ואמנות נפגשים ומתכוונים להיות חלק מרשת שתפתח חדשנות פדגוגית. אנחנו לא שוקטים על השמרים, אנחנו כל הזמן פועלים וחושבים כל הזמן איך אפשר להעמיק ומה אפשר לעשות עוד. יש לנו קהילה נפלאה ואנחנו מאמינים בשותפות האמיתית שמתחוללת בינינו לבין ההורים והתלמידים, וזה עבורנו משולש הזהב שהוא משמעותי מאוד לקידום כל בית ספר. אנחנו מאוד גאים בקבלת הפרס, זה סוג של הוקרת תודה לעשייה חינוכית מטעם המחוז שזה מאוד מכובד. מאוד מרגש".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר