חברי סיעת מרצ וראש העירייה משה פדלון אחרי החתימה על ההסכם הקואליציוני
חברי סיעת מרצ וראש העירייה משה פדלון אחרי החתימה על ההסכם הקואליציוני

הקואליציה החדשה של הרצליה יוצאת לדרך: כל התיקים וכל התפקידים

מי יחזיק בתיק התחבורה? איך חולקו סמכויות החינוך? מי יישב בראש ועדת "שוויון, סובלנות וגאווה"? ומי תהיה אחראית על שבילי האופניים? כל התשובות בפנים

פורסם בתאריך: 21.11.18 11:31

סיעת ראש עיריית הרצליה חזון ניסיון, מרצ-התנועה הירוקה, ש"ס, הבית היהודי, דרך החינוך, דרך חדשה, גשר ו-100 אחוז הרצליה – אלה הסיעות שירכיבו את הקואליציה של ראש עיריית הרצליה משה פדלון. אתמול נחתמו כל ההסכמים הקואליציונים בין ראשי הסיעות לפדלון, מרצ חתמו הבוקר, סמוך לשעה 10:00.

בסך הכל מונה הקואליציה 13 חברים, לעומת שמונה חברים בארבע הסיעות שנותרו באופוזיציה – קהילה, צערים וסביבה בראשות מאיה כץ, יש עתיד, הליכוד והחופש לבחור. בקואליציה יישבו משה פדלון, איה פרישקולניק, עפרה בל ואיתי צור (חזון וניסיון, 4 מנדטים), עופר לוי, דניאל אייזנברג ויהונתן יסעור (מרצ-התנועה הירוקה, 3 מנדטים), ירון עולמי (100 אחוז הרצליה), אורן אוריאלי (דרך החינוך) דנה אורן-ינאי (דרך חדשה), משה ועקנין (ש"ס), צבי וייס (הבית היהודי) ואלעד צדיקוב (גשר). באופוזיציה יישבו מאיה כץ, גרי גוזלן, יונתן יעקובוביץ ותמר לרמן גרוסמן (קהילה, צעירים וסביבה נטו, 4 מנדטים), יריב פישר ורונן וסרמן (יש עתיד, 2 מנדטים), יוסי קוממי (הליכוד) ואיל פביאן (החופש לבחור).

ככל הנראה פרישקולניק תהיה מ"מ וסגנית של ראש העירייה ותחזיק בתיק החינוך. בל, מסתמן, שגם היא ככל הנראה תהיה סגנית ראש העירייה, תהיה אחראית על אזור התעשייה והחברה לפיתוח התיירות.

עופר לוי ממרצ יהיה סגן ראש העירייה ויחזיק בתיק הספורט ובתיק איכות הסביבה. אייזנברג תחזיק בתיק התחבורה בשיתוף עם פדלון, ומרצ יישבו גם בראש הוועדה החדשה שקמה "שוויון, סובלנות וגאווה בעיר" שנרקמה ביוזמתם. יסעור, שנמצא במקום השלישי ברשימת מרצ, יהיה חבר ועדת תכנון ובניה. ליסעור ולדרור בן-עמי יש הסכם רוטציה. בחלק הראשון של הקדנציה יכהן יסעור ולאחר מכן יכהן בן-עמי שייקח את תיק איכות הסביבה מלוי, כשייכנס למועצה.

בהודעה שפרסמה מרצ בפייסבוק בדקות האחרונות נכתב: "ההסכם המצוין שעליו חתמנו נותן לנו את הכוח ואת היכולת, בגיבוי ראש העיר הנבחר, לקיים את הבטחותינו לבוחרינו – נשמור על עיר חופשית המעודדת ומפתחת תחבורה ציבורית ואלטרנטיבית שבעה ימים בשבוע, יאפשר לנו לעודד מצוינות בחינוך ובספורט, יאפשר שוויון ייצוגי וקבלת משאבים לזרמים השונים ביהדות הפועלים בעיר, ויאפשר לנו להוציא לפועל ולהשפיע על החלטות
הקשורות לתכנון ובניה, התחדשות עירונית, קידום אג׳נדה ירוקה נרחבת, ושמירה על אפולוניה. אנו נפרסם את פרטי ההסכם במלואו בהמשך".

עופר לוי מסר: "אני שמח מאוד ומתרגש. יצאנו לדרך חדשה וחובת ההוכחה עלינו עכשיו. הגענו להסכם טוב, יעיל ורציני, לקחנו תיקים מאוד משמעותיים ואנחנו הולכים לעבוד בשותפות עם ראש העיר למען תושבי העיר. אני מאחל הצלחה לכל הקואליציה החדשה ואני מקווה גם שיצטרפו אלינו עוד סיעות בהמשך".

עולמי יישאר בתפקידו מהקדנציה הקודמת כיו"ר מינהלת פארק הרצליה ובית קינן, שיכלול גם את הפארק החדש שייבנה בגליל ים. בנוסף הוא ישמש כיו"ר מינהלת רחוב סוקולוב. לדבריו, הוא יהיה חבר בוועדות ודירקטורים בדומה לקדנציה הקודמת. "בשעה טובה ומוצלחת נחתם ההסכם הקואליציוני ביני לבין משה פדלון, ראש העיר, לעוד חמש שנים של עשייה ופעילות ברוכה למען העיר הנפלאה שלנו", אמר עולמי, "אני פותח את הקדנציה החמישית שלי כחבר מועצת העיר הרצליה – ובטוח שאמשיך לשרת את תושבי העיר נאמנה, במסירות ובאהבה, כתמיד. שרק נעשה ונצליח!".

פדלון ועולמי חותמים על ההסכם הקואליציוני

פדלון ועולמי חותמים על ההסכם הקואליציוני

אורן-ינאי קיבלה את ניהול תיק התחבורה הדו-גלגלית (אופניים), שבמסגרתו היא מבטיחה להוביל את מהפכת האופניים בעיר. לדבריה, היא תשב בוועדות הכספים, הנהלת העיר, מינוי בכירים ומוסדות נוספים וכן בוועדת המשנה לתכנון ובניה ובמליאת הוועדה ובוועדת החינוך. "ייצוג הקהילה שלי זו שליחות מחייבת", אמרה אורן-ינאי, "לכן, עברנו בהנהגת דרך חדשה תהליך שנועד לעצב את השליחות שלנו בצורה הנכונה ביותר לקהילה. אנחנו מחויבים כלפי הציבור שלנו לכל הנושאים שדנו בהם בבחירות ובאנו כדי להשפיע ולעשות ולייצג את הציבור שבחר בנו".

דנה אורן ינאי ומשה פדלון חותמים על ההסכם הקואליציוני

דנה אורן ינאי ומשה פדלון חותמים על ההסכם הקואליציוני

אוריאלי יהיה אחראי על פרויקט תיקשוב חדש בכל מערכות החינוך, טכנולוגיה מחשוב וחלל במוסדות החינוך, החינוך הבלתי פורמלי, ועדת היגוי לצמצום מספר הילדים בכיתות, מועדוניות ופרויקט דרך הגלים. כמו כן יהיה שותף בהקמת מרכז המדעים החדש לגיל הרך. בנוסף, נציגים של דרך החינוך יהיו בוועדות העירוניות ודירקטוריונים של החברות העירוניות. "קיבלתי לא מעט סמכויות ועכשיו מה שצריך זה להפשיל שרוולים ולפעול לטובת החינוך בעיר", אמר אוריאלי. "אני מגיע עם תחושת שליחות ויש לי את כל הכוונה לפעול ללא ליאות, במקצועיות ובתבונה. התרשמתי שראש העיר וסגניתו מעוניינים לפעול עמי בשיתוף פעולה מלא ולכולנו מטרה משותפת – לבסס מערכת חינוך מיטבית עבור ילדי הרצליה ותושביה".

צדיקוב קיבל את תיק תרבות יהודית, תיק חינוך תורני, תיק שיפוץ בתי הכנסת, דירקטור החברה הכלכלית ודירקטור המרכזים הקהילתיים. לדבריו, הוועדות טרם אוישו וכל נושא השיבוץ לוועדות ונציגי ציבור יינתן על ידי ראש העיר לפי מפתח קואליציוני בהמשך. "אנחנו בסך הכל רוצים ללכת לתקופה של עשייה ולהמשיך לחזק את הקשר בין הציבורים. לפעול בצורה נעימת הליכות, טובה וחברית בין כלל הסיעות.

אתם מתנגדים לתיק הגאווה?

"אני לא יודע מה זה אומר תיק הגאווה, זה נושא שכרגע מבחינתי הוא חלול. אין לי בעיה שיהיה מישהו שיוגדר לצורך העניין ויחזיק בנושאים שקרובים לציבור שצריך שצרכיו יטופלו בעיר, כמו כל ציבור אחר בעיר. אין לנו שום בעיה עם זה.

מה עם מצעד גאווה? בהרצליה?

"אנחנו חושבים שכל דבר שיקרה בצורה שהיא מוחצנת, בוודאי שהוא נגד הרוח שאנחנו מאמינים בה – העמדות שלנו ידועות וברורות".

וייס מסר: "הנקודות המרכזיות שנפעל בהן יהיו החינוך לזהות יהודית ומסורת בדרכי נועם, דו קיום בין ציבורים שונים וכלל הציבור בעיר ושיפור דיור לשכבות החלשות בעיר ולדור הצעיר".

מיש עתיד שבאופוזיציה נמסר: "בבחירות האחרונות הציבור החופשי בעיר הרצליה, המהווה רוב מוחלט, אמר את דברו. תוצאות הבחירות יצרו הזדמנות אמיתית להרכיב קואליציה שתשקף את רצון הציבור לעיר חופשית, ליברלית ומתקדמת. לצערנו ראש העיר בחר להרכיב קואליציה צרה יחסית, עם שותפיו הטבעיים במפלגות הדתיות, עם סיעות יחיד המיצגות קבוצות אינטרסים קטנות יחסית בעיר, ובהכשר של מרצ".

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

16 תגובות
  1. משה

    מר"צ עם ש"ס ועם הבינוי המסיבי של פדלון חברו של כחלון – ממש מכרו את הבוחרים שלהם בשביל כיסא

  2. מיקה כהן

    פדלון תותח! בהצלחה רבה לקואליציה הטובה שהייתה אי פעם יישר כוח!

  3. רפאל מזרחי

    דרך צלחה לראש העיריה משה פדלון ולחברי הקואליציה , הרצליה זקוקה לכוחות חדשים ומחודשים שיןבילו אותה לגבהים , אין כל ספק העיר התברכה בראש עיריה מזן אחר, מאציל סמכויות ונעים הליכות , משה פדלון מנהיג את העיר הרצליה קדימה ובכל הכוח !!!

  4. דרוין

    אנשים שלא גמרו כיתה ג' ו/או למדו רק תורה
    השתלטו על העיר הרצליה. הבעיה שהם מנוהלים
    על ידי רבנים חשוכים וימשיכו בהדתה של הרצליה החילונית והליברלית שהם רוב רובם של תושבי הרצליה

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לדתיים אין בושה ואין עקרונות.הדבר היחיד שמנחה אותן זה להנחיל אורח חיים דתי על החילונים בניגוד לרצונם.לא איכפת להם שיעשו בהרצליה מצעדי גאוה כל שבוע העיקר שיוכלו לחלוב את קופת העיריה לצרכים שלהם.
    בושה שדוקא פדלון ומרץ נותנים להם כר לפעילות שלהם בניגוד לערים אחרות ששם אין להם דריסת רגל לחיי התושבים.

  6. תושב מרכז העיר

    יופי של קואליציה שתדאג גם לשכונות, אני בעד שגם יש עתיד יכנסו לקואליציה ושמאיה כץ תישאר בחוץ, לא רוצים את הנוכלת הזו בהרצליה

  7. אייל

    הקואליציה עם שילוב של כל המפלגות הדתיות מאותתת לחרדים ולדתיים כי ניתן להמשיך בכיבוש
    הרצליה כמו בית שמש ערד ואשדוד.
    בהרצליה גרים חילונים עשירים שיוכלו לממן את החינוך הדתי-חרדי , מוסדות תורניים ותהלוכות של חבד בשכונות חילוניות מובהקות

  8. אלי

    איך פדלון לא מתבייש להכניס לקואליציה מפלגה
    גזענית כמו שס שחורתת על דגלה הדרת נשים והדרת אשכנזים ושהמנהיג שלהם הוא עבריין מורשע שממשיך בדרכו הנלוזה.
    זה מה שתושבי הרצליה רוצים?

  9. משה

    תושבים יקרים
    הבחירות תמו.
    הגיע הזמן להפסיק את שנאת החינם הזאת בינינו לבין הדתיים.
    ראש העיר הצהיר מעל לכל במה שלא יתן יד להדתה.
    אני בחרתי בו ואני מאמין לו.
    אני חושב ששנאת החינם הזאת כפי שניתן לראות בתגובות – מיותרת ועל כולנו להתאחד ולראות איך נוכל להביא את העיר שלנו לשגשוג והגשמה בשנים הבאות.
    אני בטוח שראש העיר יצעיד את העיר הרצליה ל 5 שנים טובות.
    בהצלחה לכולכם – הצלחתכם היא הצלחתנו.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למשה- הלוואי שיתגשמו כל משאלותיך.
    כולם רוצים שקט . אבל השתיקה של החילונים תהפוך את הרצליה לעיר דתית .זאת שיטה אצלם
    להרדים את החילונים ובעוד 5 שנים תמצא פה עוד 20 אלף חרדים שיחיו פה על חשבון החילונים ואוכלוסיה חזקה וטובה תברח מפה ובסוף גם יהיה פה ראש עיר מש"ס.

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי שמכר את המצביעים שלו כמו שהיה ברור שיעשו , אלו מרצ, במקום לבנות גוש חוסם לפדלון ולהכריח אותו לבנות קואליציה חילונית, הם מכרו את העקרונות שלהם בשביל שעופר לוי יהיה סגן ראש העיר.

    מקווה שה3 מנדטים שקיבלו בבחירות הבאות יעלמו וילכו למי שבאמת דואג לציבור החילוני יש עתיד

  12. שוקי

    מרצ לתת מסיכה של ליברליות לקואליציה שנכללים בה ש"ס והבית היהודי, ממש לא בשביל זה נבחרתם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר