בית ספר בר אילן היום, לקראת סוף השיפוץ
בית הספר בר אילן

"כולם מאוד מתרגשים": תלמידי בר אילן חוזרים לבית הספר אחרי שנה וחצי

שיפוץ מקיף שהחל בבית הספר הממלכתי דתי בספטמבר שנה שעברה מגיע לסיומו. אחרי חנוכה יחזרו התלמידים למבנה משודרג ולאולם ספורט חדש

פורסם בתאריך: 6.12.18 08:43

ביום שלישי הבא, מיד לאחר חופשת חג החנוכה, יחזרו כ-350 תלמידי בית הספר היסודי הממלכתי דתי בר אילן שבמרכז הרצליה למשכנם הקבוע לאחר חידוש ושיפוץ המבנה מהיסוד, ויזכו סוף-סוף לאולם ספורט משלהם, שלא היה בבית הספר מאז הקמתו. העבודות בבית הספר החלו בספטמבר, עם תחילת שנת הלימודים הקודמת, אז פוזרו התלמידים לשני ריכוזי לימוד, האחד באזור הקרוואנים בחטיבת יד גיורא והשני בבית ספר רעות ביד התשעה. בבית הספר יש 18 כיתות אם, כיתות ספח, כיתות הנהלה, אולם ספורט בגודל של כ-600 מ"ר, גן חובה עם חצר חדשה. התכנון של שיפוץ בית הספר החל בתחילת הקדנציה הקודמת ועלות השיפוץ עומדת על 40 מיליון שקל.

"כולנו מאוד מתרגשים, בית הספר בר אילן הוא בין בתי הספר הראשונים בהרצליה ולא מעט הורים למדו בו", אומרת נורית כהן, יו"ר ועד ההורים של בית הספר, "כמי שלמדה שם ביסודי, אני באופן אישי מאוד מתרגשת. הגעתי מתל אביב להרצליה בכיתה ה' ונכנסתי לבית הספר בר אילן, וזו חוויה שזכורה לי כל כך לטובה. זה בית ספר מחבק, משפחתי וקהילתי. זה מה שמאפיין את בית הספר גם היום, כולנו מרגישים ערבים אחד לשני. אני זוכרת שהיו לי חששות מהכניסה והן התפוגגו מהיום השני. אני זוכרת גם את הניראות של בית הספר, שלא השתנתה עד רגע לפני השיפוץ. בית הספר היה ישן נושן. זה שיפוץ ראשון, יסודי ומאוד משמעותי בבית הספר. אמנם אני שותפה לכל התהליך של השיפוץ אבל אני בטוחה שביום שלישי, כשנעשה את הכניסה הרשמית והחגיגית, אני אתרגש".

בית ספר בר אילן היום, לקראת סוף השיפוץ

כהן מוסיפה: "הדבר הכי משמעותי שנוסף לנו הוא אולם הספורט, אמנם קטן באופן יחסי אבל משמעותי עבורנו, כי עד היום לא היה לנו אולם ספורט והילדים היו מתאמנים בחוץ, במגרש ספורט פתוח, ובימי החורף לא היה להם איפה להתאמן. מבחינתנו, זו הבשורה המשמעותית. כשאני למדתי שם, התאמנו במגרש בחוץ וגם היה חדר שקראנו לו 'חדר מראות', שהוא חדר מעט יותר גדול מהחדרים האחרים ושם אפשר היה לקיים פעילות מסוימת. שם גם התקיימו החוגים. מזל שבארץ אין הרבה ימי גשם, אז לא היה צריך לחפש הרבה אלטרנטיבות. אבל בימים גשומים הפעילות הייתה בתוך בית הספר והיו משחקים ולא דברים ספורטיביים. עכשיו הילדים יחוו דברים אחרים. הבת שלי לומדת שם והיא שומעת ממני המון. הילדים מאוד מתרגשים. כולם מחכים כבר להיכנס לבית הספר".

יש תלמידים שלא מכירים אפילו את בית הספר.

"נכון, כי הם התחילו בשנה שעברה ללמוד במבנים הזמניים עד שיסתיים השיפוץ. הילדים למדו בבתי ספר מפוצלים, הגן וא'-ג' למדו בחטיבת רעות ביד התשעה וד'-ו' למדו באזור הקרוואנים, באזור יד גיורא, ליד הקאנטרי. זה ממש שני קצוות של העיר, וזו אופרציה מטורפת והסעות לשני הכיוונים, וזאת הייתה תקופה לא קלה בכלל. אנחנו מתכננים עבורם הרבה פעילויות אוריינטציה ויש לנו גם שתי יועצות בבית הספר שמלוות את התהליך. הילדים היו שנה וחצי במקום אחר ויש משמעות גם לעזיבה של מקום אחד למקום אחר. בית הספר נערך לזה גם בצד הפסיכולוגי, מעבר לכל ההפנינג הגדול שאנחנו רוצים לעשות, כדי לאפשר לתלמידים כניסה רכה. הצוות החינוכי נערך לזה בצורה נהדרת".

בסיור שהתקיים בתחילת השבוע שבעבר בבית הספר השתתפו ראש העירייה משה פדלון, מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא, חבר מועצת העיר צבי וייס, שליווה את הפרויקט בכל תהליכי התכנון והביצוע, מנהל אגף תב"ל שמואל עקרב ומנהלי קבלני ואדריכלי הפרויקטים. בסיור נבדקו העבודות שבוצעו, וכל הגורמים הונחו להיערך ולהכין את בית הספר לכניסה ותחילת לימודים מיד לאחר חג החנוכה.

מנהל אגף החינוך בהרצליה יעקב נחום, מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא, ראש עיריית הרצליה משה פדלון וחבר המועצה צבי וייס בבית הספר המשופץ

מנהל אגף החינוך בהרצליה יעקב נחום, מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא, ראש עיריית הרצליה משה פדלון וחבר המועצה צבי וייס בבית הספר המשופץ

מהנהגת הורי בית הספר בר אילן נמסר: "יחד עם כלל הורי ותלמידי בית הספר, אנו נרגשים מאוד ומצפים למעבר לבית הספר המשופץ. ב"ה פיצול בית הספר לשני מתחמים שונים והמתנה של שנה וחצי מגיעים לסופם. ליווינו את תהליך השיפוץ לכל אורכו תוך שיתוף פעולה ושיח עם כלל הגורמים בעירייה. ב"ה אנו זוכים למבנה יפה וחדיש, ולראשונה גם לאולם ספורט, אשר עתיד לשמש גם כמרכז קהילתי לציבור החמ"ד. אנו נמשיך ללוות את התהליך עד לסיום כל עבודות הפיתוח שעוד נותרו, וכמובן על מנת לוודא מענה לנגישות ולבטיחות מכל ההבטים במבנה. בשיתוף עם אגף החינוך ומנהל החמ"ד, נעשה כל מאמץ להוביל את בית הספר להיות בית חינוך מוביל מבחינה ערכית, לימודית וקהילתית על פי ערכי החמ"ד של אהבת העם, התורה והארץ, הנהנה ושותף לכל תהליכי החינוך המתקדמים בעיר. ברצוננו להודות לכל מי שסייע וליווה מקרוב את תהליך השיפוץ הנרחב, ובהזדמנות זו גם לאחל לראש העיר הצלחה בקדנציה החדשה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מזל שבית הספר לא בהרצליה הצעירה אחרת השכנים היו מתנגדים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר