ישיבת מועצת עיריית הרצליה. צילום מתוך אתר העירייה
ישיבת מועצת עיריית הרצליה. צילום מתוך אתר העירייה

הצעה: לשדר בפייסבוק את ישיבות המועצה בזמן אמת, ולפרסם את היומן של פדלון

חבר האופוזיציה במועצת עיריית הרצליה איל פביאן, ותושבת העיר עו"ד גלי עציון, פנו לראש העירייה עם ההצעות. העירייה מסרה כי שידור חי של ישיבות המועצה נמצא בבחינה

פורסם בתאריך: 26.12.18 16:14

חבר האופוזיציה במועצת עיריית הרצליה, איל פביאן, מבקש מראש העירייה משה פדלון לשדר בשידור חי ומלא את ישיבות מועצת העיר ואת ישיבות ועדות העירייה השונות בעמוד הפייסבוק של עיריית הרצליה, החל מהישיבה הקרובה. אל הצעתו של פביאן מצטרפת תושבת הרצליה עו"ד גלי עציון, שפנתה אף היא לפדלון בבקשה דומה וכן ביקשה לפרסם באתר העירייה את יומנו של פדלון ואת ספר התקציב. על כך טרם התקבלה תגובת העירייה.

"בעידן הטכנולוגי שלנו ניתן להנגיש לכלל הציבור את פומביות הישיבות, גם מבלי להגיע פיזית לאולם בו מתקיימות הישיבות", כתב פביאן לפדלון, "ישנם תושבים ואנשים אחרים אשר העניינים הנדונים נוגעים להם, והם מעוניינים בזמן אמת לדעת את תוכן הדיונים ואת ההחלטות שהתקבלו, אך מסיבות שונות אינם יכולים להנגיש עצמם פיזית לאולם הישיבות בזמן הדיון. עקרונות השקיפות ושיתוף הציבור במידע, בתהליכים ובקבלת ההחלטות המתקבלות בעניינים החשובים לעתידו ואורח חייו ובכלל, הם עקרונות חשובים ביותר, וניתנים בעידן שלנו ליישום נרחב בדרכים קלות ופשוטות לביצוע בעלות מינימליסטית אם בכלל, במקרה שלנו – הרי ישיבות המועצה ממילא מוקלטות ומצולמות בעת התקיימותן ומועלות לצפייה בהמשך באינטרנט, לצד פרסום מועדי הישיבות מראש לציבור".

איל פביאן

איל פביאן

גם עו"ד עציון כתבה לפדלון בעניין שידור בזמן אמת של ישיבות המועצה וכן של ועדות העירייה, לרבות ועדות המשנה. "ראוי והולם שהעירייה תניח את ספר התקציב באתר העירייה מבעוד מועד, כפי שנעשה ברשויות אחרות, למשל המועצה האזורית יואב, זאת במטרה לאפשר לתושבי העיר המעוניינים בכך לעיין בספר התקציב ולהעיר את הערותיהם ישירות לעירייה ו/או באמצעות חברי מועצת העיר", כתבה והוסיפה: "נכון ומתבקש, כי תפרסם את יומנך, יפורסם ספר התקציב זמן סביר מראש החל משנת התקציב 2020 וספר התקציב 2019 יפורסם לאלתר, ישודרו ישיבות המליאה וכן הוועדות השונות, לרבות ועדות המשנה, והכל בזמן אמת".

משה פדלון

משה פדלון

לגבי השידור החי של ישיבות מועצת העיר והוועדות, נמסר מעיריית הרצליה כי "הנושא נמצא בבחינה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. איילה לבנה

    הגיע הזמן לשידור חי רצוף מהכנסת.זה יעלה את רמת ההתנהגות באופן אוטמטי.או שזו אשליה כי הרמה כבר ירדה מתחת לקו האדום וחצתה נקודת אל חזור.

  2. שלמה

    תומך בהחלטה. ולא רק ישיבות המועצה – אלא גם הוועדות. הכל ראוי לתיעוד ולשידור עבור הציבור.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר