הבריכה בשיאה, לפני כשבועיים, מול אשכול הגנים
הבריכה בשיאה, לפני כשבועיים, מול אשכול הגנים

ברווזים, יתושים וסכנת טביעה: בריכת חורף ענקית נקוותה סמוך לגני עירייה

הורים לילדים הלומדים באשכול הגנים בשכונת הרצליה ב' מספרים שהבריכה הענקית מגיעה עד לקיר מבנה הגן, ומאיימים בהפגנה: "יש מתקפת יתושים על הילדים. בעוד חודש, כשיתחיל האביב, נהיה בבעיה היסטרית"

פורסם בתאריך: 11.2.19 13:14

אגם, ברווזים, קרפדות וצרצרים. לא, זו לא שמורת טבע רחוקה מהעיר אלא שלולית חורף שנוצרה בשכונת הרצליה ב' מאחורי אשכול גני הילדים שברחוב הזמר העברי 3. אבל לפסטורליה הזו יש גם מחיר: הורים לילדי הגנים שבאשכול, ירדן ומעגן, טוענים כי השלולית הגדולה שנוצרה הפכה מקור דגירה ליתושים, ומתלוננים שילדיהם נעקצים ללא הרף. עוד טוענים ההורים כי ישנה גם סכנת טביעה של הילדים במאגר המים שנקווה.

ההורים מספרים שפנו לעירייה, ששלחה מדביר מטעמה לרסס את השלולית, אך הפעולה הזו, כך לטענת ההורים, לא פתרה את הבעיה והילדים ממשיכים להיעקץ ועדיין חשופים לסכנת הטביעה. ההורים דורשים מהעירייה לטפל בבעיה באופן מיידי, ואף מאיימים בהפגנה.

הבריכה מול אשכול הגנים

הבריכה מול אשכול הגנים

"עם הגשמים האחרונים נוצרה בשכונה שלנו שלולית חורף ענקית שצמודה לאשכול גנים ולא נעשה בה טיפול, והיא מקור לבעיות גם בטיחותיות וגם תברואתיות", מספר אחד האבות, "זה מקור ליתושים והשלולית מספיק גדולה ועמוקה כך שילד יכול לטבוע בה. השלולית ממש גובלת בקיר של אחד הגנים, שמשמש מחסום בפני המים. היא נמצאת בחלק האחורי של הגנים. אני לא יודע מה מידת הנזק שזה גורם למבנה, אבל זה בטח לא בריא. פנינו לעירייה והם טוענים שמדובר בשטח פרטי ולא שטח ציבורי ולכן לוקח זמן לטפל בזה. את היתושים לא מעניינות הפרוצדורות של העירייה. דה פקטו, יש מתקפת יתושים על הילדים בגן".

ברווזים בבריכה שנקוותה מול אשכול הגנים

ברווזים בבריכה שנקוותה מול אשכול הגנים

מיכל לב אריאלי, אמא לשני ילדים שלומדים בגנים ירדן ומעגן, מוסיפה: "שני הילדים שלי לומדים בגנים האלה ויש עוד שני גנים, אגם וכנרת, במבנה הסמוך. ירדו הרבה משקעים ונוצרה שם ביצה מטורפת, ממש אגם, ויש שם ברווזים. זה מאוד נחמד, ויש שם קולות של אמזונס, אבל הצד הפחות יפה שזה מקום של קרפדות ויתושים ועוד כמה חיות וזה הופך את זה לסכנה תברואתית. בנוסף, אפשר לראות שמים התחילו לחלחל מעבר לגדר האבן שמפרידה בין החצר של הגן לשלולית, זה מפורר את האבן ויש היפרדות בין האבן לבין הדשא שבחצר. זה יכול לגרום לכך שיום אחד זה יתמוטט".

פניתם לעירייה?

"פנינו למוקד העירוני, ושלחנו מיילים למחלקת הבריאות, למחלקה לגיל הרך, למחלקה לאיכות הסביבה, לאגף שאיפ"ה ולתלונות הציבור. הסברנו להם שהילדים נעקצים ושזה מפגע תברואתי. הבת שלי רגישה לעקיצות יתוש ומיד לאחר שהיא נעקצת האוזן מתחילה להתנפח לה ולהיות אדומה וגם היד. בעירייה אמרו לנו שאין להם אפשרות לשאוב את המים משם ושלחו הדברה בסוף ינואר, אבל זה לא עזר והבת שלי המשיכה להיעקץ. בעירייה טוענים שזו קרקע פרטית, אבל מימין יש מרכזים קהילתיים ואמור להיבנות ליד מתנ"ס ומשמאל יש ארבעה גני עירייה. זה קצת מוזר. הם בהתחלה אמרו שהם צריכים לאתר את בעל הקרקע ולאחר שאיתרו אותו אמרו שיתנו לו התראה עד יום שישי האחרון לפתור את העניין. מה יש לנו לעשות עם התשובה הזאת? הם מטילים את האחריות על מישהו אחר. אמרנו לעירייה 'טפלו בזה. אנחנו לא מוכנים שיהיה כזה מפגע בריאותי ליד שני גני עירייה'. זה ממש נושק לחצרות הגנים והגננות מפחדות להוציא את הילדים לחצר. הילדים מצדם ממש נצמדים לגדר, זה מעניין אותם, יש ברווזים וחיות. זו ממש אטרקציה".

בעלי כנף משתכשכים בבריכה

לב אריאלי ממשיכה: "הבהרתי לנציגה של תלונות הציבור בעירייה שאם הם לא יפתרו את הבעיה הזאת אנחנו נתהפך עליהם ולא נניח לזה. אני באמת חוששת לבריאות של הילדה שלי. בעוד חודש, כשיתחיל האביב, אנחנו נהיה בבעיה היסטרית וזה יהיה מפגע בריאותי של ממש. היא הסבירה לי שהם התחילו לשלוח התראות לבעל הקרקע ואם הוא לא יעמוד בהן הם יקנסו אותו. עניתי 'הכל טוב ויפה אבל בכמה זמן מדובר?' היא הסבירה לי שהכל בירוקרטיה ופרוצדורות וזה לא משהו שאפשר לעשות אותו מהיום למחר. היא אמרה שנחכה שבוע ונראה איך ממשיכים הלאה. אנחנו רוצים שיתייחסו אלינו ברצינות ואנחנו נותנים להם שבועיים לטפל בזה. אם זה לא קורה, אנחנו נצא להפגין ונעשה כל מה שצריך".

בתשובה לתלונת אחת האימהות בגן על המפגע, ענתה מרכזת גני ילדים בעיריית הרצליה לילך אור: "קיבלנו את פנייתך שנבדקה על ידי אגף שאיפ"ה. בתאריך 27.1.2019  מנטר עירוני היה במקום וביצע הדברה באזור לפי הנחיות המשרד להגנת הסביבה. לגבי שלולית החורף שנוצרה, אגף שאיפ"ה בודק פתרונות למילוי האזור בחול ולניקוז נכון של המים".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בהרצליה:

תגובת עיריית הרצליה לא התקבלה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל כך יפה, ובמיוחד ליד גן ילדים, פשוט מקסים, מה עדיף, ללמוד כמו בגבעתיים בגן במגדל??
    אז שמים קצת סנו די, ובמילא הילדים עם בגדים ארוכים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר