משה פדלון בחגיגות המימונה אצל משפחת חיים
משה פדלון בחגיגות המימונה אצל משפחת חיים

צפו בסרטונים השמחים ובתמונות: תושבים רבים נהנו מחגיגות המימונה בהרצליה

במימונה העירונית בפארק הרצליה הופיעו שמעון בוסקילה, סמי לזמי ואמנים נוספים. מאות תושבים ביקרו בחגיגות מימונה כמיטב המסורת בבתים רבים ברחבי הרצליה

פורסם בתאריך: 29.4.19 12:18

אלפי אנשים ברחבי הרצליה חגגו במוצאי שבת ואתמול (יום ראשון) בערב את המימונה לפי מיטב המסורת עם מתוקים ומופלטות טריות, בבתים פרטיים, בפארק הרצליה וברחבת המתנ"ס של נחלת עדה וגן רש"ל.

המימונה בפארק הרצליה

אתמול הגיעו תושבים רבים לפארק הרצליה שם התקיימו בפעם השלישית חגיגות המימונה העירוניות כמיטב המסורת. התושבים נהנו מהופעה של שמעון בוסקילה, סולן להקת שפתיים סמי לזמי ולהקתו, הזמר והבדרן הבינלאומי בז׳אנר המרוקאי שמעון רגב, מאיר אלפי והמלבי ג'אם ולהקת "שבעת הכוכבים". החוגגים הצטלמו באוהל התלבושות בסגנון מרוקאי והתכבדו בשתייה ובמטעמי החג.

המימונה בבית משפחת חיים:

כ-200 תושבים נהנו מחגיגת המימונה הקהילתית בחצר המתנ"ס של נחלת עדה וגן רש"ל, בארגון המרכזים הקהילתיים הרצליה מבית החברה למתנ"סים. האירוע, שעוצב בסגנון מרוקאי אותנטי, כלל עמדה של מתוקים מרוקאים כמיטב המסורת, עמדות של מופלטות וספינג', עמדה של פיצוחים ועוד. שיא האירוע היה בהופעה של חיים מלול ולהקתו, ששרו שירים ממיטב הרפרטואר המרוקאי המסורתי.

 

המימונה אצל משפחת ניסים

חגיגות המימונה במתנ"ס נחלת עדה וגן רש"ל. צילום באדיבות מתנ"ס נחלת עדה וגן רש"ל

חגיגות המימונה במתנ"ס נחלת עדה וגן רש"ל. צילום באדיבות המתנ"ס

חגיגות המימונה במתנ"ס נחלת עדה וגן רש"ל. צילום באדיבות מתנ"ס נחלת עדה וגן רש"ל

חגיגות המימונה במתנ"ס נחלת עדה וגן רש"ל. צילום באדיבות המתנ"ס

כ-150 איש חגגו במוצאי שבת את המימונה בביתה של משפחת ניסים ביד התשעה. השולחן היה גדוש במתוקים מעשה ידה של אורנה ניסים שעמלה עליהם שעות רבות ובמטבח הכינו בני משפחת ניסים, קרוביהם ותלמידות מחטיבת הביניים רעות מופלטות. בנוסף היתה עמדת ספינג' שאותה תפעלה יוכבד כהן אדיב, שהיא ומשפחתה עזרו בארגון האירוע. טלאור שרעבי שר באירוע ודאג שכולם ירקדו וישירו. "התארגנו במשך כמה ימים למימונה, הבאנו ציוד וקנינו את כל החומרים כדי להכין את המתוקים", מספר שמוליק ניסים, "אשתי אורנה עבדה יותר מעשר שעות על הכנת המתוקים. היא הכינה עוגיות של תמרים עם אגוזים, עוגיות עבמבר, עוגיות קוקוס ונשיקות. הכנו מופלטות מעשרה ק"ג של קמח. גיסי טלאור ששר בהתנדבות במתנ"ס שר לנו בערב, שרנו, רקדנו, אכלנו, דיברנו ובעיקר שמחנו. אנשים שאלו אותי 'למה לך לעשות מימונה אתה בכלל טריפוליטאי?' אז עניתי להם שאני אוהב להכניס אורחים לביתי ולשמוח איתם, זו מצווה".

המימונה בבית משפחת דקל:

גם אצל משפחת דקל ביד התשעה היה שמח. "הגיעו 70 איש לחגוג אתנו בצאת החג", מספרת חיה דקל, "החצר היתה מלאה. זה חלק מהמסורת המשפחתית שלנו. אנחנו חוגגים כל שנה מאז שאני זוכרת את עצמי בתור ילדה קטנה. זה מסורת של אמא וזו ברכה לפריון, פרנסה, שפע והצלחה. כל הפסח חיכיתי למימונה. הכנתי את הבצק של המופלטות והבנות שלי עזרו לי בהכנות ועבדו קשה מאוד. קניתי ז'אבן וריבות. הבאנו שולחנות וכיסאות והיה די.ג'יי ורקדנו ושמחנו, כמו חינה היה פה. אני והבת שלי לבשנו תלבושות מסורתיות. אנחנו כל שנה משתכללים ורוצים לעשות עוד יותר טוב מהשנה הקודמת. עשינו מופלטות מעשרה ק"ג".

בית משפחת דקל

 

מימונה בפארק הרצליה. צילום עיריית הרצליה

מימונה בפארק הרצליה. צילום עיריית הרצליה

חגיגות המימונה אצל משפחת חיים

חגיגות המימונה אצל משפחת חיים

לחצר ביתה של משפחת חיים במרכז העיר הגיעו יותר מ-300 אנשים. "כבר יותר מ-12 שנה שאנחנו עושים מימונה אצלנו. השכנים מסביב מגיעים וחבר מביא חבר וכך זה גדל וגדל. השנה השתמשנו ב-19 ק"ג של קמח, מאות מופלטות שאמא שלי ואחיות שלי הכינו. היו עוגות בכל מיני טעמים ודברים שאשתי שהיא לא מרוקאית הכינה והיא עושה דברים שלא נופלים משל סבתא שלי ואמא שלי. אמא שלי ואחותי לימדו אותה. אשתי הכינה שבקייה ועוגיות יויו. היו 14 סוגי ריבות שהכינו. חלק מהדברים קנינו, למשל עוגיות קוקוס כי כשמכינים לבד מוסיפים הרבה צבעי מאכל. כל שנה אני מביא חביות של בירה, השנה הבאתי ארבע וכולן נגמרו. הבאנו די.ג'יי. היה ממש אירוע מוצלח וכיפי. הגיעו הרבה חברים שלי ממועדון הרכב IMC שאני חבר בו ואמרו שהם היו במימונה מאוד מפוארת ביבנה אבל אצלנו הם קיבלו את כל הטעמים, החום ומופלטה עם טעם אמיתי ולא תעשייתי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר