אילוסטרציה. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
אילוסטרציה. צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

עלייה דרמטית במספר הילדים שנהרגו בכבישים בשנת הלימודים. ואיפה הרצליה?

שנה שנייה ברציפות שנרשמת עלייה במספר הילדים שנהרגים בתאונות דרכים במהלך שנת הלימודים

פורסם בתאריך: 21.8.17 08:29

בשנת הלימודים תשע"ז, נהרגו בתאונות דרכים 50 תלמידים (ילדים ובני נוער בגילאי 5-19), עלייה של 35% לעומת שנת הלימודים תשע"ו, במהלכה נהרגו 37 ילדים ובני נוער. כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

זו כבר השנה השנייה ברציפות שישנה עלייה במספר הילדים ובני הנוער שנהרגים בתאונות דרכים במהלך שנת הלימודים, לאחר שבשנה"ל תשע"ו חלה עלייה של 30% במספר התלמידים שנהרגו לעומת שנת תשע"ה. בנוסף, שנת 2017 היא כבר השנה החמישית ברציפות שבה חלה עלייה במספר ההרוגים בתאונות דרכים לעומת השנה הקודמת.

נתוני אור ירוק מתייחסים לשנים 2007-2016, במהלכן נהרגו 179 ילדים ובני נוער בתאונות בכבישי הארץ. ב-2010 ו-2012 נהרגו 21 ילדים בכל שנה, ב-2013 נהרגו 20 ילדים, ב-2014 ו-2015 14 בכל שנה, ובשנה שעברה (2016) נהרגו 16 ילדים בתאונות דרכים.

בהרצליה לא נהרג אף ילד בתאונת דרכים. ב-2016 הסתכם מניין הנפגעים בעיר ב-19 פצועים קל, ב-2015 נפצעו שני ילדים קשה ועשרה קל, ב-2014 נפצע ילד אחד קשה ועשרה באופן קל.

עוד עולה מהנתונים, כי בשנת הלימודים תשע"ז חלה עלייה של 6% במספר הילדים ובני הנוער שנפגעו בתאונות דרכים  במהלך שנת הלימודים: 3,336 תלמידים בגילאי 5-19 נפגעו במהלך שנה"ל האחרונה לעומת 3,162 בשנה"ל הקודמת.

כך תעשו זאת נכון: הדרך הבטוחה לבית הספר וחזרה

הדרך אל בית הספר וחזרה ממנו מהווה את נקודות הסיכון שבהם נתקלים ילדים ובני נוער.

אם הילד הולך לבד לבית הספר, חשוב לתרגל איתו הליכה במסלול הכי בטוח שניתן, כדי לצמצם את הסכנות שכרוכות בחציית כביש. כאשר בוחרים את המסלול הבטוח חשוב לשים לב כי לאורכו ישנם מדרכות או שבילי הליכה, גם אם מסלול זה הוא הארוך יותר. בנוסף כדאי לבחור במסלול בו מספר הכבישים שעל התלמיד לחצות הוא מינימאלי וכן להימנע ככל האפשר מכבישים סואנים ומכבישים ראשיים.

כמו כן יש לזכור כי לילדים אין את היכולת לקלוט את המתרחש בכביש ולאמוד נכון את המרחק מכלי הרכב שנעים בכביש. לילדים קשה לקשר את רעש המכונית עם הימצאותה בקרבתם. לכן, ילד עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד. חשוב להדריך את הילד לחצות רק כשהאור ברמזור ירוק וכן לא לחצות בין כלי רכב חונים, שכן שדה הראייה במקרה זה קטן גם לילד וגם לנהג, שמתקשה להבחין בילד.

במידה והתלמיד מגיע לבית הספר באופניים יש להזכיר לו לעשות זאת אך ורק עם קסדה הרכוסה היטב בכדי להגן עליו מפני פגיעות ראש במקרה של נפילה או תאונת דרכים.

גם כאשר לוקחים את הילד ברכב הפרטי לבית הספר יש לוודא כי הוא יורד מהרכב רק מהצד של המדרכה וכמובן שהוא חגור בחגורת בטיחות במשך כל הנסיעה, אפילו אם זוהי נסיעה קצרה ביותר.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר