הורי ותלמידי חטיבת הנגיד מפגינים מול בניין עיריית הרצליה ביום שישי שעבר

הנהגת ההורים החליטה: שביתה בכל החטיבות בהרצליה

מתרחב המאבק לחמישה ימי לימוד בחטיבות בהרצליה: הנהגת ההורים הצביעה פה אחד על קיום שביתה בכל חטיבות הביניים בעיר ביום שישי הבא, כהזדהות עם מאבק הורי ותלמידי חטיבת הנגיד

פורסם בתאריך: 30.5.19 11:56

הנהגת ההורים בהרצליה החליטה לקיים ביום שישי הבא, 7 ביוני, שביתה בכל חטיבות הביניים בעיר. זאת כהזדהות עם מאבק הורי ותלמידי חטיבת שמואל הנגיד נגד הכוונה להחיל בשנת הלימודים הבאה שבוע לימודים בן שישה ימים, במקום חמישה. הנושא עלה בישיבת הנהגת ההורים העירונית אתמול. גורמים בוועד ההורים אומרים שתחילה דנו בישיבה על שביתה גורפת בכל מוסדות החינוך בעיר, ואז הוחלט כי ההשבתה תתקיים רק בחטיבות.

בנוסף, במסגרת המאבק מתכוונים ההורים והתלמידים בחטיבת הנגיד להשבית את הלימודים בחטיבה ביום שלישי הבא, 4 ביוני.

בהצבעה שהתקיימה בישיבת הנהגת ההורים אתמול הוחלט פה אחד לתמוך במאבק הורי הנגיד, וכן הוחלט על הקמת ועדה בתוך הנהגת ההורים לקידום מעבר של חטיבות הרצליה למבנה של חמישה ימים.

"חברי ההנהגה היו תמימי דעים שרק לחץ מסיבי יוביל לפתרון הבעיה, וכרגע הצעד המתבקש הוא שביתה", נמסר בהודעה להורים בנגיד ששלחו ראשי הנהגת ההורים של החטיבה, "חברי ההנהגה החליטו פה אחד שלאחר שחטיבת הנגיד תשבות השבוע, תתקיים שביתה כללית של חטיבות הרצליה ביום שישי הבא, 7 ביוני. אם גם אחריה לא תיפתר הבעיה, תתרחב השביתה העירונית. מדובר במפגן אחדות ובתמיכה יוצאת דופן, שאנחנו מקבלים מכל נציגי ההורים בעיר ואנחנו שמחים בה מאוד".

עוד נכתב כי "הוחלט שחטיבת הנגיד תשבות ביום שלישי הקרוב, וילדי הנגיד לא יגיעו ללימודים. אנחנו נוציא בהמשך הודעה מסודרת, שמסבירה שוב את המטרות, ומפרטת את הכשלים החוקיים שהתגלו ומוסיפים להתגלות".

לצומת השרון נודע גם כי הנהגת ההורים בנגיד אמורה להפגש ביום רביעי הבא עם ראש עיריית הרצליה משה פדלון.

יו"ר הנהגת ההורים העירונית זיו עומר אמר: "בישיבה שנערכה אתמול החליטה הנהגת ההורים העירונית לתמוך במאבק הורי הנגיד לקבלת מענה ענייני לבקשה להמשיך וללמוד במתכונת בה פועל בית הספר מזה שנים רבות. בעוד עיריית הרצליה, בהובלת מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא וראש העירייה משה פדלון קיבלו את הורי הנגיד, הקשיבו לבקשותיהם, הבינו את הצורך ואף בחנו מתכונת משופרת לימי שישי בחטיבה, בחר משרד החינוך לדחות את בקשת ראש העירייה להשאיר את המצב כפי שהוא, בהסתמכו על סעיף פרוצדורלי שרירותי.

"אנו מצפים ממשרד החינוך להתעלם לרגע מהבירוקרטיה ולהתבונן לילדים בעיניים. זה יאפשר להבין צורך אמיתי של הילדים להתמחות בתחומי עניין רחבים: אומנויות, ספורט ואקדמיה, ולעשות כל מה שניתן על מנת לסייע בהגשמתם. אנו מקווים שמחאת חטיבות הביניים יעירו מישהו במשרד החינוך, ויאפשרו בחינה עניינית של הבקשה. אגף החינוך פועל ללא לאות לבניית תכניות מתקדמות ולאפשר חינוך איכותי לילדי העיר. אין לנו ספק שחמישה ימי לימוד בשבוע נמצאות בהלימה לתכנית הדגל של אגף החינוך – EACH, ולא רק שלא צריכים לבטל את שבוע הלימודים כפי שהוא היום בהנגיד, אלא אף צריכים לראות בחטיבת הנגיד פיילוט לקראת הרחבת התכנית והפיכת הרצליה לעיר הראשונה בישראל המאפשרת לימוד משמעותי בימי שישי".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "הנהגת ההורים העירונית הדגישה שמדובר בשביתה נגד החלטת משרד החינוך ואין להם כל טענה כנגד עיריית הרצליה. חשוב להבין כי האחריות והסמכות להחליט בנושאים אלו היא של משרד החינוך בלבד. מרגע שנושא מספר ימי הלימוד בחטיבת הנגיד עלה על סדר היום,  זימן ראש העירייה את ההורים והתלמידים לדיון שולחן עגול על מנת לשמוע אותם ולבחון באופן מעמיק את הסוגייה בשנית, אל מול הנהלת משרד החינוך. במסגרת פנייה שערך ראש העירייה אל מנהלת המחוז של משרד החינוך, הביע ראש העירייה את הרצון לשמור על המצב הקיים כיום בכדי לתכנן את מהלכי העתיד. לצערנו, משרד החינוך שלל את בקשת ראש העיר ותשובתו נלמדת כעת אצל הגורמים המוסמכים ברשות".

תגובת משרד החינוך תובא כשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא הבנתי למה הילד שלי צריך לשבות כאשר הוא לומד ביום שישי.
    הוא לומד שישה ימים בשבוע.
    השעות שלו מפוזרות כל פני כל השבוע.
    הרי בנינו שישי חופשי כמו שאתם קוראים לו זה קישקוש אחד גדול.
    שעות הלימוד שלא נלמדות ילמדו במשך השבוע.
    אני מעדיף שהילד יגיע שעה אחת פחות במהלך השבוע ולא שישי חופשי.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ההורים העצלים שלא עובדים בימי שישי לא מעוניינים לקום מוקדם לשלוח את הילידים לבית ספר ואחר כך לבוא ולהחזיר אותם הביתה. כיף להם לשבת בימי שישי בבתי קפה להסתובב בקניונים פוש בשפת הים. לא אכפת להם לגדל ילד בור או פחות משכיל העיקר שלא יזיזו להם את הגבינה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר