חטיבת הנגיד

הבוקר: שביתה בכל חטיבות הביניים בהרצליה

הנהגת ההורים בהרצליה הכריזה על השבתת הלימודים בחטיבות, במסגרת תמיכתה במאבק הורי ותלמידי הנגיד להשארת שבוע לימודים בן חמישה ימים בחטיבה

פורסם בתאריך: 7.6.19 07:00

הנהגת ההורים בהרצליה משביתה הבוקר (שישי) את הלימודים בכל חטיבות הביניים בעיר. זאת במסגרת תמיכה במאבק הורי ותלמידי חטיבת הנגיד בעיר נגד החלטת משרד החינוך לפיה בשנת הלימודים הבאה יתקיים בחטיבה שבוע לימודים בן שישה ימים, במקום חמישה כפי שקורה כיום ומזה 16 שנים.

החטיבות שבהם לא יתקיימו לימודים הן רעות, יד גיורא, סמדר, זאב ובן גוריון. בתיכון הנדסאים (מכיתה ט') ובתיכון אחיה שהוא שש שנתי, לא לומדים בימי שישי וכך כאמור גם בחטיבת הנגיד.

ההחלטה, נזכיר, התקבלה בהצבעה שהתקיימה בישיבת הנהגת ההורים ביום רביעי שעבר, אז הוחלט פה אחד לתמוך במאבק הורי הנגיד. כמו כן הוחלט אז על הקמת ועדה בתוך הנהגת ההורים לקידום מעבר של חטיבות הרצליה למבנה של חמישה ימים.

בהודעה שפרסמה הנהגת הורי הנגיד נמסר כי "חטיבת הנגיד מודה להנהגת ההורים העירונית וליושב הראש שלה זיו עומר על ההחלטה האמיצה להשבית את החטיבות בהרצליה כתמיכה בקהילת הנגיד. זהו מפגן הזדהות חשוב עבורנו, וצעד משמעותי לחיזוק קהילת ההורים והילדים במערכת החינוך בכלל ובהרצליה בפרט. אנו ערים לניסיונות המערכת לחבל בשביתה ולדיסאינפורמציה המועברת, ומצרים על הכוחניות הרבה המשתקפת בניסיון של הרשויות לחבל בהתארגנות דמוקרטית במערכת החינוך".

הם הוסיפו כי ביום רביעי הבא הם מתכוונים להשבית את הלימודים בחטיבה, בדומה לשביתה שהתקיימה ביום שלישי השבוע. "קהילת הנגיד לא תחדל ממאבקה, וביום רביעי הקרוב, 12 ביוני, נחזור לשבות", כתבו ההורים, "ביום זה יתקיימו רק פעילויות מתוכננות יצירתיות שאינן חלק מתוכנית הלימודית השגרתית: החזרות למסיבת הסיום בשכבת ט', וסיורים מתוכננים מחוץ לבית הספר. למעט אלה תושבת כל פעילות הלימודים בין כותלי הנגיד".

מעיריית הרצליה נמסר בעבר כי "הנהגת ההורים העירונית הדגישה שמדובר בשביתה נגד החלטת משרד החינוך ואין להם כל טענה כנגד עיריית הרצליה. חשוב להבין כי האחריות והסמכות להחליט בנושאים אלו היא של משרד החינוך בלבד. מרגע שנושא מספר ימי הלימוד בחטיבת הנגיד עלה על סדר היום,  זימן ראש העירייה את ההורים והתלמידים לדיון שולחן עגול על מנת לשמוע אותם ולבחון באופן מעמיק את הסוגייה בשנית, אל מול הנהלת משרד החינוך. במסגרת פנייה שערך ראש העירייה אל מנהלת המחוז של משרד החינוך, הביע ראש העירייה את הרצון לשמור על המצב הקיים כיום בכדי לתכנן את מהלכי העתיד. לצערנו, משרד החינוך שלל את בקשת ראש העיר ותשובתו נלמדת כעת אצל הגורמים המוסמכים ברשות".

ממשרד החינוך נמסר בעבר: "משרד החינוך כבר הבהיר את עמדתו מספר פעמים בעבר ולפיו על חטיבת הנגיד לפעול בשנת הלימודים תש"פ כשאר חטיבות הביניים בעיר, שישה ימים בשבוע. ההחלטה התקבלה בהתאם לחוזר מנכ"ל ובעצה אחת עם אגף החינוך בעיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אנ

    איזה שביתה ואיזה נעליים כבר שבועיים את ם מטלטלים אותנו שיש שביתה בן גוריון פעל כרגיל

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר