בית הדיור המוגן שבעה כוכבים. צילום עופר וקנין
בית הדיור המוגן שבעה כוכבים. צילום עופר וקנין

אנחת רווחה בהרצליה פיתוח: התוכנית להרחבת בית הדיור המוגן נדחתה, בינתיים

ועדת הערר דחתה את התוכנית להוסיף 65 יחידות דיור בבית הדיור המוגן שבעה כוכבים. בעלי בית הדיור המוגן יוכלו להגיש את התוכנית לוועדה המחוזית

פורסם בתאריך: 13.6.19 14:16

ועדת הערר המחוזית לתכנון ובניה מחוז תל אביב, בראשות עו"ד תמר עיני ורדון, דחתה בחודש שעבר את התוכנית להרחבת בית הדיור המוגן בית שבעה כוכבים שברחוב הנשיא יצחק בן צבי בהרצליה פיתוח. ועדת הערר פסקה כי התוכנית אינה בסמכותה של הוועדה המקומית, ולכן אינה גם בסמכותה של ועדת הערר, אלא בסמכותה של הוועדה המחוזית. לכן הוועדה דחתה את הערר מבלי שהכריעה בטענות הצדדים לגופן. בעלי בית הדיור המוגן יוכלו, כאמור, להגיש את התוכנית לוועדה המחוזית.

התוכנית מציעה להגדיל את מספר יחידות הדיור מ-135 ל-200, באמצעות הוספת שתי קומות מדורגות לחזית רחוב הנשיא, השלמת הקומות המדורגות הקיימות לכדי קומות מלאות לכיוון מערב ותוספת יחידות דיור בקומת העמודים הקיימת במפלס הקרקע. התוכנית מציעה גם התקנת מתקני חניה מכניים במרתף ותוספת של שטחי מסחר. התוכנית פורסמה להפקדה ב-4.7.2016 והוגשו לה התנגדויות על ידי דיירים בבית הדיור המוגן ועל ידי בעלי הזכויות במבנים גובלים, וכן על ידי תושבים בשכונה. בעקבות זאת במרץ 2017 החליטה הוועדה המקומית להורות על ביטול הפקדת התוכנית ודחייתה.

כפי שנכתב בהחלטת ועדת הערר, העוררת – חברת שבעה כוכבים דיור מוגן בע"מ, טענה כי החלטת הוועדה המקומית לסרב לתוכנית נעדרת כל בסיס מקצועי ושהתוכנית אושרה להפקדה וזכתה לתמיכת הצוות המקצועי בוועדה המקומית. בחוות דעתו של מהנדס העיר נכתב כי הבינוי ישתלב היטב בשכונת המגורים וכי תוספת הזכויות אינה מייצרת חריגה מהותית בבינוי הקיים ואינה פוגעת בסביבתה.

החברה טענה כי "החלטת הוועדה המקומית היא החלטה שרירותית שסוטה מהמלצת הצוות המקצועי, לרבות מהנדס הוועדה, ללא נימוק ראוי. נימוקיה של ההחלטה נכתבו בדיעבד, במטרה יחידה לעמוד בביקורתה של ועדת הערר. החלטה המבוססת על שגגות וטענות סרק, ונדמה כי היא ניתנה אך ורק בשל לחץ ציבורי שהופעל על ידי תושבי הרצליה פיתוח".

עוד נטען כי "הפגיעה שתיגרם לדיירי הבית בזמן הקצר המחויב של ביצוע הבניה מצומצמת יחסית ולא מצדיקה את דחיית התוכנית כליל, ויש לעוררת פתרונות טובים וראויים שהוצגו לוועדה המקומית שבחרה להתעלם מהם", וכן נטען כי "בהחלטת הוועדה המקומית לדחות את התוכנית נדחתה טענת הדיירים לפיה נדרשת הסכמתם לשם ייזום התוכנית, ואף על פי כן בנימוקי ההחלטה נקבע כי לא ניתן לאשר את התוכנית ללא הסכמתם – וזאת מבלי שיש לקביעה זו בסיס בדין ובהתעלם מהעובדה שבמסגרת ההתקשרות עם הדיירים הם נתנו הסכמתם מראש לביצוע פעולות בניה מהסוג המוצע בתוכנית".

הוועדה המקומית השיבה לערר כי היא סבורה כי אין לתוכנית הצדקה תכנונית וכי היא נשענת על מניעים כלכליים שישרתו את העוררת בלבד. היא טענה כי בית שבעה כוכבים מצוי בשכונה מגורים שקטה ויוקרתית המאופיינת בבניה נמוכה של בתים פרטיים צמודי קרקע שמדניות הוועדה המקומית היא לשמר את מרקם הבנייה שלה, והתוכנית תפגע בצביון זה ובאופי הבניה בשכונה ושהתוכנית תיצור עומסי תנועה חריגים. "בכל הנוגע לשאלת הצורך בהסכמת דיירי הבניין לתוכנית, הוועדה המקומית סבורה כי החוק אינו מחייב לקבל את הסכמתם, אך בכל זאת יהיה זה בלתי סביר לקדם את התוכנית מבלי לקבל הסכמות כלשהן של הקהילה שלטובתה כביכול מוצעת התוכנית".

המתנגדים להרחבה שמתגוררים בשכונה השיבו לערר כי התוכנית אינה מצויה כלל בסמכותה של הוועד המקומית. "המתנגדים מצטרפים לעמדת הוועדה המקומית לפיה לא קיימת כל הצדקה תכנונית לאישור התוכנית וכי הטעם היחיד העומד בבסיסה הוא כלכלי. התוכנית המוצעת מבקשת להוסיף שטחי בניה בהיקף משמעותי, תוך תוספת קומות ויחידות דיור, באופן שאינו תואם לשכונה ולסביבה", טענו. הם טוענים כי במקום קיימת מצוקת חניה וקיימים עומסי תנועה וכי תוספת יחידות הדיור מביאה גם להגדלת הצוות התומך שיעמיס על המצוקה הקיימת וכי אין ביכולת צירי התנועה הקיימים לשאת את התוספת המבוקשת.

עורכת הדין ענת בירן. צילום בני אדם

עורכת הדין ענת בירן. צילום בני אדם

לתוכנית התנגדו גם 74 מדיירי הדיור המוגן, המיוצגים על ידי עורכות הדין ענת בירן, דפנה תמיר ומור אגיב. הם טענו בתשובתם לערר כי התוכנית דורסנית, מתעלמת מקיומם ופוגעת בהם, שכן בתקופת ביצוע העבודות ייפגעו והם ייאלצו לחיות באתר בניה במשך חודשים ארוכים דבר שמלווה במטרדי רעש, לכלוך, אבק וזיהום אוויר, כמו גם בעיות נגישות ומכשולים בשטחים הציבוריים. "גם לאחר הבניה יגרם למתנגדים נזק, שכן הבניה תחשיך חלק מהדירות, תביא להסתרת נוף ואוויר ולשינוי מהותי של המקום בהשוואה לגודלו כיום", נטען.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הנחת רווחה?
    בושה וחרפה
    מגורים לגיל הזהב, מגורים לקשישים, מגורים מוגנים לעוד קשישים.
    עיר רעה מזעזעת.
    צבועה.
    מגורים לנכים מתנגדים.
    מגורים לקשישים מתנגדים.
    וכל אחד בשם הגבינה הפרטית שלו.
    בושה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר