רחוב סוקולוב. צילום עזרא לוי
רחוב סוקולוב. צילום עזרא לוי

תושבים יגישו התנגדויות לתכנית השימור: "צריך לבדוק את ההשלכות הכלכליות"

משרד עורכי הדין ענת בירן מטפל בהגשת התנגדויות בנוגע למבנים של המשפחות הראשונות בעיר שהינם בבעלות פרטית. רבים מהמבנים ממוקמים ברחובות סוקולוב, הנדיב ובני בנימין

פורסם בתאריך: 28.8.19 18:09

בעלי נכסים פרטיים יגישו התנגדויות לתוכנית השימור העירונית שפרסמה עיריית הרצליה להפקדה ביולי האחרון, ובה הוגדרו כ-70 אתרים ומבנים המיועדים לשימור. מדובר במבנים של המשפחות הראשונות בעיר שהינם בבעלות פרטית ורבים מהם ממוקמים ברחובות סוקולוב, הנדיב ובני בנימין בעיר. תוכנית השימור עלולה לפגוע באפשרויות ניצול הזכויות בנכס ובערכו ועל כן בהתנגדויות שיוגשו יועלו טענות בקשר לתכנון, לפתרונות אפשריים ועוד. ניתן להגיש התנגדויות לתוכנית עד 12/9/19.

עו"ד אפרת לרנר, שותפה במשרד עורכי הדין ענת בירן, אומרת כי בימים אלו מטפל המשרד בהגשת התנגדויות לתוכנית מצד בעלי נכסים פרטיים שנכנסו לרשימת השימור. לרנר אמרה: "באופן כללי, תוכנית השימור של עיריית הרצליה לא מגדירה את המבנים הפרטיים לשימור מחמיר והיא נותנת אפשרויות לבנייה בחלקי המגרש הפנויים ומעל המבנים הקיימים, אולם לא בכל מגרש זה מתאפשר. יש נכסים שנכנסו לרשימת השימור ואפשרויות הפיתוח שלהם מוגבלות והפתרון שמציעה התוכנית הוא של ניוד זכויות".

לרנר מסבירה: "על בעלי הנכסים לבדוק באמצעות שמאי את ההשלכות הכלכליות של מגבלות השימור על הנכס, ולבחון אם התמריצים שמציעה התוכנית נותנים מענה כלכלי הולם. מאחר שהתוכנית משנה את עקרונות הבניה במגרשים הכלולים בה, עשויים להתעורר מצבים בהם החלקות השכנות יפגעו כתוצאה מתוכנית השימור. על כן, מומלץ לכל בעל נכס באזורים הרלוונטיים לבדוק אם התוכנית משפיעה עליו ועל ערך נכסיו".

מהעירייה נמסר בתגובה: "תוכנית השימור של העיר הרצליה נערכה בצורה מקצועית וקפדנית, מתוך תפיסת חשיבות השימור האדריכלי של מבני העבר שהינם בעלי ערך היסטורי וערכי, לעיר הרצליה בפרט ולמדינת ישראל בכלל. ההתנגדויות לתוכנית יידונו במסגרת החוק".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    את גימנסיה הרצליה בתל-אביב לא שמרו …. אז בתי גרוטאות בסוקולוב רוצים לשמר ???

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר