שיראל שלם. קרדיט: תומר בן חיים

ההרצליינית שייסדה את קהילת החד-הוריים פותחת מיזם היכרויות באינסטגרם

בקהילה החברתית של החד-הוריים, ששיראל שלם היא אחת ממקימותיה, יש כבר 2,000 חברים וחברות. עכשיו היא פתחה עם שותפה מיזם סטוריז באינסטגרם. "בכל אתר היכרויות אחר מי שיש לו ילדים יורד לעדיפות אחרונה. הרעיון הוא לשים את החד-הוריים בקדמת הבמה", היא אומרת

פורסם בתאריך: 17.10.19 09:00

מיזם חדש של היכרויות דרך האינסטגרם לאבות ואמהות חד-הוריים, שיזמו תושבת הרצליה שיראל שלם וליאת טל מחולון, יצא לדרך. השתיים רצו לסייע לחבריהן בקהילה החברתית של החד-הוריים עם ילד אחד "PLUS ONE" – שאותה הקימה שלם לפני כשנה וחצי בפייסבוק – ולחד הוריים נוספים, להכיר בני ובנות זוג.

"הקמנו לפני כשלושה שבועות ערוץ היכרויות שמבוסס על הפלטפורמה של האינסטגרם בשם 'PKStory' כדי שישרת את הקהילה של החד-הוריים", מספרת שלם, "לפני כשנה וחצי הקמנו כרמל ברן ואני קהילה בפייסבוק ובוואטסאפ של חד-הוריים שלהם יש ילד אחד, שכוללת גרושים, אלמנים, הורים יחידנים ורווקים. הקבוצה כיום מונה כ-2,000 הורים וילדים מרחבי הארץ שהצטרפו לקבוצה לאחר ששמעו עליה מפה לאוזן ואנחנו מקיימים בין שניים לארבעה מפגשים בשבוע, מלשתות בירה ועד בילוי משותף בצימרים, נסיעה משותפת לחו"ל ואפילו ארוחת חג יחד. יש לנו כבר ארבעה זוגות שהכירו בקהילה כחלק מהמפגשים ולזוג אחד אפילו נולדה ילדה משותפת. זה משהו שהעלה בי דרייב לפתוח גם קהילה של היכרויות לחד-הוריים מרחבי הארץ, שמבוססת על הפלטפורמה של אינסטגרם".

מה ההבדל בין המיזם שלכם לאתרי היכרויות אחרים?

"אין הרבה אתרי היכרויות לגרושים ואנחנו מנסות לייצר את זה על פלטפורמה שהיא הרבה יותר נגישה, מיידית וצעירה. הרעיון הוא לשים את החד-הוריים בקדמת הבמה. בכל אתר היכרויות אחר יש הרבה רווקים ומי שיש לו ילדים יורד לעדיפות אחרונה. לכן רציתי לתת את המושכות דווקא לנו. פתחנו פרופיל עסקי באינסטגרם ואנחנו משתדלות להעלות כל יום סטורי שבו עונה מישהו מחברי הקהילה על חמש שאלות בסיסיות שמציגות אותו ומעלות חיוך, כמו מה אתה מעדיף סרטים או סדרות, מתוק או מלוח, בירה או יין וכדומה, עם תמונה שלו, השם שלו, איפה הוא גר, בן כמה הוא וקישור לפרופיל שלו. מי שמעוניין פונה אליהם בהודעה פרטית. הרעיון הוא שאלה שיפרסמו את עצמם הם אלה שיש להם ילדים. רווקים ללא ילדים לא יכולים לפרסם את עצמם בקהילה אלא רק לפנות למי שנראה להם רלוונטי בפרטי".

שלם מוסיפה: "כדי שזה יהיה רציני, כל מי שמפרסם את עצמו חייב לענות לכל ההודעות תוך 48 שעות גם אם הוא לא מעוניין. אחד הדברים היותר קשים באתרי היכרויות זה שעד שאתה צובר אומץ ושולח הודעה לא מתייחסים אליה בכלל. זה מאוד מוריד את הביטחון ואתה לא יודע אם אותו אדם ראה את ההודעה או לא. אנחנו רוצות למנוע את זה. מי שמצטרף להיכרויות שלנו לוקח בחשבון, לפני שהוא משתף את הפרופיל שלו והפרטים שלו, שיש לו זמן להתחייב ולענות לכל ההודעות. כרגע יש לנו כ-250 חברים באינסטגרם ואנחנו נשמח להגדיל את מספר החברים. השאיפה היא בהמשך לארגן ערבי היכרויות קלילים ונחמדים. אני עושה את הכל בהתנדבות ובכיף. אני מאוד נהנית לארגן את זה ולראות את מה שקורה מסביב. השאיפה שלי היא לעזור וכיף לי לראות זוגות בקהילה".

שיראל שלם. קרדיט: תומר בן חיים

שלם, בת 33, מנהלת אדמיניסטרציה בחברת הייטק, התגרשה לפני כחמש שנים כשבנה היה בן חודשיים וחצי. "היינו מאוד לבד בשלב הזה", היא מספרת מה גרם לה להקים את הקבוצה לחד-הוריים לילד אחד, "כל מי שהיה מסביבי היה רווק בלי ילדים, נשוי טרי או נשוי עם ילדים. אף אחד מסביבי לא חווה את מה שאני חוויתי כך שלא היה לי כל כך עם מי לדבר ואף אחד לא הבין מה עובר עלי. לא היה לנו עם מי לצאת. הצטרפתי לכל מיני קהילות של גרושים-גרושות ובגלל שהילד שלי צעיר, רוב המפגשים לא התאימו לו ובדרך כלל הגיעו ילדים עם האחים שלהם ויצא שהבן שלי תמיד היה נשאר לבד. ברגע שכל הילדים מגיעים לבד והם לא מכירים אף אחד הם מרגישים צורך להתחבר, זה גם נותן להם חברויות חדשות ונותן להם תחושה שהם לא היחידים שחווים את הסטטוס הזה. הבן שלי, כשהוא מגיע לקבוצה, הוא מבין שהוא לא שונה, הוא לא היחיד שאין לו אחים אלא אחד מיני רבים שאין להם. הילדים הם חלק חשוב בקהילה הזאת. הבן שלי תפס את המקום של מנהל קהילת הילדים, מקבל את כולם ומחבר את כולם.

"בהתחלה פרסמנו פוסטים בקבוצות של נשים וגברים והיינו במשך תקופה רק 30 חברים בקבוצה. מבחינתי זה היה מספיק. ראיתי שאנשים מאוד נהנים לבוא לקהילה שלי בגלל הייחודיות שלה ושהם מביאים חברים שלהם. הקבוצה גדלה מאוד ואנחנו מפרסמים בה הצעות עבודה, היכרויות והתנדבויות. הכל במטרה לעזור כמה שיותר לחברים בקבוצה, לתת להם הרגשה טובה ולעזור להם לצאת מהמקום הלא טוב שהם נמצאים בו ואם הם נמצאים במקום טוב לתת להם מקום עוד יותר טוב להיות בו. היום אנחנו ממש קהילה מגובשת, ממש משפחה גדולה".

האינסטגרם של PKStory: 

https://www.instagram.com/invites/contact/?i=ndsdgefedxci&utm_content=6eepco9

פייסבוק:

https://www.facebook.com/groups/pkstory/

פייסבוק plus one:

https://www.facebook.com/groups/PlusOne.Shirel/

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר