רק שאלה עומס בבתי חולים צילום תומר אפלבאום
רק שאלה עומס בבתי חולים צילום תומר אפלבאום

"לפני 20 שנה דיברו על הזקנה במסדרון בית החולים. היום מדברים על התינוקת במסדרון"

שאלה בשבוע לפרלמנט של הרצליה. והפעם: האם הממשלה השקיעה בעשור האחרון מספיק משאבים במערכת הבריאות?

פורסם בתאריך: 17.11.19 11:38

תומר שילה

"לפני כעשרים שנה דיפרו על הזקנה במסדרון בית החולים, היום מדברים על התינוקת במסדרון. למרות הגידול הכספי בהשקעה בבריאות, הרי שהגידול במספר אזרחי המדינה גורם לתוספת ההשקעה להיות בלתי מספקת בעליל. ה'רפורמה' בנושא הקנאביס הרפואי מהווה דוגמה לטיפול הקלוקל במערכת הבריאות. בעבר כל המטופלים זכו לקבלת התרופה במחיר מוזל של 370 שקלים. היום משלמים לפעמים יותר מ-2,000 שקלים לגורמים פרטיים וישנו מחסור והמטופלים לא מצליחים לקבל את התרופה. מעבר למחסור הכללי בהשקעה בבריאות, בהכשרת רופאים ובבריחת הרופאים הטובים לחו״ל, המדיניות הקפיטליסטית של ממשלת נתניהו, גורמת לחוסר שוויון בשירותי הרפואה, כך שלמי שיש ביטוחים פרטיים, יזכה לטיפול מיטבי ולמי שאין, יחכה בתורים הבלתי נגמרים". (תומר שילה הוא עורך דין, מומחה בייצוג חייבים בהליכי פשיטת רגל ופעיל חברתי בהרצליה)

נורית כהן

נורית כהן. צילום סיון פרג'

צילום סיון פרג'

"קודם כל ולפני הכל, מאחלת לכולנו בריאות שלמה ומלאה ושלא נזדקק לשירותים רפואיים בכלל ולמערכת הבריאות הציבורית בפרט. מאחר שמצבה של מערכת הבריאות עדיין בכי רע, כנראה שאפשר היה להשקיע יותר מאמצים ומשאבים בשיפורה. ואם לא די בכך הרי שמצבה ממשיך להידרדר בשל העדר ממשלה מתפקדת. מה שמפתיע הוא שדווקא הישראלים ששונאים להרגיש 'פראיירים', יודעים לצעוק רק בחדרי חדרים במקום לצאת לרחובות (הביקורת הזו מופנית גם כלפי כמובן). בכל הקשור במערכת הבריאות, המילה 'מחסור' חוזרת על עצמה: מחסור בתקציב, במיטות, בכוח אדם, בתרופות בסל התרופות ועוד. ההוצאה הלאומית על בריאות כמעט שלא השתנתה בשנים האחרונות וכלל אינה בהלימה עם הצרכים המשתנים ובעיקר העלייה בתוחלת החיים. אני מקווה שבקרוב מאד תקום ממשלה מתפקדת שתטפל, בין היתר, בנושא הבוער הזה". (עו"ד נורית כהן היא תושבת הרצליה, יו"ר ועד ההורים בבית הספר בר אילן, יו"ר ועדת ביקורת בעמותות דינל’ה ומרום וחברת מועצה ציבורית באלו"ט)

 

לימור קריספין

לימור קריספין. צילום פרטי

"אנחנו ה'חולים' מרגישים היטב את הקושי במערכת הבריאות. לפי מדד ה-OECD, ההוצאה על בריאות בישראל היא מתחת לממוצע, לעיתים הרבה מתחת. ידוע לכולנו שחסרים תקנים ובשל כך חסרים רופאים, אחיות ותומכי רפואה שונים. זה לא אמור היה להיות ככה. בחוק ביטוח בריאות ממלכתי (1994) הוסדר תשלום מס בריאות חודשי בגובה 3־5 אחוזים מהשכר, בתמורה להתחייבות המדינה לאספקת שירותי בריאות לכלל תושבי ישראל. על פי החוק שירותי הבריאות צריכים להיות 'לפי שיקול דעת רפואי, באיכות סבירה, בתוך זמן סביר ובמרחק סביר ממקום מגורי המבוטח, תוך שמירה על כבוד האדם, הגנה על הפרטיות וללא אפליה'. התחושה היא שמערכת הבריאות לא מספקת את הדרוש לתושבים". (תושבת הרצליה לימור קריספין היא מנהלת בתחום ההייטק)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר