דפנה מינקוב חוברת פעילות אתגרית בפארק הרצליה. צילום מרק מינקוב
דפנה מינקוב חוברת פעילות אתגרית בפארק הרצליה. צילום מרק מינקוב

עוד לא בת שמונה, וכבר יזמה חוברת פעילות אתגרית בפארק הרצליה

דפנה מינקוב עומדת מאחורי חוברת פעילות ומשימות לילדים בפארק הרצליה להיכרות עם הטבע והסביבה הקרובה

פורסם בתאריך: 6.9.17 14:11

דפנה מינקוב מהרצליה תהיה רק בת שמונה באוקטובר הקרוב וכבר יזמה חוברת פעילות אתגרית בשבילי פארק הרצליה לילדים ולכל המשפחה.

על פי הכתוב בחוברת "אתגר בפארק", מטרתה לאפשר למשפחות לצאת למסע קצר ומעניין, לחקור יחד את הטבע בפארק, להתבונן בפרטים הקטנים, ובעיקר להכיר את הפארק מקרוב. החוברת מבוססת על משימות לילדים, העוסקות בערכי הטבע הייחודיים בפארק ובנושאים כללים מתחומי הטבע והקיימות.

"חשבתי על פעילות לעשות ביום ההולדת ונזכרנו בפעילות שקוראים לה 'פקחים צעירים' בשמורות הטבע ברחבי הארץ, לה יש חוברת פעילות שעושים ובסוף מקבלים תג", מספרת דפנה.

איך הוצאתם את הרעיון לפועל?

"בהתחלה פנינו למנהלת הפארק ורד אושר וגם התחלנו לשרטט את פארק הרצליה. אחר כך כתבנו כל מני משימות שאפשר לעשות בפארק, כמו למשל להכיר את העצים. במקום בו יש מתקנים, המשימה היא להקיף את המתקנים בריצה. ישנה משימה מסוימת בה צריך לבנות גשר אנושי אחד עם השני, ממש להחזיק אחד את השני ולנסות לבנות את הגשר על עמק מסוים בפארק, שעובר מתחת לגשר.

"פנינו למנהל בית קינן ליאור אורן, שם קיבלו את ההצעה שלי ובעזרת המתנדבות בו הכנו את החוברת. כל אחת מהמתנדבות, למשל, אחת שהייתה בעבר מורה למדעים, אחת שהיא צלמת ועוד, לקחה חלק בחוברת ותרמה מהצד שלה. כשהפעילויות של החוברת היו מוכנות, ביקשו מאתנו לנסות אותן, כדי להגיד מה צריך לשפר או לתקן וניסינו אותה אני, אחים שלי דניאל וגיל בני ה-6 וה- 3 וגם שני חברים שלי מבית הספר".

איך משתמשים בחוברת?

"את החוברת אפשר לרכוש כבר עכשיו בשני בתי הקפה בפארק בחמישה שקלים או להוריד בחינם מהאינטרנט, ואז פשוט הולכים לפי החוברת ועושים כל מני משימות בפארק כשיש שני מסלולים: מסלול דרומי ומסלול צפוני, מביניהם אפשר לבחור".

לחוברת מצורף מגדיר ציפורים שמטרתו לסייע להגדיר ציפורים ועופות מים לאורך המסלולים. בנוסף, החוברת היא רב פעמית וניתן לחזור אל הפארק בתקופות שונות ובעונות שונות וליהנות מהשינויים המתרחשים בטבע. כדי להשיב על השאלות ולבצע את המשימות בחוברת, נדרשים הילדים להתבונן ולחשוב, כשתפקידם של ההורים הוא לסייע בביצוע המשימות ואף לכוון את הילדים במידת הצורך.

איך הרגשת כשהפרויקט שלך יצא לפועל?

"התרגשתי מאוד. ביום חמישי האחרון התקיים מפגש השקת החוברת בחורשת האקליפטוס והגיעו אליו כל המשפחה. היו שם כמעט כל המתנדבות מבית קינן שעזרו להפיק את החוברת, גם ראש העיר נכח באירוע, מנהלת הפארק ומנהל בית קינן, ואמרו שהן מאוד גאים על כך שהצלחנו ליצור את החוברת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר