ד"ר אתי שגיא. צילום ינאי יחיאלי

הערב ברומר 22 בהרצליה: ד"ר אתי שגיא תיקח אתכם לעתיד שבו כל הטיפולים מותאמים אישית גנטית

המומחית לרפואת עור, ד"ר אתי שגיא, נותנת הצצה להרצאה שתעביר הערב במסגרת שבוע הבריאות של ערי ישראל שמתקיים בהרצליה

פורסם בתאריך: 19.11.19 07:21

ד"ר אתי שגיא, בת 41 מהרצליה ומומחית לרפואת עור בכללית מחוז שרון שומרון מזה שש שנים, משתתפת הערב (שלישי, 19.11, 20:00, בבר רומר 22 בשדרות בן גוריון 22 בהרצליה) באירועי שבוע הבריאות של ערי ישראל שנערכים ביוזמת רשת שוקן ובשיתוף קופת החולים כללית ברחבי הארץ. בהרצאתה "בלי פילטר – רפואת עור ואסתטיקה בעידן הסלפי", היא תספר על העתיד, חלקו כבר כאן, של הרפואה ורפואת העור בפרט, כשאלגוריתמים יזהו מי נמצא בקבוצת סיכון ומי לא.

לפרטים והרשמה חינם להרצאות נוספות במסגרת שבוע הבריאות ליחצו כאן

"רופא עור הוא לא כמו שאנשים מדמיינים, יושב במשרד וצורב יבלות כל היום", היא אומרת, "הרופא המודרני היום הוא מדען שעוסק בטכנולוגיות מתקדמות ועסוק יותר מכל ברפואה מונעת. דרכה הוא חוזה אסונות עתידיים ומונע אותם כדי לא להגיע לתוצאות הרות גורל. זה משהו שבעבר היתה לנו פחות אפשרות לעשות כי הטכנולוגיה היתה פחות מתקדמת. כלומר, בעבר האפשרות לזהות אנשים שנמצאים בקבוצת סיכון, והאפשרות להשתמש בטכנולוגיות מתקדמות בשלבים ראשונים של המחלה היתה פחותה. אפשר להגיד שהרופא היום הוא סוג של בלש, לוקח כל מיני רמזים, מסקנות ולא תמיד יש תשובות ברורות. הרבה פעמים החולה והרופא עוברים הרבה תהליכים אבחון עד שמגיעים לאבחנה המדויקת ולטיפול המתאים ביותר כדי להביא את המטופל לתוצאה הקלינית הטובה ביותר. הכל היום זה עניין של לצפות את אוכלוסיית הסיכון, לטפל נקודתית במוטציות ומחלות ולא טיפולים רחבים כמו שהיו נהוגים פעם, אלא טיפולים ממוקדים וחכמים".

למשל?

"למשל כל השיטות של מיפוי השומות הדיגיטלי, או השימוש בדרמוסקופ, שזה המכשיר החכם שיכול להסתכל על שומות. זה כמו צלף שיורה למטרה. זה בעצם מסכם את הטיפולים הביולוגיים שבאים לידי ביטוי לא רק ברפואת עור, אלא בכל הטיפולים האונקולוגים שקיימים היום. זו בשורה שהיא חדשה לגמרי של השנים האחרונות ואני לא חושבת שהרבה אנשים מודעים לזה".

איך רפואת העור תראה בעתיד?

"רפואת העתיד תהיה מאוד טכנולוגית וממחושבת והרבה מהבדיקות וההערכות לא יהיו בכלל בידי האדם. כמובן שאנחנו תמיד רוצים להאמין שאין מחשב שיכול להחליף את האדם. רפואת העתיד תהיה רפואה מותאמת גנטית, כל הטיפולים יהיו מותאמים אישית. למשל מה שמתחיל היום להיווצר במלנומה, שכל הטיפולים הם טיפולי מוטציה מאוד ספציפית. כבר לא עושים טיפול כימותרפי כמו שעשו פעם, טיפול שהיה פוגע בכל התאים באופן רחב. יש מחקרים קליניים תמידיים שבעזרתם מוצאים עוד ועוד תרופות, מחשבים ותוכנות מחשב שמוצאות את המוטציות האפשריות האלה ואת המולקולות שיכולות להתאים לטיפול. כל מדע הסטטיסטיקה וההסתברות שמשרת אותנו הוא הרבה יותר מתוחכם ומשרת את המטרה. המדע ברפואת העור כמו בשאר התחומים ואפילו יותר הופך להיות טכנולוגי יותר מאי פעם. למשל, במחקר שפורסם ב'נייצ'ר', לקחו תוכנה היברידית ולימדו אותה מסד גדול של נתונים, של ביופסיות, תמונות ותגובות שונות לטיפול, ואז נתנו לה לאבחן לפי תמונות ועוד שלל נתונים. היום התוכנה הזאת שוות ערך ל-21 רופאי עור אנושיים. יש כל מיני אפליקציות בשוק שאתה מצלם נגע וזה אומר לך אם אתה בסיכון גבוה או לא, אבל היום אי אפשר עדיין לסמוך על זה. בעתיד הטכנולוגיות יהיו דומות ואפילו יותר טובות מעין אנושית".

לפרטים והרשמה חינם להרצאות נוספות במסגרת שבוע הבריאות ליחצו כאן

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר