דליה נדלר דקות ספורות אחרי שיצאה מהבית שנשרף. באדיבות המשפחה

פינת ההנצחה לחגי ז"ל שרדה את השריפה, אבל משפחת נדלר מתקשה לגייס את הסכום לשיפוץ הבית

חצי שנה אחרי שהבן חגי נהרג בתאונת אופנוע, נשרף ביתה של אמו דליה נדלר. שלושה שבועות אחרי השריפה, גוייסה רק עשירית מהסכום הדרוש לשיפוץ. דליה: "אני משתדלת לקחת את הכל באהבה. אני לא שואלת יותר שאלות כמו למה זה קרה לי"

פורסם בתאריך: 13.12.19 07:42

"בקושי הצלחנו לגייס 20 אלף שקל לשיפוץ הבית", מספרת חגית טביב-מימיס שעוזרת בגיוס הכסף עבור השיפוץ של בית משפחת נדלר שנשרף לפני כשלושה שבועות, "המצב קשה. אנחנו זקוקים לפחות ל-200 אלף שקל רק לשיפוץ הבית שבזה אנחנו מתרכזים עכשיו. המשנה לראש העיר יוסי קוממי פנה לראש העיר בבקשה לעזרה. כרגע אנחנו די תקועים. יש אדריכלית נחמדה מהשכונה תמר קול הררי והיא עושה למשפחת נדלר את התוכניות בהתנדבות. אחרי השיפוץ נצטרך לדאוג לכל שאר הדברים – ריהוט, מוצרי חשמל ועוד. עירית אהרוני גייסה דרך עמותת עמליה בשוק קח ותן שהיה בשכונה שתי שקיות של בגדים ונעליים עבור דליה והעבירו לה את הדברים. אני ממש מקווה שנצליח לגייס את הכסף לשיפוץ כדי שדליה תוכל לחזור כמה שיותר מהר הביתה".

דודי נדלר, בנה של דליה, מספר: "כיבוי אש נתנו לנו אישור לטפל בבית שבוע וחצי אחרי השריפה ומאז אנחנו מפנים ומפרקים באופן עצמאי, בעזרת חברים, את כל מה שנשרף – משקופים, קירות וחלונות. פינינו עד כה באופן חלקי את הבית ויש דברים שאולי נצליח להשמיש אותם. אני מנסה לגייס חברים מהעבודה, מהעבר וההווה, שיעזרו בשיפוץ. אני מאמין שתוך חודש וחצי-חודשיים מהרגע שנגייס את הכסף ויחל השיפוץ נחזיר את אמא הביתה. היו לאמא חיים לא קלים בתור ילדים וגם עכשיו לא. אחוז אחד ממה שהיא עברה לא מגיע לה. זה משפיע על כולנו, גם על הילדים שלי, אבל אנחנו נעבור את זה".

השריפה בבית משפחת נדלר. צילום: דוברות משטרת ישראל

"ארבע פעמים היכה אצלנו הברק", אומרת דליה נדלר, תושבת שכונת נווה עמל בת ה-77 שביתה נשרף לפני שלושה שבועות, "חגי נהרג בתאונת דרכים, הכלבה שלנו שכה אהבה אותו נפטרה קצת אחרי שחגי נהרג מצער עליו, חברתו של חגי נפטרה מסרטן לפני כחודש ואז נשרף הבית שלי וחרב עלי עולמי. הילדים לקחו את זה מאוד קשה. אבל אני לא נכנסת למרה שחורה, ומשתדלת לקחת את הכל באהבה ולראות את הכל בחיוב. אני לא שואלת יותר שאלות כמו למה זה קרה לי, אני שורדת וממשיכה הלאה. גם אחרי שחגי נהרג, הגיעו אנשים לנחם אותי והם לא ידעו איך לפנות אלי ומה להגיד לי. אמרתי להם: 'תירגעו, תנשמו עמוק, תנו לי חיבוק ונשיקה וזה בשבילי כדור מרץ להמשיך הלאה'".

איך פרצה השריפה ואיפה את היית באותו הרגע?

"השריפה התחילה בחדר השינה שבו היה הבן שלי, משקע בקיר שבו היה מטען של טלפון סלולרי. היא התפשטה במהירות ונתפסה במזרון ובמיטה. באופן חריג, באותו הלילה ישנתי על הספה בסלון ולא בחדר שלי כי הטלוויזיה לא עבדה אצלי בחדר. הבן שלי צעק שיש שריפה בחדר שלו ושאצא מהבית ויצאתי מיד לחדר המדרגות. החדר נשרף כליל והבית כולו מפוייח, צריך לגרד את כל הקירות והארונות, הכל. עכשיו מתרכזים בבית רק בניקיון. גרתי בבית הזה 40 שנה. נשרפו גם דברים של בעלי. פינת ההנצחה שעשינו לחגי בסלון לא נפגעה אבל צריך לנקות אותה מהפיח. אלבומי התמונות היו בחדר שלי והם מלאים בפיח וצריך לנקות אותם. זה לא נעים. יש נזק גדול לכל הריהוט וארונות המטבח. גם הדברים ששרדו את השריפה מפויחים. הבגדים בארונות מפויחים ויש להם ריח של העשן והוא נשאר בהם. אני מאמינה שנצטרך מצעים וכלי מטבח. אני מאמינה שייקח עוד זמן עד שאוכל לחזור הביתה".

איפה את גרה כעת?

"כרגע אני מתגוררת אצל בן דודי במושב מדרך עוז ליד מגידו, וגם הכלב שנפגע בשריפה נמצא איתי פה ומתאושש לאט לאט. אני חיה על קצבה של הביטוח הלאומי ויש לי מטפלת שמגיעה אלי פעמיים בשבוע, אבל כרגע אני לא בבית אז היא לא מגיעה. אני לא אישה בריאה, היה לי סרטן במעי הגס ויש לי בעיות גב ואני לא במיטבי. הילדים הגיבו מאוד קשה לשריפה. הם לא הראו את זה אבל אני יודעת שזה מוטט אותם. לי אין כוח כבר לתמוך באחרים ואני צריכה לתמוך בעצמי. זה גם פגע לי בסדר היום, בדיוק התחלתי קורס של הפעלת טלפון חכם מטעם העירייה, הספקתי ללכת למפגש אחד ואז היתה השריפה. כמה אפשר לשרוד?".

דליה נולדה בתימן ועלתה לישראל בגיל 7, ב-5.1.1949, עם אחיה הגדול. אמה נפטרה בתימן ואביה, שעלה אחריהם, לא יכול היה לטפל בילדים. היא ואחיה גדלו במוסדות של עליית הנוער ובקיבוצים. היא הגיעה להרצליה באמצע שנות ה-60 וב-1969 נישאה לגדליה, שנפטר לפני כ-15 שנה, ויחד איתו יש לה ארבעה בנים: דודי, מוטי, חגי ז"ל וישי. במשך שנים היא עבדה בניהול משק בית בכפר שמריהו.

"אחרי שחגי נהרג היה לי סיפור של סגירת מעגל", מספרת דליה, "מסרנו לאימוץ את הכלב של חגי שהוא הביא במיוחד מחו"ל. אחת החברות של חגי פרסמה מודעה שהכלב למסירה ומישהי מכפר שמריהו אימצה אותו. התברר שזו מישהי שעבדתי אצלה שנים בניהול משק בית ושמרתי איתה על קשר, בעיקר בחגים. התקשרתי אליה, בכינו וצחקנו והלכתי לבקר אותה ואת הכלב".

לתרומה עבור לשיפוץ ביתה של דליה נדלר:
חשבון על שם נדלר דליה
בנק 13 איגוד
סניף 72
חשבון 2689678

או בפייבוקס בקישור כאן.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר