מיזם סבתלנד צילום: מתנ"ס נווה עמל

מיזם חדש בנווה עמל: פעילויות משותפות לחברות מועדון גיל הזהב ולילדי הגנים

הפרויקט הוא יוזמה של שני אבות, שרתמו אליו גננות, ונהנו מרוח גבית של ראש העירייה משה פדלון, מתנ"ס נוה עמל, ומנהל מרכזים קהילתיים, יקי חרלפ

פורסם בתאריך: 15.12.19 14:55

ביום שלישי שעבר (10.12)' התקיימה מסיבת הפתיחה של מיזם "סבתל'נד – לגדול ביחד" שמקיים פעילות רב-דורית בין ילדי גנים למועדון גיל הזהב במתנ"ס נווה עמל בהרצליה. במיזם משתתפים שלושה גנים מהשכונה – גן חובה סחלב ושני גני טרום חובה פרדס וחמנייה, המונים יחד כ-95 ילדים. זאת יחד עם כ-30 מבוגרות שהן חברות מועדון גיל הזהב במתנ"ס. יש סבב בין הגנים וכל גן יגיע למועדון גיל הזהב במתנ"ס פעם בשלושה שבועות מהשעה 9:00 בבוקר עד 12:00 בבוקר לפעילות של התעמלות, ארוחת בוקר ופעילויות חווייתיות משותפות, הכוללות יצירה ומשחקים חברתיים. המיזם יחל בפיילוט והמפגש הראשון בין אחד הגנים למועדון גיל הזה יתקיים בתחילת ינואר. כל המעורבים במיזם מקווים שהוא יגדל ויתווספו גם גברים מבוגרים ויתרחב לכל המתנ"סים בעיר. המיזם נולד בעקבות רעיון שהעלה יונתן רפפורט, תושב נווה עמל ואב לילד בן 4 בגן פרדס.

יונתן רפפורט.

"הרעיון הוא תולדה של פעילות שרציתי ליצור בעקבות התוכנית '80 וארבע' ב'כאן 11' שראיתי בטלוויזיה", מספר רפפורט, "ראיתי את החוויה הנהדרת והערכית שעוברים הילדים והמבוגרים יחד. יש לי ילד בן 4 והייתי ממש שמח שהוא ייקח חלק בפרויקט רב-דורי כזה כמו שהיה בסדרה, מכיוון שמדברים שם הרבה מאוד על כבוד המבוגרים וסופגים שם ערכים, שקשה להם לספוג במקום אחר מכיוון שהם כל היום מוקפים או בילדים בגיל שלהם ומעבר לשעות שיש להם עם המשפחה הם לא נמצאים הרבה בסביבה עם מבוגרים, שיש להם כל כך הרבה מה לתת להם מניסיון החיים שלהם. לא יכולתי להשאיר את זה רק במחשבה ולפני חודש וחצי שיתפתי ברעיון את לורן שוורץ, הגננת של גן פרדס, שבו לומד הבן שלי. דיברתי איתה על החשיבות של הפרויקט הזה וביררתי אם היא מוכנה להצטוות אליו והיא אהבה את הרעיון והסכימה. במקביל יש עוד אב, יואב אזר לוי, מגן חמנייה שהעלה את הרעיון הזה ושיתף את הגננת של גן חמניה מיכל צדוק. החלטנו לקיים פגישה של שתי הגננות והגנן של גן סחלב עידו ברזילי עם מנהלת המתנ"ס חבצלת פנחס ושתי רכזות הקהילה סוזי לוי ומלי מנסס וחשבנו איך להרים את הפרויקט הזה".

עוד מספר רפפורט: "המטרה של הפרויקט הזה היא שיקשרו קשרים בין-אישיים חמים ומיוחדים ומתמשכים בין הנשים המבוגרות לילדים. העובדה שאנחנו עושים את זה בתוך הקהילה שלנו מצביעה על קהילתיות, אבל מעבר לזה כולנו בעתיד הלא רחוק נהיה מבוגרים ונרצה להרגיש חלק מקהילה ושיש לנו עוד משפחה מעבר למשפחה הגרעינית שלנו ושאנשים ירצו לבוא ולתרום לנו את הזמן שלהם בשביל לפתח אותנו ולממש את כל הערכים הקהילתיים שלהם. יש פה ערכיות בלי קץ שכולם מרווחים ממנה – גם הקהילה, גם הילדים וכמובן המבוגרים. השאיפה היא שהפרויקט הזה ירוץ לזמן ממושך ולא יהיה רק כמה מפגשים. במסיבת הפתיחה המבוגרות מאוד נהנו – העיניים שלהן נצצו, הן שמחו והתרגשו והילדים גם מאוד התרגשו ושמחו והם הבינו את הפן הערכי של הפרויקט. כרגע יש רק נשים מבוגרות במועדון גיל הזהב ואנחנו בשאיפה לשלב גם גברים בהמשך. אנחנו בטוחים שבקהילה כל כך מגובשת ומאוחדת כמו נווה עמל אפשר יהיה לפתח באמצעות הפרויקט הזה עוד את הקהילה. אני רוצה להודות למתנ"ס נווה עמל, שנותן שירות מגיל הרך ועד זקנה, מקשיב לרחשי הלב של הקהילה ויש שיתוף מלא עם הקהילה, לראש העיר משה פדלון, שנותן דגש לקהילה ולשיתוף, ולמנהל של מרכזים קהילתיים יקי חרלפ שהרימו את הכפפה, נרתמו לטובת העניין ועזרו לזה לקרות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר