שכונת גליל ים בהרצליה. צילום אייל טואג

קרוב לקרקע: מתברר שבעשור האחרון נבנו בהרצליה יותר בתים פרטיים מדירות במגדלים גבוהים

בעשור האחרון נבנו בהרצליה כ-8,000 דירות חדשות, רק מיעוט מהן במגדלים של יותר מ-16 קומות. יו"ר ארגון קבלני השרון והשומרון: "הרשויות המקומיות חוששות שהתשתיות התחבורתיות לא יעמדו בעומס"

פורסם בתאריך: 25.12.19 14:36

רק 635 דירות בהרצליה נבנו בעשור האחרון במגדלים של יותר מ-16 קומות. כך עולה מניתוח שפרסם ארגון קבלני השרון, המבוסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. לפי הנתונים, בעשור האחרון נבנו בהרצליה כ-8,000 יחידות דיור חדשות ושיעור בניית הדירות במגדלים הוא קצת פחות מ-8 אחוזים.

עוד עולה מהנתונים כי 926 מתוך יחידות הדירות החדשות שנבנו בעשור האחרון בהרצליה היו בתים צמודי קרקע, 11.5 אחוזים מתוך סך הדירות. לפי הנתונים, 43 אחוז מיחידות הדיור שנבנו בהרצליה בעשור האחרון היו דירות בנות ארבעה חדרים, יותר מהממוצע הארצי שעומד על 40 אחוז. לפי נתונים שפרסמה הלמ"ס, בין אוקטובר 2018 לספטמבר 2019 החלה בהרצליה בנייתן של 2,084 דירות חדשות.

מהנתונים עולה גם כי בעשור האחרון נבנו בישראל כחצי מיליון דירות, 30 אחוז יותר ממספר הדירות שנבנו בעשור הקודם. 150 אלף מתוך 500 אלף יחידות הדיור החדשות שנבנו בעשור האחרון בישראל, כ-30 אחוזים, היו בתים צמודי קרקע.

לדברי יו"ר ארגון קבלני השרון והשומרון, יהושע שפונדר, "בשנים האחרונות לא בונים מספיק לגובה. הרשויות המקומיות לא מעוניינות לתת זכויות לבנייה לגובה מחשש שהתשתיות התחבורתיות לא יעמדו בעומס ומחוסר רצון להשקיע במבני ציבור כדוגמת בתי ספר וגני ילדים. אני מעריך שההחלטה האחרונה של מינהל התכנון בדבר ציפוף הבנייה בישראל תאלץ את הרשויות לאשר יותר בנייה של מגדלי מגורים. עם זאת, צריך לזכור כי מדובר בהחלטה שתבוא לידי ביטוי רק בעוד מספר שנים".

יהושע שפונדר, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז השרון והשומרון

יהושע שפונדר, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז השרון והשומרון

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר