עו"ד עודד ישראלי, יעל גרמן. צילום אורלי חסון

עו"ד ישראלי נגד יעל גרמן: "רצתה להתנקם בי אישית ולכן הכשילה את הפרויקט בתחילת הדרך"

עו"ד עודד ישראלי, שמייצג את דיירי פרויקט הפינוי בינוי במנדלבלט-אבן עזרא בהרצליה, מספר שנאלץ לחכות לחילופי שלטון בראשות העירייה כדי לקדם את הפרויקט שיצא לדרך בנובמבר האחרון. גרמן בתגובה: "צר לי על האובססיה של עו"ד ישראלי"

פורסם בתאריך: 7.1.20 08:00

"ראשת עיריית הרצליה לשעבר, יעל גרמן, רצתה להתנקם בי באופן אישי ולכן הכשילה את פרויקט הפינוי בינוי בתחילת הדרך. היא לא האמינה בפינוי בינוי כפתרון לבעיית השיכונים המתפוררים בהרצליה, אבל גם לא באה עם כל פתרון אחר. היא הייתה מאד דומיננטית ואף אחד בסביבתה לא העז להשמיע דעה שונה לשלה. אני הבעתי דעות שונות, ומבחינתה הפכתי לאויב".

כך אומר עו"ד עודד ישראלי, מומחה בתחום הנדל"ן, שמייצג את דיירי חמשת הבניינים בפינת הרחובות מנדלבלט ואבן עזרא בהרצליה, בניינים שנהרסו לפני כחודשיים במסגרת פרויקט פינוי בינוי גדול, 13 שנים לאחר שהחל קידומו.

"אני מעולם לא חששתי לייצג מול גרמן את העמדה הצודקת של הלקוחות שלי, גם במחיר שהיא התנכלה לי באופן אישי וניסתה לחסום אותי", ממשיך עו"ד ישראלי, "שיא השיאים היה כששלחה לדיירי מתחם מנדלבלט מכתב וכתבה להם שלא יאמינו לי והזהירה אותם שאני אוליך אותם שולל. היום זה מצחיק אותי, כשלפני חודשיים עמדתי מחובק עם כל בעלי הדירות באירוע הריסת הבניינים, כשכולם מבינים כמה גרמן טעתה וכמה היא הפריעה. אבל בזמן אמת משלוח המכתב הזה נראה היה לי כמהלך חריג של נקמנות אישית. מזל שאף אחד לא התייחס אליה.

הדמיית מתחם פינוי בינוי מנדלבלט-אבןעזרא: Evolvemedia

הדמיית פרויקט הפינוי בינוי מנדלבלט-אבן עזרא. הדמייה: Evolvemedia

"בכלל, אפרופו המכתב של גרמן, יש נטייה של אנשי הרשויות לזלזל ביכולות של בעלי הדירות, ולנקוט בעניינם בגישה פטרנליסטית, כאילו העירייה יודעת יותר טוב מבעלי הדירות מה טוב להם. אז יש לי חדשות: בעלי הדירות יודעים היטב מה טוב ונכון להם. הם לא רוצים להמשיך להתגורר בדירות שנבנו לפני 60 או 70 שנה. בעלי הדירות לא רוצים לגור בבניינים מתפרקים שלא ראויים למגורים בשנת 2020, שלא עומדים בתקני רעידות אדמה ושמהווים סכנת נפשות בעת התקפת טילים. כל אחד מבעלי הדירות יודע בדיוק מה טוב לו, יודע לשמור על זכויותיו, ורוצה ליהנות מדירה חדשה ומפנקת, ששוויה עולה במאות אלפי שקלים על שווי דירת השיכון הישנה. אז בבקשה, תנו לכוחות השוק לעשות את שלהם בלי שהרשויות יפריעו, והיזמות תביא את הקידמה".

למרות ההתנגדות של גרמן הפרויקט יצא בסוף לפועל. איך זה קרה?

"קודם כל, אני ראיתי את נושאי פיתוח העיר בפרספקטיבה שונה משל גרמן. גרמן באה מרקע של חינוך ולדעתי לא הבינה כלום בתחום התכנון והבנייה ובתחילת דרכה הייתה מונעת רק מרצון להגיד 'לא' לקבלנים וליזמים. זה היה די מתסכל לנסות לתאם תכנון לפרויקט מנדלבלט, כשמצד העירייה רק מערימים קשיים. אבל פעלנו נכון, גיבשנו תכנון נכון לפרויקט, ורתמנו יזם מוביל בדמות חברת א. דורי לקידום הפרויקט (בהמשך נכנסה חברת מטרופוליס כשותפה ולקחה על עצמה את קידום הפרויקט). כל עוד גרמן הייתה ראש עיר, שמרנו על פרופיל נמוך, הכנו את התוכניות הנדרשות להגשה והמתנו. ברגע שגרמן עזבה והצטרפה למפלגתו של יאיר לפיד, פרצנו מיד עם התוכניות וההליך התכנוני התקדם די מהר, באופן יחסי.

"כשנבחר משה פדלון לראשות העיר, ניכר היה מיד שיש לו רצון אמיתי להביא לשינוי בהתייחסות לשיקום השיכונים בעיר. לדעתי הוא הבין שאין לשיכונים הללו תקומה, ולא ראוי שאנשים יחיו בימינו בדירות לא ראויות ובשכונות שלא מכבדות את העיר הרצליה. במיוחד, כשלצד השכונות הישנות, צומחים בנייני פאר ונוצרים פערים לא בריאים בין תושבי העיר. וכשרוח המפקד היא לכיוון התושב, לכיוון מתן פתרונות אמיתיים למצוקה בשכונות, אז התהליך מתקדם. ועובדה היא, שהגענו אל היעד. יש היום בהרצליה ראש עיר קשוב ומבין, שלפי התרשמותי מונע מרצון לעשות טוב ולקדם את העיר ותושביה. לכן גם בשכונות אחרות בעיר, הפרויקטים לפינוי בינוי מתקדמים: תוכנית ענק לפינוי בינוי בשיכון ויצמן שגם בה אני מטפל מאז שנת 2006 אושרה למתן תוקף ובקרוב חברת אזורים תוציא אותה לפועל, וגם מתחמים נוספים בעיר הגיעו לבשלות והשיח עם העירייה הוא חיובי ותומך במתן פתרונות".

הריסת הבניינים הישנים במתחם מנדלבלט-אבן עזרא. צילום אמיר גנון

כאמור, ב-18 בנובמבר נהרסו חמשת הבניינים שבהם 84 דירות, וכל הדיירים פונו לדירות חלופוית. במקומם יוקמו ארבעה בניינים חדשים של  278 דירות, בני 14-11 קומות. הבנייה צפויה להמשך כשלוש שנים ודמי השכירות שמשלם היזם לבעלי הדירות הוא כ-5,000 שקל בחודש בממוצע לכל בעל דירה שפונה. דמי השכירות הכוללים שמשלם היזם לכל תקופת הבניה הם כ-420 אלף שקל לחודש, חמישה מיליון שקלים בשנה, ובסך הכל 15 מיליון שקלים לכל תקופת בניית הפרויקט ועד השלמתו.

עו"ד ישראלי מגלה שבמכירה מוקדמת נמכרו בפרויקט דירות של שלושה חדרים במחיר התחלתי של 2.05 מיליון שקלים, ארבעה חדרים במחיר התחלתי של 2.6 מיליון שקלים ודירות חמישה חדרים ביותר מ-3.3 מיליון שקלים. "הפער בין שווי דירות השיכון הישנות לבין דירות התמורה החדשות הוא של מאות אלפי שקלים. בלי רווח משמעותי לבעלי הדירות, אי אפשר לקדם פינוי בינוי. אף אדם לא רוצה לעזוב את ביתו לשלוש שנים, לנדוד לדירה שכורה, לעבור את כל תהליכי הפינוי בינוי שעברנו במשך 13 שנים, מבלי שיש לו רווח משמעותי מהמהלך. זאת לא מילה גסה להרוויח, לשפר ולהתחדש, וללא התמריצים הללו, נישאר עוד שנים רבות עם שכונות מתפוררות, שנבנו לפני 70 שנה, ולא ראויות למגורים בימינו".

ראשת עיריית הרצליה לשעבר וחברת הכנסת יעל גרמן: ״סיימתי את תפקידי כראש עיר לפני כשבע שנים ובכל החלטותיי מה שעמד מול עיני היתה טובת הציבור. צר לי על האובססיה של עו"ד ישראלי אך הוא מעולם לא היווה גורם בהחלטותיי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משה

    גרמן עשתה המון טעויות בתחום פיתוח העיר אבל פדלון הוא ההיפך הבעייתי השני שלה .הוא אומר "כן לכל הקבלנים " למרות שמשחק אתה בהצגה בהצהרות כאיש שקול . ככה העיר הזאת תקרוס לגמרי . כבר עכשיו היא לפני קריסה . תראו מה קורה – אין חנייה במרכז העיר ,אין מספיק גני ילדים , יש עומס אדיר על בתי ספר יסודיים כי לא בונים עוד כאלה (אם יש בכלל איפה ) – אין תשתיות של מרפאות קופות חולים . את זה הקבלנים מספרים לכל מי שבא לקנות דירה בהרצליה המתחדשת ??? לא ממש .

  2. יצחק

    צודק 100% אני גם ניסיתי לעניין את ההנדסה ברעיון דומה ושם אמרו גרמן לא מאשרת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר