מומחה הכלבים אסף חילו: "טיול עם הכלב היא החופשה החדשה בעידן הקורונה". צילום: Canva
מומחה הכלבים אסף חילו: "טיול עם הכלב היא החופשה החדשה בעידן הקורונה". צילום: Canva

מומחה הכלבים אסף חילו: "טיול עם הכלב היא החופשה החדשה בעידן הקורונה"

משבר הקורונה שפקד את ישראל והעולם בחודשים האחרונים, הוביל לכך שאנשים נאלצו להישאר בביתם למשך תקופות ממושכות מבלי לצאת החוצה. לאורך הסגר, בעלי הכלבים מצאו מפלט בטיול עם הכלב. ישבנו עם מומחה הכלבים, אסף חילו, כדי שייתן לנו מספר טיפים כיצד להפוך את הטיולים ליותר מהנים

פורסם בתאריך: 30.4.20 12:03

בדצמבר אשתקד, נגיף הקורונה, שהתפרץ לראשונה במחוז ווהאן בסין, החל להתפשט ברחבי העולם. הווירוס לא פסח על ישראל והדביק אנשים רבים גם במדינתנו הקטנטונת – מה שמטבע הדברים גרם לבהלה רבה ולתגובה ממשלתית מהירה.

בחודשיים האחרונים, מדינת ישראל נמצאת בסגר, הטיסות מנתב"ג פסקו לחלוטין, התחבורה הציבורית הופסקה לזמן מסוים וכעת פועלת באופן חלקי בלבד, והיציאה מהבתים אשר מותרת עד 100 מטר למטרות חיוניות בלבד, ביניהן טיול עם הכלב, הפכה למפלט של בעלי כלבים ישראלים רבים ממציאות הקורונה. בנוסף, כעת לאחר ההקלות מותר גם לצאת מהבית למרחק של עד 500 מטר בשביל ספורט ופעילות גופנית, כגון ריצה.

ישבנו לשיחה עם אסף חילו, חובב הכלבים שעם השנים הפך למומחה בתחומו, כדי שייתן לנו מספר טיפים שיעזרו לנו להפוך את הטיול עם הכלב תחת מגבלות התנועה – לחוויה יותר מהנה וכיפית, שתגרום לכם לשכוח לרגע מהקורונה.

להפוך טיול שגרתי למעניין ופעיל

בזמן רגיל, ללא הקורונה, הטיול עם הכלב הרגיש יותר כמו מטלה. צריך להוציא את הכלב בשעות קבועות כדי שיוכל לעשות את צרכיו, שיעשה קצת פעילות ספורטיבית. אך היום בזמן ההסגר ומגבלות התנועה הכבדות, הטיול הפך להיות חוויה מהנה גם, ואפילו בעיקר, עבור הבעלים.

"יש כל מיני שיטות ודרכים ליהנות מהטיול ביחד עם הכלב, ולהוציא את המיטב מן החוויה שהפכה למעין 'מיני חופשה' בזמן הקורונה", אמר אסף חילו. "מומלץ להביא לטיול צעצוע שהכלב אוהב או כדור, כל משחק שיוכל להעסיק את הכלב ואותנו למשך זמן ארוך יותר".

חילו הוסיף: "בנוסף לצעצועים, אפשר גם להביא לטיול חטיפים ולנצל את זמן הטיול כדי לאמן את הכלב שלנו ולתת לו חיזוק חיובי בצורת חטיף לאחר שהוא עושה מה שאומרים לו – ככה מנצלים את הזמן גם לטיול וגם ללימוד של פקודות חדשות".

כמובן שבסופו של דבר כל הפעילויות האלו מאריכות את הטיול מאוד, ונותנות אפשרות להתאוורר קצת מהבית וגם לבלות הרבה יותר זמן איכות עם חברכם הטוב ביותר – הכלב האהוב שלכם.

פעילות ספורטיבית עם הכלב

בנוסף לאפשרות של להביא צעצועים ולשחק עם הכלב, קיימת גם אפשרות לצרף את כלביכם לפעילות הספורטיבית שלכם. "כעת, לאחר ההקלות של הממשלה – מותר לעשות פעילות ספורטיבית במרחק של עד 500 מטר מביתכם", אמר אסף חילו.

אסף חילו: "לצרף את הכלב לריצה - פעילות ספורטיבית משותפת". צילום: Canva

אסף חילו: "לצרף את הכלב לריצה – פעילות ספורטיבית משותפת". צילום: Canva

"כדאי ואף מומלץ לצרף את הכלב לפעילות הספורטיבית, בעיקר אם מדובר בריצה, ועל ידי כך גם מבלים זמן איכות עם הכלב, גם מתאווררים וגם מעניקים לעצמכם ולו את הפעילות הספורטיבית הנחוצה, בעיקר בזמן הקורונה, בה מבלים את מרבית היום בחוסר תזוזה ומרחב מוגבל", הוא הוסיף.

חברו הטוב של האדם – בעיקר בזמן הקורונה

למגפת הקורונה היו המון השפעות שליליות על המשק והכלכלה, על מערכת הבריאות – אך היא גם גרמה לכולנו להיות בבית מכורח המציאות, מה שאפשר לנו לבלות יותר זמן עם הילדים והמשפחה, מול הטלוויזיה וגם עם כלבינו האהובים.

"הבידוד החברתי בזמן הקורונה יכול לגרום לקשיים רבים, גם לנפש, העובדה שיש כלב בבית שתמיד שמח לראות אותך, ורוצה לבלות זמן איתך גם אם תהיה בבית שנה בהסגר, זה דבר מאוד מלבב", אומר אסף חילו ומוסיף: "ואין לי ספק בכלל שעבור הרבה מאוד אנשים, הטיול עם הכלב בזמן הקורונה, הפך למפלט האישי גם להתאוורר וגם להיות עם חיית המחמד האהובה, אשר בשגרה היום יומית ללא הקורונה, אנו ממעטים לראות".

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר