חוזרים ללימודים צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
חוזרים ללימודים צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

18,508 תלמידים בהרצליה פתחו את שנת הלימודים הכי מאתגרת שהייתה כאן

העירייה גיבשה את המתווה המקומי בהתבסס על מתווה משרד החינוך. אז כמה ימים תלמד כל שכבה בבית הספר, באילו מבני ציבור ילמדו התלמידים ומה המסר של מנהל אגף החינוך בעירייה? כל הפרטים על שנת הלימודים תשפ"א בהרצליה

פורסם בתאריך: 1.9.20 07:27

שנת הלימודים תשפ"א נפתחת הבוקר (שלישי) בהרצליה תחת מגבלות הקורונה ובהתאם למתווה שגיבש משרד החינוך. העירייה גיבשה מתווה עירוני ספציפי בנוגע למספר הימים בשבוע שבהם תלמד כל שכבה לימודים פרונטליים בבתי הספר, כשבשאר הימים יתקיימו הלימודים מהבית בלמידה מרחוק. זאת בהתבסס על מתווה משרד החינוך.

מתווה משרד החינוך:

על פי המתווה שפרסם משרד החינוך, גני הילדים כולל החינוך המיוחד ילמדו שישה ימים בשבוע במוסדות החינוך והילדים לא יידרשו לעטות מסכות. תלמידי כיתות א'-ב' ילמדו בכיתת האם, ללא פיצול, לפחות חמישה ימים בשבוע ותלמידי החינוך המיוחד בכיתות אלה ילמדו במשך שישה ימים בשבוע. התלמידים בגילאים האלה לא יידרשו לעטות מסכה.
תלמידי כיתות ג'-ד' ילמדו בבתי הספר בקבוצות קבועות של עד 18 תלמידים, לפחות חמישה ימים בשבוע, תלמידי החינוך המיוחד בכיתות אלה ילמדו ללא פיצול ובמשך שישה ימים בשבוע. תלמידי כיתות ג' ילמדו ללא מסכות ותלמידי כיתות ד' יעטו מסכות. בהפסקות יתבקשו גם תלמידי ג' לעטות מסכות. תלמידי כיתות ה'-ו' ילמדו לפחות יומיים בשבוע במוסדות החינוך בקבוצות קבועות של עד 18 תלמידים ולפחות שלושה ימים בשבוע בלמידה מרחוק. בחינוך מיוחד בכיתות אלה הלמידה תתקיים כבשגרה, ללא פיצול ובמשך שישה ימים בשבוע. התלמידים ידרשו לעטות מסכות בשיעורים ובהפסקות.
תלמידי כיתות ז'-י"ב ילמדו בקבוצות קבועות של עד 18 תלמידים, לפחות יומיים בשבוע במוסדות החינוך (לפחות עשר שעות שבועיות), ואת יתר הימים בלמידה מרחוק. ניתן יהיה לעבור בין קבוצות/מגמות של חמש קבוצות לכל היותר. תלמידי החינוך המיוחד בכיתות אלה ילמדו כבשגרה, ללא פיצול ובמשך שישה ימים בשבוע. התלמידים יצטרכו לעטות מסכות בשיעורים ובהפסקות.

מה יקרה בהרצליה:

18,508 תלמידות ותלמידים יפתחו היום את שנת הלימודים במוסדות החינוך בהרצליה, 3,998 מתכום ילדות וילדי גנים. 1,312 תלמידות ותלמידים יעלו השנה לכיתה א' בבתי הספר בעיר. 7,846 תלמידות ותלמידים יפתחו את השנה בבתי הספר היסודיים בהרצליה, 3,013 בחטיבות הביניים ו-3,526 תלמידות ותלמידים בתיכונים.

לפי המתווה שגיבשה עיריית הרצליה לפתיחת הלימודים, מערכת החינוך העירונית תנצל חללי למידה בעיר כדי לאפשר את פיצול הכיתות. כמו כן הודיעה העירייה שתתקין מצלמות בכיתות, כדי לאפשר למחצית מהכיתה לשבת בבית, לראות את השיעור ולקחת בו חלק פעיל.

כיתות א'-ב' בעיר ילמדו שישה ימים בשבוע, כיתות ג'-ד' ילמדו חמישה ימים בשבוע וכיתות ה'-ו' ילמדו שלושה ימים בבית הספר או במרחבים העירוניים, יום העשרה אחד במרחבים עירוניים ויום למידה מרחוק. תלמידי החינוך המיוחד ילמדו שישה ימים בשבוע בבתי הספר. תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים ילמדו לפי מתווה משרד החינוך. בתיכונים יקבלו התלמידים מערכות שעות על פי קבוצות, כאשר חצי מהתלמידים ילמדו בבתי הספר, החצי השני בבית ולאחר מכן תתבצע החלפה.

במסגרת השינויים יוקצו כאמור חללים רבים בעיר לטובת כיתות הלימוד והעשרות לתלמידים, בין היתר מדובר על מתנ"סים, תנועות נוער, מוזיאון בית ראשונים, מתחם אפולוניה, היחידה לאיכות הסביבה, הסינמטק, התיאטרון העירוני והמרינה. מנהל אגף החינוך בהרצליה, ד"ר יעקב נחום, הסביר בשיחה עם צומת השרון: "הלמידה מרחוק מיועדת בעיקר לבתי הספר היסודיים אבל גם לעל יסודיים. יש יעילות פחותה ללמידה מרחוק בכיתות א'-ב' ולכן שילבנו ידיים עם החינוך הבלתי פורמאלי וניסינו לאתר את המרכזים העירוניים שנמצאים סביב כל בית ספר".

כל בית ספר בעיר בחר את המרכזים העירוניים שקרובים אליו, שם גם יפתחו, בעזרת כח האדם של אותם מקומות, כיתות הדרכה. כל בית ספר, על פי צרכיו, קבע את מערכת השעות שלו הכוללות למידה במרכזים העירוניים. "הרעיון המרכזי הוא לאפשר לכיתוב א'-ב' ללמוד שישה ימים בשבוע ולא פחות, כדי שילמדו כמה שיותר מול מורים, בנוכחות מלאה", אומר ד"ר נחום.

מערכת צומת השרון מאחלת לכולם שנת לימודים מהנה ובריאה!


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר