השטח בו יקום בית הספר החדש בהרצליה הצעירה. צילום: רחלי מרום דור

למרות התנגדויות השכנים: בית ספר יסודי חדש יוקם בהרצליה

היתר בנייה התקבל לבית ספר חדש בהרצליה הצעירה, שאמור לשרת כ-500 תלמידים. עלות הבנייה מוערכת בכ-18.5 מיליון שקל. תושבים בשכונה הגישו בעבר התנגדויות להקמת בית הספר שעיכבו את בנייתו

פורסם בתאריך: 21.9.20 05:49

בשורה לתושבי הרצליה הצעירה: בעוד שנתיים, ב-2022, אמור להיפתח בשכונה בית הספר היסודי הירוק, ברחוב משה, שישרת כ-500 תלמידים. בשבוע שעבר חתם ראש העירייה משה פדלון על היתר הבניה של בית הספר החדש, ועכשיו בעירייה מחכים לאישור הממשלה ולתקצוב של בניית בית הספר ומתחילים לעבוד על התווית הקו הפדגוגי ועיצוב המרחב הפיזי.

בבית הספר החדש, שייבנה על שטח אספלט ועפר במשולש הרחובות משה, רבי שמעון לוי ומשה ניסים בשכונה, בעלות מוערכת של 18.5 מיליון שקל, יהיו תחילה 12 כיתות לימוד, שתיים לכל שכבה, והוא יתנשא לגובה של שתיים וחצי קומות. כיום תושבי הרצליה הצעירה לומדים בבית הספר לב טוב שמונה כ-900 תלמידים. במשך עשור פעלו התושבים והסיעה דרך חדשה להקמת בית הספר כדי להוריד את הצפיפות הרבה שיש בבית הספר לב טוב. בבית הספר החדש ילמדו תושבים המתגוררים דרומה לרחוב רבי עקיבא ואילו התלמידים המתגוררים צפונה לרחוב רבי עקיבא ילמדו בלב טוב.

נציין כי לפני כשנתיים כשלתושבי הרצליה הצעירה נודע כי בכוונת העירייה להקים בית ספר יסודי חדש במגרש המדובר עשרות משפחות בשכונה שהתנגדו להקמתו במקום זה התאגדו והקימו ועד פעולה נגד הקמת בית הספר. המתנגדים גם הגישו התנגדויות לתוכנית הבניה בשטח זה שעיכבו את אישורו ובנייתו. אלה טענו כי המקום שבו מתוכנן בית הספר צפוף ובלתי נגיש לתחבורה, דבר שעלול להוות סכנה בשעת חירום, ליצור עומס תחבורתי בשכונה וכן למנוע הקמה של מתקנים לו זקוק בית ספר כגון מגרשי ספורט, גינות וכדומה.

תושבי הרצליה הצעירה מתנגדים להקמת בית ספר חדש בשכונה

התנגדות לבית הספר החדש בהרצליה הצעירה: אין מקום, שנו אזורי הרישום

חברת מועצת העיר ותושבת השכונה דנה אורן-ינאי, שהיתה מאלה שפעלו למען הקמת בית הספר החדש, אמרה לצומת השרון: "היתר הבנייה שראש העיר חתם עליו מבורך ואני מודה לו על כך. אך זה שלב נוסף במסע אל פתיחת בית הספר. כעת עלינו במקביל לדאוג שהמדינה תעביר את התקציבים, לפתור את אתגר הסדרי התנועה, להחליט יחד עם הורי השכונה על אופי בית הספר והקו פדגוגי שלו ולעצב את המרחב הפיזי. המון תודה לכל מי שהיה חלק מהמסע הזה. בעיקר לפעילות ולפעילי "דרך חדשה" ולקודמי בתפקיד יו"ר הסיעה, תום סטרוגו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר