יהודה בן עזרא. צילום דוברות העירייה

"זה היה כמו בית שני" | מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא פרש לגמלאות

בן עזרא סיים אתמול 52 שנים של עשייה עירונית, מהן שבע שנים כמנכ"ל העירייה. משה פדלון: "יהודה גילה כישורי ניהול ומנהיגות וידע להטות אוזן, לפשר ולמצוא דרכים יצירתיות לפתרון בעיות"

פורסם בתאריך: 1.2.21 11:10

אחרי 52 שנה של עשייה עירונית, סיים אתמול (ראשון) מנכ"ל העירייה, יהודה בן עזרא, את עבודתו ופרש לגמלאות. בן עזרא, אשר שימש כמנכ"ל עיריית הרצליה במשך שבע שנים, שלח איגרת לעובדי העירייה ובה כתב: "וזו‭ ‬העת‭ ‬וזה‭ ‬הזמן‭ ‬לדעת‭ ‬לפרוש‭ ‬בשיא‭ ‬ולהגיד‭ ‬שלום.,‬ עבורי‭ ‬זה‭ ‬היה‭ ‬כמו‭ ‬בית‭ ‬שני‭.‬ בית‭ ‬שבו‭ ‬מרבית‭ ‬זמני‭ ‬ועתותיי‭ ‬הוקדשו‭ ‬לעיר‭,‬ לתושביה‭,‬ לעירייה‭ ‬ולעובדיה‭.‬ והם‭ ‬רובם‭ ‬ככולם‭ ‬השיבו‭ ‬לי‭ ‬באהבה‭ ‬ובהערכה‭.‬ אכן‭ ‬זה‭ ‬בית‭ ‬חם‭ ‬שהעירייה‭ ‬היוותה‭ ‬לי‭ ‬מרבית‭ ‬חיי … כשאני‭ ‬מתבונן‭ ‬לאחור‭ ‬אני‭ ‬חש‭ ‬סיפוק‭ ‬ואף‭ ‬גאווה‭ ‬על‭ ‬פעולות‭ ‬ויוזמות‭ ‬שהובלתי‭,‬ קידמתי‭ ‬וביצעתי לאורך‭ ‬השנים‭ ‬יחד‭ ‬עם‭ ‬שותפים‭ ‬רבים‭ ‬וטובים‭,‬ בהם‭ ‬גם‭ ‬הישגים‭ ‬והם‭ ‬כתובים‭ ‬בדפי‭ ‬ההיסטוריה‭ ‬של‭ ‬העיר‭ ‬וקצרה‭ ‬היריעה‭ ‬מלפרט‭ ‬כאן‭."‬ ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
במכתב הפרידה הוא מודה לכל מי שהאמין בו, תמך בו וקידם אותו לתפקידי מפתח החל מראשי‭ ‬העיר‭ ‬לדורותיהם, הנהגות ההורים, וועדי השכונות, חברי הדירקטוריונים, השדרה הניהולית ועוד. "אסיר‭ ‬תודה‭ ‬לעיריית‭ ‬הרצליה‭,‬ לבאר‭ ‬ממנה‭ ‬שתיתי‭ ‬מים‭ ‬מתוקים‭,‬ מרווים‭ ,‬ומעשירים‭ ‬שהביאוני‭ ‬עד‭ ‬הלום‭.‬ מתכבד‭ ‬למסור‭ ‬לבא‭ ‬אחריי‭ ‬עירייה‭ ‬מתפקדת‭,‬ מקצועית‭,‬ שקופה‭,‬ מנוהלת‭,‬ מאורגנת‭,‬ איכותית‭ ‬ואיתנה‭ ‬עם‭ ‬מיטב‭ ‬המנהלים‭ ‬והעובדים‭ ‬המסורים‭ ‬והנאמנים‭ ‬לתפקידם‭……‬".‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
בן עזרא החל את דרכו בעירייה כמדריך נוער במתנ"ס נווה ישראל. הוא כיהן במשך שנים בתפקיד מנהל אגף תרבות, נוער וספורט וכאמור לפני כשבע שנים מונה לתפקיד מנכ"ל העירייה במקום יחיעם השמשוני שפרש, חודשים ספורים לאחר שראש העירייה משה פדלון נבחר לתפקיד. בישיבת המועצה שהתקיימה בחודש שעבר, הודיע בן עזרא בן ה-68 כי הוא פורש מתפקידו וכל חברי המועצה שנכחו באולם מחאו לו כפיים.
לרגל הפרישה של בן עזרא, פרסם ראש העירייה פדלון מכתב פרידה: "יהודה ואני צועדים יחד דרך ארוכה במהלך כל שנותיי בעירייה, עוד מהיותנו מנהלי אגפים ועד היום, כשהוא יד ימיני בהובלה ובניהול של העיר הנפלאה שלנו. יהודה, שהקדיש את מרבית שנותיו לעבודה מסורה, עבר מסע ארוך ועם עשרות שותפים הוביל מהלכים, התווה כלים וביסס אבני דרך משמעותיות בתחומי תרבות ואמנות, חינוך, נוער וספורט. בתפקידו האחרון והמשמעותי כמנכ"ל העירייה, הוכיח יהודה כישורי ניהול ומנהיגות, ובתוך אג'נדה לא מתפשרת, מתמידה ועקבית ידע להטות אוזן, לפשר ולמצוא דרכים יצירתיות לפתרון בעיות". פדלון ביקש להודות לבן עזרא על כל השנים הטובות בהן היה חלק איתן ומשמעותי מההוויה העירונית.
זיו עומר, יו"ר הנהגת ההורים, אמר: "אחד התפקידים החשובים של הנהגת ההורים הוא לבנות מערכת יחסים של שיתוף פעולה עם גורמי העירייה השונים. מבין שותפינו בעירייה, אחד החשובים והקרובים שלנו הוא מנכ"ל העירייה, מר יהודה בן עזרא. לא תמיד הסכמנו בינינו. אבל תמיד היו לנו דלת פתוחה וחיוך, הקשבה אמיתית ושקיפות. מו"מ עם יהודה זו חוויה. עליות ומורדות, ואינסטינקטים של פנתר שיודע לזהות את החולשה הכי קטנה, ולנצל אותה. אבל מעבר להנאה שלו ממשחק המו"מ, הוא יודע גם להקשיב ולקבל החלטות לטובת הכלל. "רוח המפקד" במסדרונות העירייה היא רוחו של יהודה – שירות וכבוד לתושבים. הפעמים היחידות שראיתי את יהודה כועס באמת (כועס בכאילו קורה יותר), זה כשהרגיש שמישהו מתעמר בהורים. אז הייתה אפס סובלנות. אני מאחל לך, יהודה יקר, בריאות ופרישה רגועה, ושתדע לנצל את הזמן הפנוי כדי לבלות עם המשפחה שאתה כל כך אוהב, ולא פחות חשוב, להקדיש זמן לעצמך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר