חולדות ביד התשעה, צילום באדיבות התושבים

מכת חולדות: "בעירייה מנסים להתיש אותנו, המקום כולו מוזנח"

תושבי יד התשעה בעיר טוענים להזנחה וחוסר טיפול מצד עיריית הרצליה. אחת התושבות מתארת תמונה קשה: "כל שנה בעונה הזו אנחנו חיים בפחד, מפחדת לצאת מהבית"

פורסם בתאריך: 1.11.21 08:47

תושבים מרחוב הרי הגולן בשכונת יד התשעה בהרצליה, טוענים להזנחה קשה במשך שנים, שאחת התוצאות שלה היא מכת חולדות, בדרך כלל בתקופה זו של תחילת החורף. הם מתארים חולדות שמגיעות ממש לבתיהם וגם מסתובבות ברחוב באין מפריע, לצד פגרים של חולדות על המדרכות במשך שעות ארוכות, ולמרות אינספור פניות ודיווחים לעירייה, הנושא לא מטופל באופן יסודי. עוד טוענים התושבים, כי מאחר ומזה שנים ישנה תוכנית פינוי בינוי עתידית למתחם בו הם גרים, העירייה מזניחה את האזור ולא משקיעה בטיפוח ובתחזוקה.

אחת התושבות, שלא מתכוונת להרים ידיים, למרות אינספור פניות מצדה ומצד תושבים נוספים, מספרת על קרוב לעשר שנים שהם מתדפקים על דלתות העירייה, ופונים בבקשות לטיפול. לאחרונה עלתה אחת התושבות, סיגל יוסף, לשידור בגלי צה"ל ודיברה על הנושא. כעת, היא מתארת בפרטי פרטים את המצב הבלתי נסבל בו היא ושכניה נאלצים לחיות: "הגבתי לנושא מתוך תסכול. אני חווה זלזול והזנחה מצד עיריית הרצליה בכל מה שקשור בשכונה שבה אני גרה. אני גרה בדירה הזו תשע שנים בשכירות, כל שנה בתקופה הזו אנחנו נתקלים בחולדות. בשנה שעברה אחת כזו נכנסה אליי לדירה, ביום שישי נכנסו אליי שתי חולדות. בעירייה כנראה מנסים להתיש אותנו, כי השכונה מיועדת לפינוי בינוי. המקום כולו מוזנח ומלא בחולדות שנכנסות אלינו לבתים, שלא לדבר על מה שקורה ברחובות. השבוע באחד הבקרים לא הצלחתי לצאת מהדירה לקניות בגלל שחולדה הייתה בכניסה, והיו עוד כמה ששכבו שעות על המדרכה. התקשרנו למוקד של העירייה בלי סוף החל מהשעה 13:00 כדי שיבואו לפנות, ורק אחרי שאני התקשרתי שוב אחרי 17:00 וצרחתי עליהם, אז הם סוף סוף פינו. הנושא גם עלה בשידור בתוכניות בגלי צה"ל. דיווחנו על פגר שהיה בכניסה לבניין במתחם ששייך לעירייה, שלוש שכנות כולל אני התקשרנו מספר פעמים, ובסוף לאחר שאני התקשרתי וצעקתי, אז אחרי כארבע שעות הגיע מישהו לפנות. כל שנה בעונה הזו אנחנו חיים בפחד, אני למשל פוחדת לצאת מהבית".

חולדה ביד התשעה, צילום פרטי

פנית לגורמים נוספים?
"כתבתי תלונה באתר של מבקר המדינה על כל ההתנהלות של העירייה מולנו, עדיין לא קיבלתי תגובה. התלוננתי גם בפניות הציבור של העירייה, השיבו לי במייל עלוב שהנושא הועבר למחלקה המטפלת ושהם יחזרו אליי לטיפול, ולא קיבלתי שום שיחה כזו".
יש לך הסבר למה זה קורה תמיד בתקופה הזו?
"הן מחפשות מזון כנראה, מתרבות, ומחפשות מקום חם לכן נכנסות אלינו לבתים. מה שגורם להן לצאת זה פחי אשפה שבורים או פתוחים, האכלת חתולים לא מבוקרת, כשמשאירים אוכל זרוק ברחוב והריח מושך אותן לצאת. העירייה הבטיחה, בעקבות הפנייה שלי לגלי צה"ל, שיוחלפו הפחים במתחם המגורים ברחוב לפחים גדולים יותר, שנציג יתאם איתנו סיור כדי לבחון את הליקויים ומה ניתן לשפר, ולא נעשה כלום, הם מזלזלים בנו שנים".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "העירייה מטפלת ומתחזקת את שכונת יד התשעה באופן שוטף ונרחב, בכל ההיבטים – ניקיון, טיפוח, גינון, תברואה והדברה. כל פנייה בנושא חולדות, מטופלת על ידי מדביר שמגיע למקום בהקדם האפשרי. בעקבות פנייה של ועד השכונה בישיבה שהתקיימה לפני כשבועיים, ביצעה העירייה עבודות הדברה מסיביות בכל השכונה וברחובות הסמוכים לה. אנו מזמינים את התושבים לפנות אלינו בכל בעיה למוקד העירוני 106 שפועל 24/7".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אורטל

    גם אצלנו ברחוב הרב מימון ראיתי עכברושים
    זה מכיון שהעירייה לא עושה בנדון כלום שזה פחי האשפה לא מספיק להם והכל השקיות נשלחות על הריצפה תלמדו מעירייה רמת השרון כתושבת לשעבר זה לא היה קורהלא נותנים להם קנסות לא מחייבים אותם לרכוש עוד פחי אשפה הרחוב נראה כמו עזה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר