אוטובוסים ברחוב יציאת אירופה בנווה עמל צילום באדיבות התושבים

ללא מוצא: האוטובוסים משגעים את תושבי הרחוב הצר בנווה עמל

זמן רב מתלוננים תושבים ברחוב יציאת אירופה על עשרות אוטובוסים שעוברים מידי יום ברחוב הצר ומבקשים להקטין את התדירות או לעבור למיניבוסים. "העירייה לא מצאה לנכון להתייחס ברצינות", הם אומרים

פורסם בתאריך: 9.2.22 09:18

מה עושים תושבים שברחוב הצר שלהם בהרצליה עוברים עשרות אוטובוסים ביום, דוהרים במהירות, חוסמים תנועת רכבים ומהווים סיכון גם להולכי הרגל על מדרכה צרה, שבשל מצוקת חניה חונות עליה מכונות דיירים? זה מצבם של תושבי רחוב יציאת אירופה בשכונת נווה עמל, שמספרים שכבר זמן רב הם פונים לגורמים רבים בעיריית הרצליה כמו גם לחברת האוטובוסים מטרופולין, אך ללא הועיל. קבוצה של כ-20 תושבים התארגנה באופן לא רשמי כדי לעצור את מה שהם מכנים מפגע ומטרד. הם שוטחים תלונות רבות, ומתלוננים על חוסר אונים. בעירייה טוענים כי פנו בעבר למשרד התחבורה לאשר כניסת מיניבוסים, אולם נענו בסירוב.

אודי, אחד מהם, מספר: "בעבר היה עובר קו כל חצי שעה עד הרפורמה שהייתה לפני כ-4 שנים. מאז התחילו לעבור קווי אוטובוס בצורה מטורפת, וגם ריקים רוב הזמן. האוטובוסים דוהרים ברחוב צר, וגם כך יש בעיות משמעותיות של חניה, נתקעים באמצע הכביש, זה מאוד מסוכן. מדובר בקווי 9 ו-19 של חברת מטרופולין עם כ-60 אוטובוסים ביום משעות הבוקר המוקדמות ועד מאוחר בלילה. גם בעבר כשהייתה תדירות של כל חצי שעה הייתה בעיה, אבל אי אפשר להשוות. היו אולי 20 אוטובוסים עוברים ביום, והיום זה פי שלושה. לפעמים שניים שלושה אוטובוסים עוברים ביחד, חלקם ריקים, משתמשים אולי 10 אנשים. אורך הרחוב הוא כ-200 מטרים, והוא צר מאוד למעבר אוטובוסים. אתה רואה אותם ריקים כל הזמן, מילא אם היה לזה צורך. אפשר היה לוותר על המקטע, ולעלות ברחוב אחר. זה חלם מוחלט, מסכנים גם את הולכי הרגל שאין להם מדרכה, פשוט סכנת נפשות. יש פה בזבוז משאבים, סיכון חיי התושבים ופגיעה באיכות, והכל בשם הרפורמה".

קרן, תושבת נוספת, מעידה: "הבקשה שלנו היא לשנות את מתווה הנסיעה כך שיעבור ברחוב אחר, להחליף את סוגי האוטובוס או להקטין משמעותית תדירות. לאורך כל התקופה אנו מבקשים פגישה עם ראש העירייה ולא נענים, זה פשוט בלתי אפשרי. האוטובוסים עוברים מידי חצי שעה ריקים, נוסעים במהירות וזו פשוט סכנת נפשות. אנחנו מתריעים כבר בערך שנתיים על המצב. לפני כחצי שנה הייתה עליית מדרגה, כי היה ילד שכמעט נדרס. מישהי מהתושבים ראתה את המקרה ומאז התחלנו לצלם תמונות כדי שיבינו את המצוקה".

עופר, תושב נוסף מרחוב יציאת אירופה, מתאר: "לצערי, עד היום העירייה לא מצאה לנכון להתייחס ברצינות לתלונות ולמצב, אני מקווה שלא מחכים שמישהו יידרס פה. בכלל, כל המצב פה מזכיר לי כבישים בהודו".

הרפורמה אותה הזכירו התושבים, הוגדרה בעיריית הרצליה כמהפכה בתחבורה הציבורית. היא החלה בחודש ספטמבר 2017, וכללה ארגון מחדש והוספת קווי אוטובוס עירוניים ובינעירוניים של מטרופולין, הגברת תדירותם, שעות הפעילות וכיסוי מרבי של חלקי העיר. בין הקווים החדשים שנוספו קו 9 ו-19 בין נווה עמל ומערב העיר.
מחזיקת תיק התחבורה, חברת המועצה דניאל אייזנברג צדיקים, אמרה: "בכדי שתחבורה ציבורית תהיה יעילה היא הכרחית גם בתוך השכונות. חד משמעית מיניבוסים זהו סוג הרכב שמתאים לשכונות. לצערי, הגוף בעל הסמכות להחליט לגבי סוגי רכבי התחבורה הציבורית בעיר הוא משרד התחבורה. מאז שנכנסתי לתפקיד, כל פעם נפגשתי עם נציגי מטרופולין או משרד התחבורה והעליתי את הבקשה שוב ושוב לאפשר מיניבוסים קטנים לשכונות בעיר. אמשיך לקרוא וביתר שאת למשרד התחבורה להקשיב לבקשות הבאות מתוך השטח ולפעול למעבר למיניבוסים שמתאים לשכונות ויפה שעה אחת קודם".

 

מאיה כץ, יו"ר האופוזיציה כיום ומי שהייתה מחזיקת תיק התחבורה ב-2017, אמרה: "היום אנחנו בשנת 2022, מאז ההחלטה הקודמת עברו כמעט חמש שנים וכמו כל תהליך בריא גם זה ראוי וצריך שיעבור רענון ובדיקה האם הוא עדיין רלוונטי למציאות הנוכחית, מציאות שבה כבר שנתיים אנחנו מתנהלים בתוך הקורונה שאנחנו יודעים שיש ירידה משמעותית בנוסעי התחבורה הציבורית. התהליך הקודם שעשינו היה בשיתוף מלא של התושבים ומשתמשי התחבורה הציבורית וחברת מטרופולין ולקח לנו כמה חודשים טובים להגיע לתוצאות שאז היו נכונות עבור השכונה, ביחס להרבה מאוד מדדים שבדקנו. את מסלולי הקווים בנו התושבים/משתמשי התחבורה הציבורית יחד עם ועד השכונה ואנשי המקצוע".

מעיריית הרצליה נמסר: "אכן היו פניות אל ועדת התנועה העירונית בנוגע לצמצום מעבר האוטובוסים בנווה עמל. הנושא נבדק על ידי הגורמים המקצועיים, אולם היות והעירייה מעודדת את השימוש בתחבורה ציבורית – לא פעלנו לצמצמה. עם זאת, הבקשה לעבור לשימוש במיניבוסים, במקום באוטובוסים, הועברה על ידינו למשרד התחבורה – אך המשרד לא אישר מהלך זה".

ממטרופולין נמסר בתגובה: "במשך שנים עלו טענות מצד תושבי השכונה בדבר שירות לקוי ולא מספק של תחבורה הציבורית באזור. לאור זאת, הוחלט לפני מספר חודשים לתגבר את השירות בשכונה, באופן שנותן מענה לביקושים הגבוהים, ולראיה כמות הנוסעים היומית בכל אחד מקווי השירות העוברים בשכונה. שירות זה, שהוא בבחינת בשורה, הוחלט ונקבע על ידי משרד התחבורה, ובשיתוף עם הרשות המקומית. ככל שקיימת פנייה הפוכה להקטין שירות, הגם שאינה תואמת את המציאות כפי שאנו חווים אותה, צריכה לעבור דרך משרד התחבורה והעירייה, שכן החלטה בגינה אינה בסמכותה של החברה המפעילה".

ממשרד התחבורה נמסר: "משרד התחבורה פועל בשיתוף פעולה מלא עם עיריית הרצליה, לתכנון מיטבי של מערך התחבורה הציבורית הפועלת בעיר. במסגרת זאת, בוצע הליך שיתוף ציבור עם התושבים. שכונת נווה עמל משורתת כיום באמצעות קווים 9 ו-19 בלבד, ובמשרד לא התקבלה כל תלונה על עודף שירות. במסגרת שדרוג מערך התחבורה הציבורית בהרצליה, קו 34 יחליף את הקווים 9 ו-19 ויהיה הקו היחיד שמקשר בין השכונה למרכז העיר, ומאפשר מעברים לשירות הבין-עירוני. תדירות הקו מותאמת להנחיות התכנון ולסטנדרטים בשירות עירוני".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שום עשרות אוטובוסים ושום בטיח, מגיע אוטובוס פעם בחצי שעה במקרה הטוב. כשהוא מגיע אז הבלגן מתחיל אבל אם הוא בכלל מגיע אז אנחנו מזליסטים

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם קו 13 צריך לעבור מאוטובוסים רגילים למיניבוסים אבל כנראה שיותר קל לבזבז הון עתק על אוטובוסים גדולים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר