גד ארד ז"ל, צילום באדיבות המשפחה

גד ארד מת בנסיבות טראגיות בסין: בשבוע הבא יובא לקבורה בארץ לאחר מסע גיוס תרומות

"לא ידעתי מה עובר עליו", אומרת אחותו, טלי קושניר, ומספרת על המוות הכואב של אחיה, על החיים שלו בסין, על המשבר שעבר ועל גיוס התרומות להבאת הגופה לקבורה בארץ

פורסם בתאריך: 18.2.22 08:07

גדי חזר הביתה: מסע של 20 שנה בסין הרחוקה, הסתיים באופן טראגי עם מותו בטרם עת של גד ארד (43), מהרצליה במקור, שמת בנסיבות טראגיות. לאחר כחודש וחצי של מאמצים עילאיים בגיוס תרומות למימון הבאתו לקבורה בישראל, עלה הדבר ובשבוע הבא תזכה משפחתו ללוות אותו במסעו האחרון. אחותו של גדי, טל קושניר, יזמה את הבאת הגופה לארץ.

היא מספרת על מסע מטלטל בין סין לישראל: "גדי תמיד רצה לנסוע למזרח. אחרי השחרור מהצבא, הוא עבד במהלך שנה בעבודה מועדפת, ובגיל 22 טס לטייל בסין, טייל והחליט להישאר. מעל 20 שנה, הוא חי שם, הכיר את גרושתו הראשונה ואיתה נולדה בתו, שהיום היא בת 15. הוא לימד אנגלית בסין, והוא עשה את זה עם המון אהבה והומור".

התפנית בעלילה החלה כאשר האם חלתה בסרטן לפני 12.5 שנה. למרבה הצער, היא נפטרה לפני שנתיים. "הדבר היה לכולנו קשה, אבל כנראה שגדי לקח את זה בצורה קשה ביותר", מספרת טלי. "כדי למצוא לנפש שלו מפלט הוא החל ליצור דמות שנקראת Skeever במשחק Skyrim שבו משחקים בכל העולם – גיימרים שאוהבים משחקי Quest. הדמות שיצר הייתה של שחקן שמצטרף למשחק של כל שחקן אחר ומוביל אותו ועוזר לו להרוג את המפלצות ואת ״הרעים״ במשחק כדי לסייע לשחקן להגיע לאן שהוא רוצה. הוא יצר לעצמו קהל מעריצים, וכולם מספרים עד כמה אדיב הוא היה אליהם כשביקשו את עזרתו. הרבה אנשים יתגעגעו אליו, הוא היה אדם עם ערכים גבוהים, תמיד נהג בצורה הוגנת כלפי אחרים", מוסיפה טל.

גד ארד ז"ל עם אחותו טל קושניר צילום באדיבות המשפחה

עוד היא משתפת בגילוי לב אמיץ על הימים האחרונים בחיי אחיה, ובכך שלמרות הקרבה בין השניים, הבשורה המרה הגיעה בהפתעה גמורה: "דיברתי איתו כל יום ולא ידעתי מה עובר עליו. כן ידעתי שיש לו בעיות, אבל לא ידעתי שזה מה שהוא מתכנן לעשות. יש אנשים עם נטיות אובדניות שמחלקים רמזים מתוך כוונה שתציל אותם, אבל הוא לא היה כזה. בחיים לא הייתי חושבת על תרחיש כזה".

זה קרה בשעות הבוקר המוקדמות לפי שעון ישראל. לדברי טל, אחד המשתתפים בקבוצת הגיימרים אמר שהוא כנראה עזב את הקבוצה וצריך לעדכן את המשפחה מתוך דאגה. "אני כתבתי לגדי – למה הם דואגים לך, והוא לא ענה. התקשרתי, והוא לא ענה, עד שהגעתי למשרד החוץ שהפעילו משטרה ומצאו אותו. הוא כתב לאחותי ולי הודעה בקבוצה הפרטית שלנו – sorry for the mess עם סמיילי מחייך, ואני בכלל חשבתי שהוא כתב את זה על משהו אחר".

 

מאז החל המסע של טל להחזיר את גדי לארץ. "דיברתי עם רב מחב"ד שם וייפיתי את כוחו מול השגרירות. במשרד החוץ אמרו לי שמדובר בעלויות באזור ה-35 אלף דולר להבאת הגופה, עלויות מטורפות וגם אח"כ עלויות הקבורה הן כפולות, כי הוא נחשב תושב חוץ. הרב אמר שזו מצווה להביא אותו לארץ והוא ידאג לתרומות. בסוף הצלחתי להוריד עלויות ל-21 אלף דולר. אחרי כמה זמן הרב אמר לי שאין לו תרומות, לא ידעתי איך אני מגייסת את הסכומים האלה".

בלית ברירה, וכשהיא מול שוקת שבורה, פנתה טל לקהל הרחב בתקווה לגייס את הסכומים הדרושים. "ב-11.2 פרסמתי פוסט ובאמת הגיעו תרומות. פתחנו במסע לגייס כסף וגילינו את כל החברים שלו והרבה אנשים שלא הכירו אותו, וכולם רק רצו לסייע. ולכן אני מנצלת את ההזדמנות כאן כדי להודות לכם. הרבה תודה לכל מי שסייע, אם זה במילה טובה, בעידוד, בשיחת טלפון, בהפצת הפוסט לעוד אנשים, בסיוע כספי, בהודעות, תודה לכולם. תודה מיוחדת על המתנה שקיבלתי – עזרה מאדם שמכיר את סין ועובד שם 17 שנה, שהצליח להרגיע אותי ובזכותו לא הייתי לבד בימים האחרונים. בזכותכם, בשבוע הבא גדי יגיע לקבורה ראויה ולשלוות נפש. ב-23.2 גופתו תגיע סוף סוף לארץ. תודה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר