כיתה, אילוסטרציה Syda_Productions depositphotos.com
כיתה, אילוסטרציה Syda_Productions depositphotos.com

אירוע נדיר בהרצליה: סיפורו של תלמיד מכיתה ב' שעובר שינוי מגדרי נחשף בפני תלמידי כיתתו

בהודעה של בית הספר להורים נמסר: "הוא ומשפחתו החליטו לשתף בשינוי המגדרי שהוא עובר". אלעד צדיקוב תקף: "פנו אליי הורים שהיו בהלם". דנה אורן ינאי: "תפקידנו לא לשפוט, אלא לתמוך"

פורסם בתאריך: 28.6.22 14:37

המשנה לראש העיר, חבר המועצה אלעד צדיקוב, תקף בחריפות בית ספר יסודי בהרצליה, זאת לאחר מפגש שהיה ביום שני בבית הספר, בכיתה ב', במהלכו נערך שיתוף של תלמיד והוריו אל מול השכבה אודות תהליך השינוי המגדרי אותו הוא עובר.

צדיקוב, חבר סיעת גשר החרדית, שמונה לתפקיד המשנה באחרונה על ידי משה פדלון, כינה את האירוע "כפיית נורמליזציה ניתוח לשינוי מין לילדי כיתה ב". לדבריו, ביה"ס הודיע להורים כי מדובר בשיחת עדכון לתלמידים אודות אחד הילדים, בן השבע. צדיקוב הוסיף: "הילד הינו טרנסג'נדר וממחר יגיע לביה"ס עם שמלות וכן יורשה להשתמש בשירותי הבנות בביה"ס. משפחת הילד עלתה ארצה מארה"ב, כיוון שהילד לא התקבל בברכה בארץ מוצאו בתהליך הנ"ל, וסברה שבישראל המהלך יתקבל באופן מיטבי".

צדיקוב טען כי פנו אליו מספר אימהות לילדים מהכיתה וסיפרו לדבריו כי היו בהלם מוחלט מהמפגש. לדברי צדיקוב אחת מהאימהות סיפרה לו כי סירבה לשלוח את ילדיה לביה"ס. עוד טען המשנה לראש העירייה, כי לדברי הורים מדובר במהלך המושתק מאחורי גב ההורים, וכן נעשתה כפיית השיחה היזומה על ילדיהם הרכים ללא שיתוף והתייעצות עימם.

כאמור, בית הספר שלח הודעה להורים בתחילת השבוע, לגבי המפגש שנערך אתמול, בו שיתף תלמיד כיתה ב' עם הוריו לגבי תהליך השינוי המגדרי אותו הוא עובר. עפ"י ההודעה, מדובר בתהליך ארוך המתקיים בשנה האחרונה, ובמפגש נכחו גם פסיכולוגית בית הספר ויועצת השכבה. "כחלק מתהליך ארוך המתקיים בשנה האחרונה עם תלמיד מהכיתה בשיתוף גורמים מקצועיים, הוא ומשפחתו החליטו לשתף בשינוי המגדרי אותו הוא עובר בשל זהותו המגדרית", נאמר בהודעה.

סיפורו האישי של הילד הועבר על ידי הקראת הסיפור "אני ג'אז" מאת ג'סיקה הרתל, המתאר את סיפורה של ילדה שנולדה כבן, בדומה לתלמיד הכיתה שמזוהה מעתה כבת. "בית הספר מקבל כל תלמיד באשר הוא, ואנו רואים בתהליך זה הזדמנות ללמידה חברתית ערכית. קבלתם של ילדים אלה כילדים נורמטיביים לכל דבר היא קריטית וחשובה לדימוי האישי שלהם, לביטחונם ולרווחתם הן הנפשית והן החברתית", ציין צוות בית הספר.

חברת מועצת העיר מטעם סיעת דרך חדשה, דנה אורן ינאי, ביקרה את דברי צדיקוב: "אין מקום לשנאה ולרוע שמפגין המשנה לראש העיר כלפי ילד/ה בת 7. הקהילה שלנו עומדת זקופה עם המון אהבה והכלה מאחורי הילד/ה ומשפחתו בתהליך של ההתאמה המגדרית. זהו תהליך אישי, ותפקידנו לא לשפוט, אלא לתמוך. השימוש הציני של גבר בעשור החמישי לחייו בילד/ה בת 7 לצרכים פוליטיים בזוי, חשוך ואלים. אני שולחת חיבוק חם למשפחה ומודיעה לכל המפלגים ומסיתים שהרצליה היא היא דמוקרטית, פלורליסטית וליברלית, ועל ערכים אלו ננהג בחיינו, ננהל את קהילתנו ונחנך את ילדינו".

מהנהגת ההורים של בית הספר נמסר: "הנהגת הורי בית הספר מחבקת ותומכת במשפחה ובילד ותמשיך ללוות ולעזור בכל מה שניתן. המשפחה פעלה בשיתוף הנהלת בי"ס, היועצות, הפיקוח והשירות הפסיכולוגי של העיר והכל למען טובת הילדים כולם. בקהילת בי"ס מאמינים בחופש הבחירה של כל אדם בחייו ותמשיך לתמוך, לעזור ולחבק".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "מפאת צנעת הפרט לא נוכל להתייחס לגופם של הדברים. עיריית הרצליה סמוכה ובטוחה, כי הנהלת בית הספר והצוות החינוכי פועלים לטובת הילדים כולם ולטובת הטיפול הפרטני בשלומו של הילד אשר בנפשו מדובר. העירייה תמשיך לתמוך ולפעול על פי ערכים של שוויון, הכלה וסובלנות כלפי כל אדם באשר הוא".

 

ממשרד החינוך נמסר: "כל התהליך שנעשה בכיתה ובשכבה, מלווה על ידי השירות הפסיכולוגי, פיקוח משרד החינוך והרשות. לילדי הכיתה נערכה פגישת הכנה שהוכתרה בהצלחה רבה וזאת בנוסף למפגש מקדים שנערך עם ההורים בזום. הנהלת בית הספר תאפשר מתן ביטוי אישי ומענה לצרכיו של כל תלמיד בהתאם לרצון הוריו".

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אמר: "אתמול הופץ בתקשורת מכתב שנשלח להורי כיתה באחד מבתי הספר בעיר הדן בעניין רגיש ואישי. מפאת צנעת הפרט לא אפרט מעבר לכך. חשוב לי לומר כי אין ספק שהנהלת בית הספר, הצוות החינוכי, הייעוץ, הפיקוח והשירות הפסיכולוגי- חינוכי פעלו ופועלים לטובת הילדים כולם – ובגיבוי מלא של המערכת ושלי כראש עירייה. כבני אדם, ועל אחת כמה וכמה כנבחרי ציבור, אנו מחויבים להתבטא בשפה מכבדת ולגלות את מלוא הרגישות כלפי הציבור – גם אם דעותיו ומעשיו שונים משלנו. חשוב לזכור שלמילים שלנו יש כוח ולכן עלינו לבחור אותן בשיקול דעת. בסופו של דבר, בקצה המקלדת המשתלחת מדובר בנפשו של אדם, ובמקרה זה בנפשה של ילדה צעירה. בעיר דמוקרטית הדוגלת בשיווין, הכלה וסובלנות, לא יהיה מקום לאמירות פוגעניות ולא נסכים לקבלן. העירייה תמשיך לתמוך ולפעול על פי ערכים של שוויון, הכלה, סובלנות וכבוד כלפי כל אדם באשר הוא".

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הגאווה והסובלנות בהרצליה, עופר לוי, אמר: "ההתבטאויות הקשות והחשוכות של חבר מועצת העיר צדיקוב הוכיחו לנו כמה חשוב להילחם על עקרונות של שוויון, סובלנות וגאווה. צדיקוב בוחר לעשות הון פוליטי על חשבון ילד.ה שבוחרים לבחון את הזהות המגדרית בצורה לגיטימית. בכך הוא גם פוגע בבית הספר. אין מקום בהרצליה שנת 2022 להתבטאויות ודעות חשוכות כאלו. אמשיך להילחם כדי שהרצליה תהיה עיר שתאפשר לכל אדם לחוש גאווה ולא להתבייש בנוגע לנטיות מיניות וזהות מגדרית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. פשוט עצוב לדעת.

    פשוט מזעזע בעיניי! ילד בן 7!! אלוהים אדירים!
    למה בגיל כל כך רך, אני באמת לא מבינה.
    אם זה אמיתי, בעיני זה עצוב מאוד.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר