אלעד צדיקוב, צילום פרטי

בעקבות דבריו על חשיפת השינוי המגדרי של ילד בכיתה ב': צדיקוב הושעה

אתמול חשפנו כאן כי סיפורו של תלמיד כיתה ב' שעובר שינוי מגדרי נחשף בפני תלמידי הכיתה. בעקבות התבטאויותיו של אלעד צדיקוב הוא הושעה מתפקידיו ועבר לאופוזיציה, כשברקע עימות בינו לבין פרישקולניק

פורסם בתאריך: 29.6.22 13:29

עלה לו ביוקר. ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, השעה אמש (שלישי) את חבר המועצה, אלעד צדיקוב, מהקואליציה ומתפקידו כמשנה לראש העירייה, זאת לאחר התבטאויותיו החריפות לגבי מפגש שיתוף שנערך בתחילת השבוע בבית יסודי בעיר, אודות תהליך שינוי זהות מגדרית אותו עובר תלמיד כיתה ב' מבן לבת.

צדיקוב, חבר סיעת גשר החרדית, שמונה לתפקיד המשנה רק לאחרונה על ידי פדלון, כינה, בין היתר, את האירוע: "כפיית נורמליזציה ניתוח לשינוי מין לילדי כיתה ב". מיד לאחר השעייתו, הודיע צדיקוב, כי אינו מקבל את השעייתו והוא נחוש לצאת לאופוזיציה. בנוסף, תקף צדיקוב את מחזיקת תיק החינוך, איה פרישקולניק.

אירוע נדיר בהרצליה: סיפורו של תלמיד מכיתה ב' שעובר שינוי מגדרי נחשף בפני תלמידי כיתתו

ראש העירייה פדלון אמר אמש במסגרת ישיבת המועצה: "אתמול (שני) הופץ בתקשורת מכתב שנשלח להורי כיתה באחד מבתי הספר בעיר הדן בעניין רגיש ואישי. מפאת צנעת הפרט לא אפרט מעבר לכך. חשוב לי לומר, כי אין ספק שהנהלת בית הספר, הצוות החינוכי, הייעוץ, הפיקוח והשירות הפסיכולוגי-חינוכי פעלו ופועלים לטובת הילדים כולם, ובגיבוי מלא של המערכת ושלי כראש עירייה. כבני אדם, ועל אחת כמה וכמה כנבחרי ציבור, אנו מחויבים להתבטא בשפה מכבדת ולגלות את מלוא הרגישות כלפי הציבור, גם אם דעותיו ומעשיו שונים משלנו. חשוב לזכור שלמילים שלנו יש כוח ולכן עלינו לבחור אותן בשיקול דעת. בסופו של דבר, בקצה המקלדת המשתלחת, מדובר בנפשו של אדם, ובמקרה זה בנפשה של ילדה צעירה. בעיר דמוקרטית הדוגלת בשוויון, הכלה וסובלנות, לא יהיה מקום לאמירות פוגעניות ולא נסכים לקבלן. העירייה תמשיך לתמוך ולפעול על פי ערכים של שוויון, הכלה, סובלנות וכבוד כלפי כל אדם באשר הוא". פדלון חתם דבריו באמירה: "ואהבת לרעך כמוך ודרך ארץ קדמה לתורה".

חבר המועצה אלעד צדיקוב הגיב ואמר: "אמש ראש העיר הרצליה פיטר/ השעה אותי למס' חודשים מכל תפקידיי, בשל עמדותיי נגד כפיית נורמליזציה בבי"ס בהרצליה לטרנסג'דריות לכל שכבת כיתה ב', ילדים בני שבע. לאחר שרה"ע סירב לשמוע את עמדותיי, יצא מהדיון וערך משפט שדה, קיבלתי סוף סוף את זכות הדיבור. בסיום הדברים, הודעתי לרה"ע שאינני מקבל את "ההשעייה" שלו ואני נחוש לצאת לאופוזיציה. סגנית ראש העיר, איה פרישקולניק, מחזיקת תיק החינוך, החליטה מעל ראשי ההורים, בניגוד לעמדת הנהלת בית הספר ובניגוד לעמדת מומחים עולמיים לבצע Outing לילד בן שבע, כל זה כדי לכפות ולקדם את האג'נדות הפרוגרסיביות והרדיקליות שלה שפוגעות בהורים ותלמידים רבים".

מ"מ וסגנית ראש העירייה, מחזיקת תיק החינוך והנשים, איה פרישקולניק, מסרה בתגובה: "מדובר בדברי שקר וכזב מצד אדם אשר על התנהלותו הפוגענית כלפי המשפחה ובית הספר לא צריך להוסיף מילה. בניגוד לדבריו של חבר המועצה החשוך, התהליך בוצע בשיתוף פעולה מלא של כל הגורמים המקצועים הרלוונטיים, כולל משרד החינוך והנהגת ההורים הבית ספרית. מצער אותי מאוד שניתנת במה להמשך הכפשות ופגיעה במשפחה ציונית אשר עלתה לארץ ישראל וזכתה לתמיכה של קהילת תושבי העיר. לא נשתוק מול ההסתה הפרועה ונבטיח שמערכת החינוך שלנו תישאר שוויונית, פלורליסטית וליברלית".

גורמים פוליטיים רבים בירכו על השעיית צדיקוב. מאיה כץ, יו"ר האופוזיציה, אמרה: "נמשיך לפעול למען קיומה של הרצליה כעיר חילונית, ליברלית ודמוקרטית, עיר שמבטיחה את זכות הביטוי לכל אחת ואחד. כשהמשנה לראש העירייה מתבטא באופן בוטה, מסית ופוגעני באמצעות אמירות חשוכות תוך רמיסת זכויות האחר, איננו יכולים לשבת בשקט. בדבריו, צדיקוב יצר שיח של הסתה כלפי משפחה בעיר, כולל פגיעה בפרטיותם, במורה ובמנהלת בית הספר. יש דרך להביע כל עמדה וזוהי אינה הדרך, שכן דרך של סבלנות, הכלה וכבוד הדדי לכלל המגזרים והאוכלוסיות השונות בעיר. לאור כך, איננו יכולים לאפשר לו להחזיק במגוון כה רחב של תפקידים ובוודאי לא כמשנה לראש העירייה המייצג את העיר ותושביה. האחריות הציבורית על כל חברי המועצה הינה קודם כל להוות דוגמא ולשמור על תושבות ותושבי העיר. אני רוצה לשבח את קהילת בית הספר והשכונה שהתגייסה ועמדה לצידה של המשפחה ברגעיה הקשים, ומי שנכח אתמול בישיבת המועצה הרגיש את הקושי העצום שחוותה המשפחה בימים האחרונים".

חברת המועצה מטעם האופוזיציה, דנה אורן ינאי, בירכה: "ניצחון חשוב, מהיר וסוחף של בני האור על החושך. צדיקוב התפטר הערב מהקואליציה, לאחר הלחץ הציבורי עקב הבריונות שהפעיל על ילדה בכיתה ב'. התפטרותו הגיעה כתגובה על השעייתו מהקואליציה. אבל זה לא סיפור פוליטי. אלו החיים עצמם. זוהי מלחמה אמיתית, כדי שמשפחות יוכלו לחיות בדרך שלהן. הציבור ראה את הניצול הציני שעשה פוליטיקאי קיצוני ואמר את שלו: הרצליה רוצה להמשיך להיות, ליברלית, פלורליסטית ודמוקרטית. בשנה האחרונה ניהלתי מאבק אדיר נגד חברותו של האיש הקיצוני הזה בקואליציה ונגד השפעתו הנרחבת על הנהלת העיר. אני שמחה שלאחר שנה של מלחמה שניהלנו יחד, נשות ואנשי הרוב השפוי של העיר, שנה בה וויתרתי על הכסא שלי בקואליציה למען עקרונותיי, הצלחנו למגר, לפחות לבינתיים, את החושך המלחמה לא נגמרה, ונכונה לנו עוד דרך. אבל רשמנו אתמול ניצחון".

יו"ר סיעת 'יש עתיד', יריב פישר, אמר: "האור ניצח אתמול, אבל המאבק רק מתחיל. הופתענו לדעת כמה חושך יש בעיר שלנו, יש עתיד תפעל בכל האמצעים החוקיים לעצור כל פעילות חשוכה בעיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. הראל אלעדי שדרות

    תתביישו לכם אלעד צדיקוב גיבור ישראל לוחם השייטת
    אז חזר בתשובה ועכשיו הוא חושב נורמלי בניגוד דעותיכם המעוותות, פשוט בושה
    אוהבים אותך הרב צדיקוב

  2. חי נכון מאוד

    הפרוגרסיבים הפלורליסטים וליברלים מחריבים את העם האנושי . כל מי שמעז לחשוב בשכל ישר ובשפיות הדעת נחשב לחשוך מיושן וכדו'..
    לא רוצה לדעת איפה נהיה עוד כמה שנים בקצב המטורף הזה.

  3. דמוקרטיה

    צר לי חברים, אך הכתבה אינה מכבדת את המושגים "פלורליזם", "סבלנות" ו"דמוקרטיה".
    ניתן אולי לטעון שצדיקוב הביע את דעתו באופן פוגענני וכי היה ראוי שיביע אותה באופן יותר מכבד, אך לסתום לצדיקוב את הפה ולהלך עליו אימים במטרה שלו יוכל להביע את דעתו, גם אם זו חשוכה ואינה נעימה לאוזניים חילוניות ליברליות, זה אינו פלורליזם, לא סובלנות, לא סבלנות ובוודאי שלא דמוקרטיה.

  4. ג'ון גאלט

    בני האור הם אלו שמתנגדים לזכות של צדיקוב לומר את דעתו ובני החושך הם אלו שבעד? משהו לא ככ מסתדר לי?!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר