מימין: ריקי ויותם שניידר, קרן ושני פלג, רון ושני קלגסבלד. צילום פרטי
מימין: ריקי ויותם שניידר, קרן ושני פלג, רון ושני קלגסבלד. צילום פרטי

חדש ביד התשעה: מועדון לבוגרים בעלי צרכים מיוחדים

ההורים יזמו, העירייה שיתפה פעולה ובמתנ"ס בשכונה ייפתח מועדון חברתי ראשון מסוגו בהרצליה. "את רק מרימה את הכפפה ורואה כמה הילדים רוצים בזה"

פורסם בתאריך: 8.11.17 08:59

ביוזמת ההורים ובשיתוף עיריית הרצליה, ייפתח בקרוב מועדון חברתי לבוגרים בעלי צרכים מיוחדים במתנ"ס יד התשעה. שלושה הורים שעומדים מאחורי היוזמה –  ריקי שניידר, קרן פלג ורון קלגסבלד – מספרים על מחסור בפעילויות חברתיות לבוגרים בעלי צרכים מיוחדים, כך שרבים מהם מוצאים את עצמם בודדים אחרי הצהריים.

"בני יותם הוא ילד מקסים עם לב ענק, הוא מוגדר כאוטיסט אבל יותר מכולנו הוא כמה לחברה", מספרת ריקי שניידר, אם ליותם בן ה-19 ושירה בת ה-18. "הוא היה חוזר מאושר מ'כנפיים של קרמבו' ואני פתאום חשבתי על כך שבקרוב זה יסתיים".

ליותם זיכרון מצוין וכילד אהב ספרים והיה מושך את אמו לחנויות ספרים בעיר. לכן היא פשוט עזבה את הכל והתחילה לעסוק בתחום, וכיום היא מנהלת חנות ספרים. בין היתר, יזמה עבורו שניידר פעילויות שונות כמו חוגי כדורסל, כושר, באולינג ושחייה לילדים עם צרכים מיוחדים. "את רק מרימה את הכפפה ורואה כמה הילדים רוצים בזה. יותם השתתף בהמון פעילויות לאורך השנים, בתנועת 'הצופים', ב'כנפיים של קרמבו', והתחלתי לחשוב מה יהיה כשיגדל וכבר לא יהיו לו כל הפעילויות הללו. ישנו חוסר משמעותי בפעילויות חברתיות לבוגרים עם צרכים מיוחדים מעל גיל 18".

ריקי ויותם שניידר

ריקי ויותם שניידר

שניידר כתבה לראש העיר, משה פדלון, והסבירה על חשיבות הקמת המועדון. במקביל פנתה שניידר עם חברתה קרן פלג ל"הורים מיוחדים הרצליה", קבוצה למען ילדים עם צרכים מיוחדים בעיר, ומשם חבר אליהן רון קלגסבלד.

"קיימנו מספר פגישות עם העירייה ומספר פגישות עם עובדת סוציאלית בהן גיבשנו חזון למועדון. עבור הפעלת המועדון גייסנו את חברת 'דקל'". מסבירה קרן פלג, אם לשני בת ה- 16, שיר בת ה- 15 וניר בן ה- 12.

 

בתה הבכורה של פלג, שני, מאובחנת עם שיתוק מוחין ואת פתיחת הסניף 'כנפיים של קרמבו' בהרצליה, יזמה בעבר פלג מכיוון ששני אהבה מאוד להגיע לסניף בהוד השרון. "בבית הספר שני פורחת, יש לה המון חברים וחברות, אבל כשהיא חוזרת הביתה אין לה חברים, לא מהשכונה ולא מהעיר, כי בית הספר 'און' בו היא לומדת נמצא בתל אביב. ככה נוצרה בעיה בקיום מפגשים בין החברים אחר הצהריים", מסבירה פלג. "בעצם מגיל 18, כשחבר'ה אחרים מתגייסים לצבא, יוצאים לפאבים ויוצרים מעין חבורה סביבם, אין שום פעילות לילדים שלנו אחרי הצהריים, ומסגרת חברתית היא מאוד משמעותית, בכל גיל. באופן אישי אני מקווה שבשלב כלשהו המועדון שאנחנו מקימים יתפתח ליותר מפעם אחת בשבוע וסביבו תיווצר איזושהי חבורה".

קרן ושני פלג

קרן ושני פלג

המועדון, שיפתח בשבועות הקרובים, מיועד לבעלי צרכים מיוחדים בני 18 ומעלה, ישמש כמועדון חברתי והוא אינו הומוגני אלא חוצה לקויות. המועדון יהיה פתוח מדי יום חמישי בשעות 19:00-21:00 במתנ"ס יד התשעה ובו יתקיימו פעילויות חברתיות שונות בהנחיית מרכז "דקל". אחת לששה שבועות תתקיים בו "פעילות שיא" בה יצאו חברי המועדון לאירוע מחוץ למועדון, כמו למשל צפייה בסרט.

שני קלגסבלד בת ה-20, בתו של רון (בנוסף אב לאורן בן ה- 26) אובחנה עם שיתוק מוחין ולמרות זאת סיימה את בית הספר עם תעודת בגרות מלאה בציון גבוה מ-90. היא שוחה ארבע פעמים בשבוע במסגרת מרכז 'אילן' לספורט לנכים ברמת גן וזכתה במסגרת זו באליפויות שונות, ביניהן בתחרות במכביה. "בנוסף לעיסוקיה הרבים, לשני יש חבר כבר למעלה משנה והיא גורמת לנו אושר רב. חלק גדול מהחיים שלנו מוקדש לה ובזכות ההשקעה הזאת היא הגיעה למה שהיא היום", מספר קלגסבלד. "בראש ובראשונה המטרות של המועדון הן שיהיה כיף לחבר'ה שיגיעו אליו, שיהיה להם מקום מפגש, לקשקש, לשתות קפה, להיפגש אחד עם השני, ואנחנו מקווים שהדבר יהווה פתח לקשרים חברתיים גם מחוץ לשעות המועדון".

שני ורון קלגסבלד

שני ורון קלגסבלד

  • פרטי קשר למידע הרשמה וראיונות למועדון: דבי יוסף, עובדת קהילתית אגף הרווחה עיריית הרצליה: 09-9705170.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר