פולישוק. צילום יח"צ כפיר בולוטין
פולישוק. צילום יח"צ כפיר בולוטין

פולישוק, אנגינה פקטוריס ואקטיביזם חברתי השבוע בהרצליה

שתי הסאטירות הפוליטיות יוצגו השבוע על בימות העיר, לצד הרצאה של אחד הח"כים החברתיים בכנסת. וגם: איך להקים גינת ירק בלב העיר?

פורסם בתאריך: 26.11.17 08:44

# סדרת הטלוויזיה "פולישוק" של שמואל הספרי עקבה אחר מהלכיו של רובי פולישוק, ח"כ אפרורי מהספסלים האחוריים של מפלגת מל"ל הלא קיימת, המיטיב להסתבך בנבכי הפוליטיקה המקומית. ההצגה "פולישוק", אף היא פרי עטו של הספרי, עלתה השנה ועוקבת אחרי סדרת הטלוויזיה ואחרי חבר הכנסת פולישוק, בהשתתפות שחקנים מהסדרה.
פולישוק, בכיכובו של ששון גבאי, הוא כבר שר התח"ת (תיירות, חוץ, תרבות) ולפתע נדרש למלא את מקומו של ראש הממשלה אשר הובהל לניתוח דחוף. האיש הלא נכון מגיע למקום הלא נכון ומיטיב למכור לסינים נכס אסטרטגי חשוב. צוות העוזרות הנאמן של פולישוק יעשה הכל כדי לסייע לבוס ולהחזיר אותו לחוף מבטחים. מנגד,מזכיר הממשלה אורב לפולישוק ומנסה לדחוק אותו מהתפקיד שגדול עליו בכמה מידות.
חנה אזולאי הספרי, ששיחקה כמנהלת הלשכה של פולישוק בסדרת הטלוויזיה, ממשיכה בתפקיד הרל"שית סולי ברזל ה גם תיאטרון, כמו גם גיא לואל בתפקיד מזכיר הממשלה החלקלק קוזו אביטל. לצדם, שירי גדני כדוברת תקומה שהרבני ודנה סמו כוויקי המזכירה.

"פולישוק", היכל אומנויות הבמה הרצליה. מוצ"ש, 25.11 ב-21:00, ימים א'-ה' (26-30.11) ב-20:30.

# מה הדרך הנכונה לחולל שינוי? האם לעלות על הבריקדות, לחסום כבישים, לשרוף צמיגים, לזעוק במגפון ולהניף שלטים, או לפעול בשקט מאחורי הקלעים על ידי הליכים כמו חקיקה והגשת הצעות חוק, שעל רובם המכריע לא שמע ולא ישמע איש. חבר הכנסת מטעם סיעת מרצ, אילן גילאון, יגיע ל"בר בעיר", במסגרת "בר אקטואלי", לשיחה על אקטיביזם ושינוי חברתי.

אילן גילאון. צילום דודו בכר

אילן גילאון. צילום דודו בכר

בקדנציה הרביעית שלו בכנסת אילן גילאון הוא אחד הח"כים החברתיים ביותר והעביר עד כה יותר מ-15 חוקים, רובם בעלי אופי חברתי-כלכלי מובהק, ובראשם חוק שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (1998), לאחריו הונגשו מבנים רבים בארץ בתקציב כולל של מעל 10 מיליארד שקלים. בסיום מושב הקיץ של הכנסת ה-12 היה גילאון אחד משני הח"כים המצטיינים בתחום החברתי, לפי המדד של "המשמר החברתי". יחד עם רן כהן, שחוקק את חוק הדיור הציבורי, הגיש עתירה לבג"ץ בעקבותיה החל יישום החוק לאחר שנים רבות של הקפאה. ב-2012, בעקבות ביקורת פתע שערך במוסד הפסיכיאטרי נווה יעקב, עצרה המשטרה מספר עובדים ומשרד הבריאות החליט לסגור את שערי המוסד בעקבות דיווחים על התעללות בחוסים. בינואר השנה העביר גילאון בקריאה טרומית הצעת חוק להשוואת קצבת הנכות לגובה שכר המינימום, הצעה שאמנם נבלמה בהמשך החקיקה אך עוררה גל הפגנות, חוקיות ופיראטיות, כולל חסימות כבישים בידי ארגוני הנכים.

בר אקטואלי – ח"כ אילן גילאון בשיחה על אקטיביזם חברתי. יום ראשון, 26.11, "בר בעיר" ב-20:00.

# תעוקת לב – זהו הביטוי העברי לאנגינה פקטוריס וממנה סובל כעת שר הביטחון דן יסעור, אותו מגלם דבל'ה גליקמן. השר יסעור היה שמח להתמודד על ראשות הממשלה, אבל לפני כן עליו לסגור איזו פינה ולעבור השתלת לב, כך שבינתיים הוא שרוע באגף VIP בבית החולים ומחכה לתרומת הלב. כל זאת זמן קצר לאחר שבמדינת ישראל התקבל חוק לפי יהודים אינם יכולים לקבל תרומת איברים ממי שאינו יהודי…
אנגינה פקטוריס כבר הוכתרה כהצגה המצחיקה של השנה, ועד שכבוד השר יתגבר על תעו'קת הלב שלו יש סיכוי לא רע שגם אתם תחוו אותה, מהכיוון של הצחוק כמובן. כי כפי שכרזת ההצגה מבטיחה, "זה מאד מצחיק כשזה לא מצחיק".

אנגינה פקטוריס. צילום יוסי צבקר

אנגינה פקטוריס. צילום יוסי צבקר

ובזמן שהשר ממתין, חוזר הרופא המנתח מארה"ב ומתקשה להסתגל לשגיונות הפוליטיקה המקומית. בתו של השר יסעור, מצדה, חזרה בתשובה וגרה בהתנחלות בשטחים מתכוננת לנישואיה עם בחיר ליבה, מתניה בן צדיק, שכמו חבריו האמיתיים לא מנסה אפילו להסתיר את כוונותיו ודעותיו על הערבים, מסתובב עם רובה ועסוק בדחיקת השלום לפינה נידחת.

אז הלב יגיע? ואם יגיע, ממי יגיע? התשובות ביום חמישי, 30.11 ב"בר בעיר" ב-20:00.

# קורס גינון ייחודי ייערך ביום רביעי בבית קינן ועניינו גינת ירקות וצמחי תבלין ביתית. תושבי העיר מוזמנים לסדרה בת ארבע הרצאות בנושא הגינון הביתי. כל מה שרצית לדעת על דישון, עישוב, זיהוי מזיקים ומחלות אצל צמחים ההרצאות אינן מיועדות אך ורק לבעלי גינות ולדיירים בבתים פרטיים אלא לכל מי שיש לו מרפסת קטנה ומעוניין להכניס לביתו קצת ירוק. בית קינן, ימי רביעי החל מ-29.11 בין 15:00 ל-17:00.

הסטנדאפיסט רועי לוי מה"קאמל קומדי קלאב" מגיע להופעה ב"בר בעיר" ביום רביעי ב-21:00, לערב של צחוקים, בדיחות ושליפות מאולתרות מהמותן.

# "שוק בשנקל" – שוק יד שנייה המופעל על ידי ילדי הצהרון ייערך במתנ"ס נוף ים ביום חמישי, 30.11 החל מ-17:00. מוזמנים להגיע, להסתובב ולרכוש. המעוניינים הצבת דוכן מתבקשים להירשם בטלפון 09-9575580.

# מכבי הרצליה תנסה ללקט נקודות ולשפר במשהו את מאזנה העגום במקום האחרון בליגה הלאומית כשתארח ביום שני ב-19:00 את הפועל פתח תקווה שבמקום העשירי. נקודה תהווה הישג עבור חניכיו של משה סיני, שאחרי עשרה מחזורים צברו חמש נקודות בלבד.

# מנגד, הפועל הרצליה תשחק במגרש באיכסל נגד הפועל דלית אל כרמל, כשניצחון יעלה אותה למקום השני בליגה א' צפון, מרחק שלוש נקודות מהמובילה הפועל רובי שפירא חיפה. יום שני ב-14:00.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר