צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה אייל טואג

ההורים בגן איימו בשביתה: "הגננת המחליפה לא משתלטת, הסייעות קורסות"

ההורים בגן שלדג בהרצליה הירוקה מספרים כי בימים בהם הגננת הקבועה בחופש, הגן בכאוס. העירייה נענתה לדרישותיהם באופן חלקי

פורסם בתאריך: 3.12.17 18:47

הורי גן 'שלדג' בהרצליה איימו היום (א') להשבית את הגן ביום שישי הקרוב. העירייה נענתה באופן חלקי לבקשתם ותספק סייעת שניה בימי שישי עד לסוף החודש (דצמבר), אחת לשבועיים. "אנחנו מצפים למתן מענה קבוע לכל הבעיות בגן", מסבירים ההורים. "המצב כפי שהוא עכשיו מסוכן לילדים".

גן שלדג הוא גן עירייה לילדי טרום טרום חובה, הנמצא בהרצליה הירוקה. הגן נחשב איכותי והביקוש לו גבוה, הודות לאיכות אנשי הצוות הקבוע. אבל לטענת ההורים, הגן נמצא במצב של "כאוס" עד לכדי פגיעה בבטיחות ילדיהם בימים רביעי ושישי, בהם הגננת הקבועה בחופש ובגן עובדת גננת מחליפה.

בגן שבו 35 ילדים התחלפה הגננת המשלימה כבר שלוש פעמים תוך שנה. עוד טוענים ההורים כי המצב אף מחמיר בימי שישי, בהם ישנה רק סייעת אחת בגן, בשונה מאשר בימים א'-ה' בהם נמצאות בגן שתי סייעות.

"הגננת המחליפה עדדיין מתקשה בניהול הגן ונכון לעכשיו ישנו כאוס", מספרת אמא לילד בגן. "ביום שישי האחרון, לדוגמא, נוצרה ממש תקרית בטיחותית. בדרך כלל בסוף יום שישי הילדים יושבים במפגש מסודר ומחכים שהסייעת תקרא להם אחד אחד כשההורה מגיע לקחת אותם, זאת על מנת שיהיה מעקב אחר הילדים שעוזבים. הפעם הגננת פשוט שחררה את כולם בבת אחת והסייעת לא הצליחה להבחין מי מהילדים נאסף על ידי ההורים. לא ייתכן שילדים בני שלוש ילכו מהגן בלי שהגננת תעקוב. אני באופן אישי כבר לא מסכימה לשלוח את הילד לגן ביום הזה".

 

 

 

בנוסף מספרים ההורים כי לא קיים צוות קבוע גם לצהרון הגן, המטופל על ידי חברת 'טומשין'. "הנערה המשמשת סייעת שלישית בצהרון היא בת 18 ומתגייסת. על כן חברת 'טומשין' לוקחת את סייעות הבוקר של הגן להמשיך לצהרון והן גם ככה שחוקות", מסבירה האם. "מדובר בסייעות מדהימות שנותנות את כל ליבן, אבל הן פשוט קורסות כי הן לבד. בימי שישי רק אחת מהן נמצאת יחד עם הגננת המחליפה ומשתדלת לעשות את המיטב עם 35 ילדים בני שלוש".

לדברי ההורים, למרות פניות חוזרות ונשנות לגורמים הרלוונטיים בעיריית הרצליה, הבעיה עומדת בעינה. "אנחנו רוצים פתרון קבוע. אנחנו הגן היחיד שנמצא כבר בחנוכה ועדיין אין לו גננת מחליפה קבועה. בנוסף, בהרצליה ישנם שלושה גני טרום טרום חובה בהם למעלה מ- 32 ילדים והגננת בהם נמצאת ביום שישי בחופש, כך שהציפייה שלנו מהעירייה היא לשים בגנים האלה סייעת נוספת ביום הזה. אנחנו מאוד מעריכים שהעירייה מסבסדת סייעת שלישית במשך חמישה ימים, אבל שיקול דעת מוטעה בפרישת הסייעות בגנים השונים מביא לכך שהילדים שלנו משלמים את המחיר הכבד בביטחון שלהם. מהעירייה נאמר לנו שיש ניסיון להביא תלמיד שעושה מעורבות חברתית, שישמש כסייעת נוספת בגן, אבל עם כל הכבוד, ילד או ילדה בני 14 לא יכולים לסייע בפיקוח על 35 ילדים בני שלוש. אנחנו צריכים גננת מחליפה שתהווה דמות סמכותית עבור הילדים וסייעת נוספת בימי שישי".

תגובת עיריית הרצליה: "גן שלדג מונה שלושה נשות צוות קבועות, מנהלת הגן בשם ענבר פורת ושתי סייעות, אתי דניאל וליאת לייבוביץ. צוות נשים מקצועי ראוי וותיק ומנוסה הנמצא יחדיו מזה שלוש שנים בגן שלדג. לדאבוננו, בגן שלדג שתי גננות משלימות ביקשו לסיים את עבודתן בשל נושאים אישיים. אין דבר מורכב יותר מלאתר בשלב זה של שנת הלימודים גננת ממלאת מקום. יחד עם זאת, המפקחת איתרה וגייסה גננת ממלאת מקום בשם דולי להיות משלימה של ענבר בגן שלדג. דולי, הגננת המשלימה, עבדה בגן פעמיים בלבד בשבוע שעבר: ביום רביעי האחרון יחד עם צוות הסייעות של הגן, וביום שישי האחרון יחד עם סייעת האם אתי דניאל.

"הצוות המוביל את הגיל הרך בעיר תומך, מלווה ומעניק לצוות הגן את כל אשר ניתן על מנת שתעשנה עבודה מיטבית. ביום שישי הקרוב, ה-8.12.17 תהא בגן במקום דולי גננת הגן ענבר. לפנים משורת הדין, שלא על פי הנהוג בגנים גילאי טרום טרום, אנו נעשה כל מאמץ לסייע ולאתר סייעת נוספת לגן בימי שישי כאשר דולי משלימה את ענבר, בחודש הקרוב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר