ההאקתון בחט"ב "הנגיד". צילום: לימור קריספין
ההאקתון בחט"ב "הנגיד". צילום: לימור קריספין

ט"ו בשבט בקהילה: בחטיבת "הנגיד" בהרצליה ערכו נטיעות חברתיות

חלוקת כריכים, גינה קהילתית וחברה לקשישים הם בין הפעילויות שתכננו תלמידי בית הספר במסגרת האקתון להנבטת יוזמות חברתיות בעיר

פורסם בתאריך: 31.1.18 09:47

האם התרבות המערבית היא אכן מודל לחיקוי? מסתבר שלא כל כך.  הבדידות היא אחת המחלות החברתיות הקשות של המאה ה 21. המצב מחמיר עד כדי כך שהשבוע מינתה ראש ממשלת בריטניה שרה מיוחדת  לענייני בדידות. לא מדובר רק בבדידות של אנשים ללא זוגיות, אלא בדידות של זוגות ומשפחות. החברה המערבית  שמקדשת את האינדיווידואליזם ואת ה"אני" על פני ה"אנחנו" פירקה את יסודות השבט המשפחתי ואת מעטפת הקהילה התומכת ומחבקת.

לא ניתן לעצור את הקידמה אבל ניתן לשלב בתהליכי הלמידה את ערכי הליבה של משפחתיות רחבה, ערבות הדדית, מעורבות חברתית וחיי קהילה.

זו היתה המטרה של האקתון יזמות בקהילה שהתקיים ביום שלישי, ערב ט"ו בשבט בחטיבת "הנגיד" בהרצליה. במהלך הערב, אותו כיבדו בנוכחותם ראש העיר משה פדלון וסגניתו הגב' איה פרישקולניק, הממונה על החינוך, ישבו יחדיו  תלמידים, הורים, מורים ונציגי קהילה וניתחו מי הם אלו הזקוקים לעזרה בקהילה ובשכונה ומה נוכל לעשות ביחד כדי להקל על מצוקתם. כל שכבה תכננה יוזמה משלה, אשר הוצגה בסוף הערב לצוות השופטים.

 

במקום הראשון בתחרות ובפרס של 2,000 שקלים זכתה שכבת ח'  שתכננה מיזם לחלוקת כריכים לילדים המגיעים לבית הספר ללא אוכל. במקום שני ובפרס של 1,500 שקלים זכתה שכבת ז' עם מיזם גינה קהילתית בשטח בית הספר ובמקום השלישי ובפרס של 500 שקלים זכתה שכבת ט' עם מיזם יד ביד פלוס, במסגרתו יבקרו תלמידים קשישים בביתם. צרכים שונים של הקשישים יועברו לרכז הפרויקט שיפנה אותם לטיפול על ידי קבוצת הורים מתנדבים.

הערב כולו התנהל באוירת סדר ט"ו בשבט בהשתתפות הצוות החינוכי, מועצת התלמידים, ההורים, הנהלת מרכז יבור והקהילה. האקתון להנבטת יוזמות חברתיות בט"ו בשבט הוא חלק ממסורת שהתגבשה בשנתיים האחרונות בחטיבת ביניים " הנגיד" בעידודה של מנהלת בית הספר, הגב' יהודית לוין ובהובלה משותפת עם צוות החטיבה, הנהגת ההורים ומועצת תלמידים וזאת מתוך מטרה להביא לשילוב מידתי וראוי של ערכי "ואהבת לרעך גם אם הוא לא כמוך" בחיי היום יום בקהילה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר