עמנואל אלקסיס. צילומים: פרטי, צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
עמנואל אלקסיס. צילומים: פרטי, צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

להתחבר לעידן החדש: תושבת הרצליה מלמדת מבוגרים להשתמש בטכנולוגיות החדשות

עמנואל אלכסיס עזבה את ההיי-טק והחלה ללמד קשישים ומבוגרים איך להשתמש באינטרנט, ברשתות חברתיות ובטלפונים הסלולריים. "חשוב לשמור אותם בעולם שלנו", היא אומרת

פורסם בתאריך: 7.2.18 12:39

הטכנולוגיה החדשה היא כבר חלק בלתי נפרד מחיינו. פעולות חיים בסיסיות כגון כניסה לחשבון הבנק, תשלום חשבונות, מידע רפואי, או הזמנת קניות, מבוצעות היום יותר מבעבר באמצעות האינטרנט.פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ, יו-טיוב, הורדת מוזיקה, סרטים – אתם מתארים לעצמכם את החיים שלנו בלעדיהם? אבל בפועל, יש ציבור שלם שנותר מחוץ למשחק. מבוגרים וקשישים שעד היום לא כל כך התחברו לטכנולוגיה החדשה והמרושתת, מוצאים עצמם מנותקים. וזאת דווקא בתקופה בחיים בה קשר אנושי הוא כה חשוב.

עמנואל אלקסיס, אם ל-3 מהרצליה, שעבדה במשך השנים בחברות הייטק, פתחה לאחרונה מיזם חברתי בשם "מסך לכל גיל". המיזם פונה לאוכלוסייה המבוגרת ולגיל השלישי ומלמד אותם קישורי חיים בתחום המחשוב והטלפון הסלולרי.

"אני מלמדת מבוגרים וכל מי שמתקשה איך להשתמש בטלפון ובמחשב. יש מספר גדול של אנשים שלא יודעים איך להשתמש וצריכים עזרה. אני באה לקבוצות או ליחידים ומעבירה שיעורים במתנ"סים, בתי דיור מוגן ואצל אנשים פרטיים בבית.

"בדרך כלל בפעם הראשונה צריך לארגן את המחשב, שהכל מחובר ויושב כמו שצריך. אחר כך אני מלמדת אותם איך לסנכרן את הטלפון למחשב, אני מלמדת על תוכנת אופיס, איך לשלם חשבונות באינטנרט, איך לבדוק מידע רפואי באינטרנט, איך לערוך קניות דרך הרשת, ועוד דברים".

 

עמנואל אלקסיס

איך הגעת לעסוק בתחום הזה?
"אני מתכנתת במקצועי וגיליתי שיש צורך ללמד ולחבר אנשים לטכנולוגיה החדשה. הגעתי לארץ מבלגיה וההורים שלי גרים רחוק ממני, באנטוורפן. הקמתי משפחה, נולדו לי ילדים ואז הבנתי את הצורך של ההורים שלי להיות מחוברים ולהיות בקשר איתנו באופן שוטף. ועם הזמן ראיתי שיש עוד אנשים כאלה, שלאו שווקא גרים רחוק, אבל איבדו את הקשר עם המשפחה שלהם.

"הרבה אנשים קונים להורים שלהם טלפונים חדשים אבל לא מסבירים להם כלום, והם לא יודעים איך להפעיל ומפחדים. אז אני באה ומסבירה ומלמדת, עם הרבה סבלנות ואהבה. זו נישה שצריכה את זה ואין להם מענה".
עמנואל מספרת שפונים אליה לא רק קשישים אלא גם אנשים בני 50, משכילים ואקדמאים, שעד היום לא התחברו למחשבים וטלפונים ומצאו את עצמם קצת מחוץ למשחק ובלי שום ידע.

"חשוב לשמור אותם בעולם שלנו, שיוכלו לדבר בשפה של הנכדים שלהם, שיבינו מה קורה. כשנולדו לי ילדים וראיתי שההורים שלי לא ממש מדברים עברית, שאלתי את עצמי איך אני הולכת לשמור על הקשר ביניהם. אבא שלי בן 80, הוא לא אדם צעיר, אבל אנחנו בוואטספ ביחד, באינסטגרם, והם רואים את הילדים שלי ונותנים לייקים וככה אנחנו יכולים לדבר ולהיות בקשר, ובחינם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר