תיכון הראשונים בהרצליה. צילום ניר קידר

מנהלת תיכון להורים: "בביה"ס לא מסוגלים ליישם את כל ההנחיות. החלטה שלכם אם לשלוח את הילדים"

הורים בתיכון הראשונים מתרעמים: "זהו פטור עצמי לאי מילוי ההוראות". יו"ר ההנהגה: "ההנהלה בסך הכל הזכירה לכולם להקפיד על הנהלים". בתוך כך מנהל אגף החינוך הנחה את מנהלי התיכונים בעיר להיערך ללמידה מרחוק

פורסם בתאריך: 31.5.20 14:15

הורים לתלמידים בתיכון הראשונים בהרצליה מתרעמים על מכתב שהוציאו אתמול (מוצ"ש) מנהלת התיכון סיגל דוד ויו"ר הנהגת ההורים אריק הייבלום להורים, שבו כתבו כי אין באפשרות בית הספר לקיים את כל הנחיות משרד הבריאות. עוד מתרעמים ההורים על הטלת האחריות עליהם אם לשלוח או לא את התלמידים ללימודים, בעוד שכאמור בבית הספר מודים כי אינם יכולים ליישם את ההנחיות. "זהו למעשה אור ירוק ופטור עצמי לאי מילוי הוראות החוק והסדר, מפיה של מנהלת בית הספר שנותנת יד להדבקה פוטנציאלית", אומרים ההורים, "מה לגבי הסיכון של החיים של ההורים והמשפחות שיידבקו כתוצאה מכך?".

בתוך כך הנחה היום מנהל אגף החינוך בהרצליה את מנהלי בתי הספר התיכונים להיערך ללמידה מרחוק (קראו בהמשך).

במכתב מבקשים דוד והייבלום מההורים לחדד לילדיהם את החשיבות שבהקפדה על ההנחיות. "בשבוע שעבר תלמידים רבים מדי נהגו באופן שאינו אחראי, באופן שמסכן את בריאותם ואת בריאות חבריהם", כתבו, "המורים נדרשו להעיר לאורך כל שעות היום לתלמידים 'לשים מסיכות', 'לשמור מרחק', 'לאכול רק בכיתה ולא בחצר' וכיו"ב. זו לא הדרך לשמור על באי בית הספר וזה בוודאי לא מה שמצופה מתלמידים בוגרים ורציניים. אכיפה חיצונית יעילותה מוגבלת שכן התלמידים יוצאים משער בית הספר ונוהגים כרצונם. השאננות איננה במקומה. אנו מקדישים זמן רב להסבר ולא רק לאכיפה, אך זקוקים לעזרתכם ההורים. הסבירו לילדכם את ההנחיות ואת החשיבות שבשמירתם".

ואז הוסיפו: "אנו שבים ומזכירים כי בבית הספר לא מסוגלים ליישם את כל ההנחיות: התלמידים יושבים שניים בשולחן, התלמידים פוגשים תלמידים שונים בקבוצות לימוד מגוונות, אין לתלמיד שולחן אישי וכסא אישי שכן הוא עובר מכיתה לכיתה בהתאם למקצוע הלימוד, אין אפשרות לייצר הפסקות מדורגות (אך יש אזורי חצר מיועדים לכל כיתה)", נכתב במכתב להורים, "אנו מקפידים לדרוש הצהרת בריאות מההורים, עטיית מסכה, הגיינה אישית, שמירת מרחק ככל שניתן, ארוחה בכיתה ליד שולחן ועוד, בהתאם לחוזר שפרסמנו. אנו מקפידים על ניקיון בית הספר, תגבור תורנויות מורים, הסברה ואכיפה של ההנחיות. יחד עם זאת, אנו משאירים לכם את ההחלטה האם לשלוח את ילדכם ללמידה בבית הספר… במידה והחלטתם לשלוח, אנא, לאחר מדידת חום וחתימה על הצהרת בריאות הסבירו לילדכם את החשיבות של קיום ההנחיות ומשמעותה. של אחריות אישית וחברתית".

יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר אריק הייבלום מסר בתגובה: "אני מאוד מצטער שאנשים פונים לעיתון לפני שהם מבררים בתוך הבית. זה לא מועיל אלא מזיק לכל הקהילה. זוהי בעיה כלל ארצית שיש צפיפות בבתי הספר ואגף החינוך מודע לזה. ברגע שהחליטו שמבטלים את שיטת הקפסולות ויש יותר מ-30 ילדים בכיתה זאת אומרת שהסיכון להידבקות קיים. מה שבסך הכל עשתה הנהלת בית הספר הוא להזכיר לכולם שיש נהלים שצריך לעמוד בהם, וביקשה מההורים להיות שותפים 'לחינוך הילדים'. יש גבול ליכולת שלך להתמודד מול תלמידי י' עד יב' אם הם מחליטים להוריד מסיכה ולא לציית למורים. לכן, בית הספר חידד את הנהלים וביקש שאם אפשר לעזור להסב את תשומת לב הילדים שלהם לדבר הזה. בית הספר לא מסיר אחריות ולא מטיל אחריות על ההורים מעבר לאחריות שיש להם הפרטית מול הילד. לי, כאבא וכאזרח במדינה, יש אחריות על הילדים עד גיל 18. אחריות שלי לחנך ולבקש שיקפידו על הנהלים. בכך הם יסייעו לנו מאוד".

מעיריית הרצליה מסרו בתגובה: "תיכון הראשונים מבצע את הנחיות משרד הבריאות ככל בתי הספר בארץ. הטענה, אם ישנה כזו, אינה צריכה להיות מופנית לבית הספר, אלא למשרד הבריאות".

עוד נמסר שמנהל אגף החינוך בעירייה, ד"ר יעקב נחום, ביקש ממנהלי בתי הספר התיכונים להתחיל להתארגן ללמידה מרחוק בכיתות י', י"א ו-י"ב. בעירייה צירפו את המכתב של נחום למנהלי התיכונים: "החלטת משרד הבריאות להמשיך בשגרת לימודים בבתי הספר, למרות האירועים האחרונים בגימנסיה העברית בירושלים, עוררו חששות כבדים, בקרב ההורים, לבריאותם של התלמידים במרחב הבית ספרי. בעקבות כך, פניתי למנהלת המחוז כדי לבדוק מול משרד החינוך מידה של גמישות פדגוגית, שאינה תלויה במשרד הבריאות ולבחון חזרה ללמידה מרחוק על פי שיקול דעתם של מנהלי בתי הספר. אני מקווה שעד תום היום תתקבל החלטה ממשרד החינוך בעניין זה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. דר' יהודית רונת

    עשו השוואה בחם ההורים שכועסים על המנהלת לבין התגובה של יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר אריק הייבלום. לאחרונה יש נטייה בארץ לחפש אשם במקום לחפש סיבות לתופעה ולחפס פטרונות יישומיים.

  2. אנונימי

    כל הכבוד למנהלת מתיכון ראשונים.
    יום יום אני עוברת ברחוב רב קוק ורואה את התיכוניסטים בעיקר בנים שמים קצוץ על הנחיות.
    ללא מסכות וביחד חבורות.

  3. שירלי גדניר

    כמו רוב הורי בראשונים גם אני מצדיעה למנהלת בית הספר, הצוות ויו״ר ההנהגה, שעושים הכי טוב שאפשר במסירות ואחריות מירביים ובתנאים בלתי אפשריים. ממש לא מבינה על מה מלינים קומץ ההורים, שבחר משום מה לפנות לעיתונות ולהכפיש את ביהס. בסהכ שיקפו להם ברוב הגינות את המציאות, שאינה אופטימלית לצערנו, ולא בגלל ביהס עצמו.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני
    זה ברור מעל כל צל של ספק שכל מערכת החינוך בארת צריכה להעצר להפסיק ללמוד
    כי אין שום עניין חינוכי בלשלוח את הילדים לבית הספר וללמד אותם שזה בסדר לא למלא הוראות
    כי אין להם בררה אך ךא למלא הוראות

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    המנהלת צודקת לא ניתן ליישם את ההנחיות בבתי ספר.
    התלמידים לא ממושמעים.
    צריך לבטל את הגעת התלמידים מכיתות ד עד ח.
    ולעבור שוב ללימוד בזום.
    מורים לא יכולים להיות גננת.
    ראיתי המון עיני מורה משגיחה בכניסה לבית הספר לא מעירה לתלמידים שלא מגיעים עם מסכה או שלא שומרים מרחק אחד מהשני.

  6. אנונימית

    להילחם נגד משרד הבריאות על הזכות להפעלת המזגנים בכיתות בשבוע של החסמין לפני שבועיים מנהלת בית הספר איימה בסגירת בית הספר ויצאה בפרסום פופליסטי מתוזמר בכל הרשתות, אבל להילחם על הגנה על חייהם של הורי הילדים ולמנוע הדבקה בבית הספר על ידי סגירת בית הספר היא לא מוצאת מקום. אני לא מאחלת לאף אחד מיכם להיות מוזמנת להלוויה של קורבן קורונה – לאחר חוויה אחת שכזאת דעתכם תשתנה מהקצה אל הקצה – זה בושה שכולכם דמגוגיים חסרי מצפון ושליחים של המנהלת ושל מערכת החינוך בהרצליה

  7. אור

    חייבים להישמע להוראות במקום להסתיים זה מתחיל לחזור להתפשט וחבל שוב הסגר וכל הבעיות הכלכליות הנלוות לזה חייבים למגר את זה בזה שנישמור כמו שצריך

  8. ניר

    הרבה מנהלים שלחו הודעה דומה ובצדק! קבלו כבר החלטות אחראיות ואמיצות וסגרו כבר את מערכת החינוך במקום לסכן את כולם!!

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה לא ברור,אין כל דרך לשמור על הכללים בבית ספר תיכון,יסודי ובני ילדים.
    תתחילו להפנים את המציאות, וועד ההורים הארצי הפעיל לחצים אדירים בכדי לחזור ללימודים.
    אז כל הכבוד למנהל, בכל בתי הספר לא ניתן לשמור על הכללים ומי שאומר שכן, משקררר

  10. דוקי

    בכל בית ספר בארץ אין אפשרות לאכוף את כל ההנחיות. זה בלתי אפשרי. ו-ד"ר יהודית רונת, פתרונות כותבים עם ת' ולא עם ט'

  11. עדן

    מה לא בסדר במה שרשמה המנהלת??? כל הבאלגן וההדבקות הם בגלל ההורים שהיו בלחץ להעיף את הילדים מהבית!!!

  12. ממני לדוקי

    הרגת, דר' וכותבת פטרונות. ענק. ולעניין עצמו, ההורים חסרי אחריות לחלוטין. זה מתחיל בבית, לא בבית הספר- החינוך ההקפדה וההבנה, הכוונה.

  13. ראשונית

    כל הכבוד להנהלה,
    גם על האמת והיושרה : ההוראות וההנחיות אינן ישימות.
    וגם על הקריאה להורים לגבות ולתזכר את הילדים /נערים "לפמפם בבית" על חשיבות הכללים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר