תלמידי מרכז המחוננים בהרצליה במהלך העבודות על אפליקציית "אסקייפארק" בפארק העירוני בהרצליה. צילום מרכז המחוננים

פארק הרצליה כפי שמעולם לא הכרתם: תלמידים פיתחו משחק חוויתי בפארק בסגנון חדר בריחה

את המשחק, "אסקייפארק", פיתחו תלמידי כיתה ז' במרכז המחוננים שחפים במשך שנה שלמה בהדרכת המורה יניב מינקוב. בשבוע שעבר נחשף המשחק באירוע חגיגי. "עבדנו תחת לחץ זמן ויצרנו דברים נפלאים", אומר התלמיד אלון בר שלום

פורסם בתאריך: 9.7.20 15:16

ביום חמישי שעבר התקיים אירוע חשיפה למיזם ייחודי שיצרו תלמידי כיתות ז' במרכז "שחפים", המרכז לטיפוח תלמידים מחוננים ומצטיינים בהרצליה, בשיתוף פעולה עם הפארק העירוני בעיר. מדובר ב"אסקייפארק", משחק בריחה מבוסס על אפליקציה שיצרו התלמידים לסמארטפון, שדרכו ניתן להכיר אזורים שונים בפארק באמצעות טכנולוגיית מציאות רבודה, חידות והפעלות בתחנות. במרכז כל כך מתלהבים מהמיזם המעניין, כך שהתלמידים בונים כעת גם תוכנית עסקית שאולי תאפשר להם גם להרוויח ממנו כסף באמצעות הצעתו לעיריות אחרות ברחבי הארץ וגופים פרטיים.

פארק הרצליה משתרע על פני 250 דומים ובנוי על שטחי ביצה. בתהליכי הקמת הפארק הושם דגש על שמירת המבנה המקורי של שטח הביצה, המורכב מגבעות וגאיות ומהפרשי גבהים טבעיים. בפארק קיימים חורשת מאכל שבה צומחים עצי פרי שונים, גן מקלט לצמחים בסכנת הכחדה שיאפשר להם להתרבות, מרכז צפרות שמהווה מוקד משיכה לציפורים ועופות מים, בריכת חורף שמאכלסת ייצורים חיים קטנים, בריכת מים מלאכותית ועוד.

"מדובר בפעילות שהיא חלק מתוכנית שנתית המתקיימת במרכז", מספר יניב מינקוב, המורה במרכז שדחף את הפרויקט. "כמורה שמלמד העשרה, פיתחתי מודל למידה מבוססת קהילה, המבוסס על מודל מוכר יותר בשם 'למידה מבוססת פרויקטים'. במקום לימוד פרונטלי בכיתה התלמידים מקבלים משימה והתפקיד של המורה הוא לעזור להם ללמוד ולייצר תוצר בסוף התהליך. במיזם הזה, במהלך השנה האחרונה התלמידים הגיעו לפארק באופן קבוע, פגשו את מנהלת הפארק, ורד אושר, למדו על הפארק וקיבלו אתגרים אמיתיים שמעסיקים את אנשי הפארק ביומיום שלהם. בעקבות זאת, האתגר שבחרנו לעצמנו הוא להגביר את יכולת ההיכרות של המבקרים בפארק עם כל מיני רבדים עמוקים יותר שהוא מציע, במקום סתם ליהנות מהשמש. יש שם הרבה יותר מזה, כמו היסטוריה של האזור, מרכז צפרות מקצועי, בעלי חיים וטבע שאפשר להכיר".

תלמידי מרכז המחוננים בהרצליה במהלך העבודות על אפליקציית "אסקייפארק" בפארק העירוני בהרצליה. צילום מרכז המחוננים

התלמידים, לאחר תהליכי חשיבה שונים, הציעו להקים משחק בריחה, על משקל 'חדר בריחה', שמבוסס על אפליקציה לסמארטפון. "הם יצרו את האפליקציה ואת התכנים בעצמם והכניסו טכנולוגיה של מציאות רבודה", מספר מינקוב, "הם החליטו שבפארק יוצבו שלטים, המבקר יצלם קוד שנמצא על השלט ויוריד באמצעות הסמארטפון שלו האפליקציה שתסייע לו להתחיל לטייל בפארק ולעצור בתחנות שונות. זה מתאים גם למבקר עצמאי בפארק וגם לקבוצות של בתי ספר או קייטנות".

לדבריו התגובות נלהבות. "כל מי ששומע את זה כמובן נדלק", הוא אומר מינקוב, "זה משהו אמיתי שהילדים משאירים לקהילה. יש פה תהליך שלם שהתלמידים עברו. הם היו צריכים ללמוד ולחקור. הם התחלקו לצוותי עבודה, ממש כמו בסטארטפ, עיצבו את התחנות ואת הלוגו, השתמשו בשפות תיכנות ובכלים שעובדים איתם בעולם הפיתוח האמיתי. למשל, את טכנולוגית המציאות הרבודה הם לא הכירו לפני כן ולכן חיברתי אותם לחברת הסטרטאפ 'פילדביט' מרעננה שעוסקת בזה לתעשייה, ובמשך חודשיים נסענו פעם בשבוע לחצי יום כדי ללמוד את זה. בחברה עשו את זה בהתנדבות מלאה תוך הבנה שחשוב שלא הם יפתחו את המערכת אלא התלמידים בעצמם. צריך לציין שהשנה הכל היה הרבה יותר מאתגר בגלל הקורונה. במשך יותר מחודשיים לא יכולנו להיפגש פיזית וזה קשה כשהעבודה שלך היא בשטח בפארק. אבל המשכנו והתקדמנו ועשינו מפגשים בזום".

"חווית יצירת המשחק לימדה אותנו, תלמידי התוכנית, הרבה מאוד יכולות חשובות", אומר התלמיד אלון בר שלום, "התנסינו בניהול מיזם, כתיבת קוד ושימוש בהמון כלים שלא הכרנו קודם. עבדנו תחת לחץ זמן ויצרנו דברים נפלאים".

עד שהמשחק יגיע לחנויות האפליקציות ניתן להוריד אותו בקישור כאן, כרגע לבעלי מערכת הפעלה אנדרואיד בלבד. לאחר הכניסה לקישור יש להוריד ולהתקין את שתי האפליקציות Gooschase (בשחור) ו-Escapark (בלבן) – ראו בתמונה המצורפת. לאחר ההורדה וההתקנה יש לפתוח את אפליקציית Gooschase ולהקיש את הקוד המצורף – 4XBL79. לשאלות והבהרות אפשר לפנות למייל התמיכה: [email protected]


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נראה מעניין אבל לא הצלחתי להוריד. יש לי גלקסי

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האפליקציה מותאמת לאנדרואיד גרסא 7 ומעלה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר