בית הספר יוחנני. צילום ניר קידר
בית הספר יוחנני. צילום ניר קידר

למרות טענות קשות של ההורים העירייה לא ממהרת להחליף את החברה שמפעילה את הצהרון ביוחנני

בין השאר טוענים ההורים כי במקרה שאירע בצהרון אחד הילדים שוחרר לביתו לבדו, שאחת המובילות נהגה לומר לילדים "סתמו" ושהילדים צפו מדי יום במשך שעות ארוכות בטלוויזיה. מעיריית הרצליה ומחברת המשכיל שמפעילה את הצהרון לא התקבלו תגובות

פורסם בתאריך: 13.8.20 13:05

עיריית הרצליה תאפשר לחברת המשכיל, המפעילה את הצהרון בבית הספר יוחנני, לרשום ילדים לצהרון בשנת הלימודים הבאה. עם זאת, אם לא ירשמו לצהרון יותר מ-94 ילדים, שהם מחצית ממספר הנרשמים לצהרון בשנת הלימודים הקודמת בשכבות א'-ב', עד 23 באוגוסט בשעה 12:00, תעביר העירייה את ניהול הצהרון לחברה אחרת. כך, לפי הורים בבית הספר, סוכם בין הנהגת ההורים למנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא בפגישה שהתקיימה הבוקר (חמישי).

נסביר שעד כה סירבה עיריית הרצליה לבקשת הורי תלמידי הצהרון בבית הספר להחליף בשנת הלימודים הקרובה את חברת המשכיל למרות טענות קשות של ההורים על התנהלות החברה בשנת הלימודים הקודמת. בתום דיונים שהתקיימו בין הצדדים בשבועות האחרונים התבשרו ההורים מוקדם יותר השבוע כי העירייה החליטה שחברת המשכיל תמשיך להפעיל את הצהרון לפחות בשלושת החודשים הראשונים של שנת הלימודים הבאה.

בין השאר טוענים ההורים כי במקרה שאירע בצהרון בשנת הלימודים הקודמת אחד הילדים שוחרר לביתו לבדו, ללא אישור בכתב או בעל פה מהוריו וללא ליווי מבוגר, רק כי אמר ש"אמו הסכימה לו לא להיות בצהרון". עוד טוענים כי התחלפו באופן תדיר ובלתי סביר מנהלי המתחם, ללא עדכון להורי הצהרון, ושבאחת הכיתות התחלפו לא פחות מעשר מדריכות לאורך שנת לימודים אחת. עוד טענו ההורים כי אחת המובילות נהגה לומר לילדים "סתמו", וכי כיתות רבות דיווחו על צפייה ארוכת שעות ויום יומית בטלוויזיה. עוד הם טוענים שמנהלת המתחם דיברה לילדים בצורה לא מכובדת ואף תפסה ילדים בחוזקה וצחקה עליהם בפניהם.

ההורים טוענים כי החלטת העירייה שלא להחליף את חברת המשכיל התקבלה לאחר מכתב שקיבלה ממנהל החברה ובו איום בתביעה אם תסיים את ההתקשרות ביניהם. זאת למרות שלפי ההורים תנאי החוזה מאפשרים לעירייה לסיים את ההתקשרות בהודעה מראש של 30 ימים, מכל סיבה שהיא. מה גם שמסקר שערכו ההורים עולה כי רובם המכריע מעוניינים בהחלפת המפעיל.

בשבועות האחרונים, כאמור, התקיימו דיונים בין נציגי ההורים, העירייה וחברת המשכיל. בעירייה, טוענים ההורים, הדפו את הטענות על התנהלות הצהרון באמתלה שרק עכשיו שמעו לראשונה על התלונות ולא במהלך שנת הלימודים. מנגד טוענים ההורים כי פנו במהלך שנת הלימודים מספר פעמים בתלונות, אמנם לא לעירייה אבל כלפי הנהלת חברת המשכיל.

"אנחנו פגועים מהעירייה, שבמקום להקשיב לנו ולעשות לטובת הילדים, בוחרת בצד של המפעיל", אומרים הורים לילדים בצהרון. על ההחלטה שהתקבלה היום אמרו ההורים: "זה שהם נותנים עשרה ימים להרשמה לצהרון של המשכיל זה לא בסדר כי מדובר בזמן שיתבזבז במידה ויחליטו להחליף את החברה. המפעיל השני לא יספיק לפתוח צהרון בתוך חמישה ימים".

תגובת העירייה תובא כשתתקבל.

מחברת המשכיל נמסר כי אם יחליטו לעשות כן, ישלחו תגובה.

יו"ר הנהגת ההורים בהרצליה זיו עומר סירב להגיב.

מיו"ר הנהגת ההורים של בית הספר יוחנני, מיכל לוי-סוכר נמסר: "צר לי שלא נעשתה פנייה אלי לפני פרסום הכתבה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אני

    זה לא חדש, בכל הארץ יש מטפלות שלא היו צריכות להתקרב למקצוע אבל אין פיקוח וזה מה שקורה. אולי אין מספיק כח אדם איכותי ,לוקחים כל מה שבא ליד וזה רע מאוד. חייבים להכשיר מטפלות ולמי שאין סבלנות , שתחפש מקצוע אחר. הן משאירות טראומה לילדים רכים שמשפיע לכל החיים וההורים חסרי אונים כי צריכים לצאת לעבודה .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר