תיכון הראשונים בהרצליה, צילום אילוסטרציה א‏.ס‏.א‏.פ‏ קריאייטיב‏/INGIMAGE, ניר קידר
תיכון הראשונים בהרצליה, צילום אילוסטרציה א‏.ס‏.א‏.פ‏ קריאייטיב‏/INGIMAGE, ניר קידר

אירוע חמור: תלמיד בראשונים ריסס תלמידים בתרסיס פלפל. אחת מהם נזקקה לטיפול בבית החולים

האירוע התרחש לפני כשבועיים ליד השער, מחוץ לבית הספר. אמה של התלמידה הגישה תלונה במשטרה וטוענת: "מסרבים לחשוף בפני את שמו של התלמיד הפוגע, המנהלת לא יצרה איתי קשר". משרד החינוך: "התלמיד הושעה". העירייה: "בית הספר טיפל באופן מעמיק ויסודי במקרה"

פורסם בתאריך: 22.9.20 14:43

תלמיד בתיכון הראשונים ריסס בתרסיס פלפל קבוצת תלמידים לפני שער בית הספר ובעקבות זאת אחת התלמידות נזקקה לטיפול רפואי בבית החולים. האירוע התרחש לפני כשבועיים (10.9) תלמידת י"ב שנפגעה חשה צריבות בעיניים ובפנים, ובפלג גופה העליון, ונלקחה על ידי אביה למיון בבית החולים מאיר שם קיבלה טיפול רפואי.

אמא של התלמידה שנפגעה כועסת על היחס של בית הספר, שלטענתה התנער מאחריות במקרה כזה חמור בטענה שהאירוע התרחש מחוץ לשטח בית הספר, והיא לא מבינה מדוע היא אינה יכולה לדבר עם הוריו של התלמיד. האם והבת הגישו תלונה במשטרה והמקרה נמצא כעת בחקירה. לדברי יו"ר הנהגת הורי בית הספר אריק הייבלום, התלמיד אותר לאחר צפייה במצלמות האבטחה של בית הספר, זומן עם הוריו לשיחה והושעה מיידית מבית הספר.

"הבת שלי יצאה באותו היום עם שני חברים להפסקה וכשהיא הייתה בדרך חזרה לכיתה ליד שער בית הספר אחד התלמידים השפריץ עליהם תרסיס פלפל וברח", מספרת אמה של התלמידה שנפגעה לצומת השרון, "כתוצאה מהמקרה הזה היא נכנסה להיסטריה, היה לה התקף חרדה והעיניים והפנים שרפו לה וגם פלג הגוף העליון והמורים שפכו עליה הרבה מים כדי לשטוף את החומר מהגוף. התקשרו לבעלי מבית הספר והוא הגיע ולקח אותה מיד למיון בבית החולים מאיר ושם בדק אותה רופא עיניים ונתנו לה טיפול רפואי. הבת שלי לא מכירה את התלמיד שעשה את זה שככל הנראה היה עם כמה חברים שלו".

התלמידה שנפגעה מגז הפלפל בבית החולים. צילום: באדיבות המשפחה

מה אמרו לכם מבית הספר על המקרה?

"כשדיברו איתי מבית הספר אמרו לי שזה לא באחריותם כי זה לא קרה בשטח בית הספר וזה קרה ליד השער ומה היה קורה אם היו משפריצים עליה במכולת. במקום לעודד אותי מבית הספר, היחס שלהם היה מזלזל ולא נעים. כשביקשתי שיחשפו בפני את שמו של הילד כדי שאוכל לדבר עם ההורים שלו, הם אמרו שהם בדקו במצלמות האבטחה והם יודעים מיהו ושהוא תלמיד בבית הספר אך הם לא יכולים למסור לי את הפרטים שלו. זה היה לי מאוד מוזר שאני לא יכולה לדבר עם ההורים שלו ואיתו ושהכל בהסתרה. כל אמא הייתה רוצה לדעת את הפרטים של מי שפגע בבת שלה. מאוד כעסתי על המקרה באותו הרגע וגם על היחס מבית הספר. אני מרגישה שבבית הספר לא היו רגישים מספיק למקרה הזה ושהם רק רצו כבר להוריד מעצמם את האחריות. במצב כזה אנשים צריכים שמישהו יעודד אותם ויהיה איתם גם רגשית. גם כשהבת שלי חזרה הביתה היא הייתה בחרדה ובשוק ולא הפסיקה לדבר על זה. אני בטוחה שגם לחברה שלה היה קשה עם המקרה הזה והן מדברות ביניהן. לפחות זה קרה להן ביחד והן מעודדות זו את זו. ביקשתי שהיועצת של בית הספר תדבר איתה וכך היה, אבל הבת שלי כל הזמן אומרת שהכל בסדר ואני יודעת שזה לא כך. הבת שלי לא מרגישה טוב ממה שקרה אבל קשה לה לדבר על זה".

מה קורה עכשיו?

"הבת שלי ואני הגשנו דרך האינטרנט תלונה על המקרה במשטרה ואני לא יודעת מתי יטפלו בזה. הבנתי שגם בבית הספר מטפלים בעניין. עבר הרבה זמן מאז המקרה ואף אחד לא פנה אלי חוץ מהממונה על הבטיחות והמחנכת שלה. עד היום המנהלת לא דיברה איתי על הנושא ולא עודכנתי מה קורה בעניין. הרגשתי שמקבלים את המקרה הזה כמשהו שבשגרה ולא כמקרה יוצא מן הכלל ושיש דברים יותר חשובים עכשיו כמו קורונה. אם מקבלים את זה כמשהו שבשגרה אז יקרו אירועים יותר חמורים".

יו"ר הנהגת ההורים בתיכון הראשונים, אריק הייבלום, אמר לצומת השרון: "ביום חמישי שעבר התרחש אירוע חריג אשר הבירור והטיפול בו נמשך במהלך כל השבוע. רוסס גז פלפל מחוץ לשער בית הספר. שלושה תלמידי י"ב היו בזמן זה בדרכם לבית הספר והגז שככל הנראה הגיע אליהם גרם לצריבה בפניהם ועיניהם. הם רצו לעבר שער בית הספר (שער שמשון) ומיד טופלו על ידי מנהלת בית הספר ומספר מורים מע"רים ואחות ביה"ס שהגיעו למקום. כמו כן טופלו ע"י צוות מד"א שהוזעק לבית הספר. לאחר שתלמידי י"ב שנפגעו נרגעו וחשו הקלה הם שוחררו ע"י צוות מד"א, בליווי הוריהם. מחנכות י"ב, היועצת ורכז השכבה עמדו עם התלמידים והוריהם בקשר, כדי לוודא שהם אכן חשים בטוב. עוד הוזמנו לבית הספר קב"ט מוסדות חינוך ומשטרה. בשל העובדה שמדובר בחפץ שאסור להביא לבית הספר ובטח לא להשתמש בו, גם אם מחוץ לשער, המשטרה מעורבת בחקירת האירוע. אגף החינוך ומפקחת משרד החינוך – עודכנו אף הם בפרטי האירוע. התקיימה שיחה עם התלמיד בנוכחות הוריו. התלמיד טופל משמעתית וחינוכית. בנוסף, התקיימו עם התלמיד פגישות נוספות על ידי צוות בית הספר המלווה בגורמים מסייעים. שמו של התלמיד אסור לפרסום. ברצוני לחדד כי צוות בית הספר עושה הכל כדי לשמור על מוגנות באי בית הספר ורואה בחומרה אירוע זה ומקווה שלא יישנה. כמו תמיד, טובת התלמידים וביטחונם האישי נמצאים תמיד בראש מעייני הצוות וההנהלה. באופן אישי אני מצר על האירוע ומבין את התסכול של הורי הנערה, אך מאוכזב מההתלהמות ברשתות החברתיות ומגבה את בית הספר בכל שלבי ההתנהלות והרגישות המקסימלית בה נהג למול הנפגעים כמו גם התקיפות מול הפוגע".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "התלונה שנמסרה הייתה דלה מאוד בפרטים ולא כללה את כל הפרטים שמופיעים בפנייה. אנחנו נבחן את התלונה שנית לאור הפרטים הנוספים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בעקבות לחיצה על מיכל גז מדמיע שלא לצורך, פעלה הנהלת בית הספר במהירות ועל פי הנהלים. התלמיד עם הוריו זומן לשיחת משמעת והוא הושעה מלימודים. במקביל, הנהלת בית הספר העבירה את כל פרטי המקרה למשטרה ותפעל בהתאם להנחיות שיתקבלו".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "בית הספר טיפל באופן מעמיק ויסודי במקרה, בכל הכלים העומדים לרשותו, בהתאם לנהלים, כולל ערוב משטרה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. נעם

    רק הושעה?! על בית הספר לתת את הדין ושם התלמיד. זו זכותה המלאה של האם והבת להגיש תלונה נגד התוקף. אלימות מזעזעת שמקבלת גיבוי צלא מבית הספר.

  2. אביה של התלמידה

    אני אביה של התלמידה, מה שקרה ברחבי בית הספר זה דבר מאוד חמור בחברה שמאפשרת דבר שכזה. זה גרם לי ולאישתי הרבה עוגמת נפש ותחושת אי וודאות באותם רגעים שזה קרה והודיעו לנו. אלי התקשרו בסביבות הצהריים והודיעו לי על המקרה, אני לקחתי את זה מאוד קשה כי זה נראה ממש לא אמיתי ולא יכולתי לדמיין אפילו שדברים שכאלו יכולים לקרות, אבל זה אכן קרה, ואני רצתי באמצע העבודה וכל הלחץ שזה גרם לי בדרך למיון ילדים שבבית החולים מאיר. היא עברה את הטיפול הדרוש, שטיפת עיניים וכל מה שכרוך בכל הטיפול. שרף לה בפלג הגוף העליון ועיניים וידיים, אנחנו בתור ההורים רוצים לדעת בדיוק מי התלמיד"הנחמד" הזה, מה הענישה שתיהיה, מי מפצה אותנו על כל המקרה ההזוי הזה שבכל מדינה מתוקנת זה לא היה אמור לקראת. אנחנו עדיין בהמתנה עם הסיפור, עדיין לא יודעים מהיכן התלמיד ולמה הוא עשה את מעשה הקונדס המוזר הזה, כועסים מאוד על המערכת שלא מעדכנת אותנו עדיין, ונעשה הכל כדי להוציא את המידע החוצה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר