דיאטנית קלינית לאורח חיים בריא וירידה במשקל: הכירו את סיגל בלצר. צילום: RossHelen, Shutterstock
דיאטנית קלינית לאורח חיים בריא וירידה במשקל: הכירו את סיגל בלצר. צילום: RossHelen, Shutterstock

דיאטנית קלינית לאורח חיים בריא וירידה במשקל: הכירו את סיגל בלצר

תזונה נכונה היא תזונה מאוזנת שמותאמת לכל אדם באופן אישי. אין פתרונות קסם אלא שילוב של שינוי בהרגלים וכושר גופני, אך ליווי של דיאטנית קלינית עשוי לעשות את כל ההבדל בין הצלחה לכישלון. לסיגל בלצר יש את המתכון המנצח שאתם צריכים

פורסם בתאריך: 24.6.20 13:13

"אני מאמינה ביכולת של אנשים לעשות שינוי, כזה שישפיע עליהם על כל מעגלי החיים. אפשר לחזור להיות בריאים, רעננים, נמרצים ולסגל אורח חיים בריא בעזרת תמיכה וייעוץ נכונים", אומרת הדיאטנית הקלינית סיגל בלצר. "אנשים שעודף המשקל שלהם פוגע באיכות חייהם, עוברים תהליך בליווי אישי שלי ומצליחים למצוא את השביל בו הם צועדים בביטחה לעתיד מלא חיוניות והנאה".

סיגל בלצר היא דיאטנית קלינית מוסמכת M.Sc. כבר למעלה משלושה עשורים. היא בוגרת תואר ראשון ושני במדעי התזונה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, שצברה בעבר ניסיון רב בעבודתה כדיאטנית אחראית של יחידת התזונה בבית החולים 'אסותא' בתל אביב, וכדיאטנית עצמאית במכבי שירותי בריאות ובקופת חולים מאוחדת. היא עברה הכשרה בהנחיית קבוצות באוניברסיטת תל אביב, כמו כן, השתתפה בהכשרות וקורסים רבים בתזונת ילדים, צמחונות וטבעונות, ניתוחים בריאטריים ובנוסף היא בעלת תעודת מאמנת אישית  (coaching)ובעלת קליניקה פרטית בתל אביב. כיום, גם בהשפעת הקורונה היא מטפלת באנשים מכל הארץ ואף מחו"ל גם באמצעים דיגיטליים (zoom).

"אני מעניקה תשומת לב רבה לכל מטופל ומקדישה זמן לשיחה אישית בה אנחנו מבינים את הגורמים לעודף המשקל או למצב הבריאותי, מנתחים את הרגלי האכילה ופועלים בהתאם", מסבירה סיגל. "לאורך השנים עבדתי עם מבוגרים וצעירים שסבלו מעודף משקל או ממחלות שתזונה נכונה עשויה לרפא או להקל משמעותית על הסימפטומים, ביניהם: כבד שומני, כולסטרול, טריגליצרידים, יתר לחץ דם, גאוט, בריחת סידן, עודף ותת משקל ועוד. יש סיפוק אדיר כשרואים את התוצאות ואת ההשפעה שלהן על המטופלים".

סיגל מציינת שמי שחושב שירידה במשקל מספיקה כדי לקבל תוצאות אמיתיות טועה, ולו רק בשל העובדה שהמציאות מוכיחה שוב ושוב שזה לא מחזיק לאורך זמן. כדי לשמר תוצאות יש לעשות שינוי מהותי בהרגלי אכילה, בסדר העדיפויות ולקיחת אחריות על הבריאות. "ככלל, כל מי שירדו במשקל אבל העלו אותו (ולפעמים גם יותר ממה שירדו), הם מי שחיפשו קיצורי דרך", ממשיכה סיגל. "רובנו מכירים את אלה שאוכלים "על הדרך", או שלא יושבים בצורה מסודרת לארוחה עם  בני המשפחה, או מי שבגלל עומס או בגלל חוסר מודעות לעיתים אוכלים מזון פחות בריא. אלה הרגלים שניתן לשנות. אמנם זה לא 'זבנג' וגמרנו, אבל כשהאדם מבין את הנזק שהוא גורם לעצמו ויש לו פתרונות טובים שמתאימים לו, הדרך תהיה קלה יותר.

"כך למשל, אפשר להתחיל בשינוי הדרגתי כדי לא לעורר התנגדות גדולה מדי ולהוריד לדוגמה בשלב ראשון את המשקאות הממותקים מהתפריט. לכאורה צעד קטן ופשוט, אבל עושה מהפך. יש להוסיף פעילות גופנית כגון הליכה מספר פעמים בשבוע ועבודה על שינוי קצב אכילה של המזון. צריך לדעת שלא רק מי שזקוק לירידה במשקל בגלל משקל עודף זקוק לשינוי בהרגלים, אלא גם מי שסובלים לדוגמה מיתר לחץ דם, טריגליצרידים, סטרס, כבד שומני, סוכרת, מעי רגיז או אנמיה יכולים לעשות שינוי כשישלבו בין אכילה מאוזנת ומותאמת לפעילות גופנית, הוספה של ויטמינים ומינרלים ובעיקר העלאת מודעות".

סיגל מספרת על תהליכים שהיא עושה גם עם משפחות שלמות, כשלרוב ההורים מציינים קושי בהתמודדות עם האכילה של ילדיהם או שלהם עצמם. במשך התהליך ההורים מפנימים שהם אלה שמהווים דוגמה אישית לילדיהם ושאצלם נמצאים היכולות לכוון ולהנחיל הרגלים בריאים וטובים יותר. "משפחות שהיו רגילות שכל אחד מבני הבית אוכל בשעה אחרת ולפעמים אפילו בחדרים נפרדים, מתכנסות לארוחות משותפות לפחות כמה פעמים בשבוע כחלק מסדר היום שלהן", אומרת סיגל. "גם אם בהתחלה זה נראה מאולץ, המשפחות מגלות מהר מאוד את הערך המוסף שיש באכילה בחברותא, מה שעוזר להן גם ליהנות ממגוון המנות אבל לא פחות מזה מהשיחה והתמיכה. זו הזדמנות מצוינת גם לשתף את הילדים בהכנת הארוחות ולגרום אט-אט לפתח אצלם גם טעמים חדשים ולהנגיש להם מאכלים חדשים ובריאים יותר. בהמשך, המשפחות גם יוצאות להליכה משותפת והשינוי לא מאחר להגיע".

סיגל בלצר

טלפון: 03-6414125

לאתר

לפייסבוק

סיגל בלצר. צילום עצמי

סיגל בלצר. צילום עצמי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר