צילום גיל כהן מגן
צילום גיל כהן מגן

"המדינה צריכה לבקש סליחה מניצולי השואה והקשישים, ומהקהילה הגאה"

הפרלמנט של הרצליה עונה על שאלה אחת בשבוע, והפעם: מאיזה ציבור בארץ צריכה המדינה לבקש סליחה?

פורסם בתאריך: 17.9.18 08:25

אלי חיו חמו (ג'מיל)

אלי חיו חמו (ג'מיל). צילום עזרא לוי

"ישנם ציבורים רבים בארץ שמהם המדינה צריכה לבקש סליחה, אך בראש ובראשונה עומדים ניצולי השואה והקשישים שלעיתים מגיעים לפת לחם ואינם זוכים לסיוע הראוי מהמדינה. מדובר באנשים מבוגרים שאינם בגיל העבודה וזקוקים לכך שיספקו להם תנאים בסיסיים וקצבאות הוגנות על מנת שיכלו לחיות ולהתקיים בכבוד. אוכלוסיה נוספת שעל המדינה להתנצל בפניה הם בעלי המוגבלויות והנכים- מתקנים ומקומות ציבוריים רבים אינם מונגשים לנכים ובעלי מוגבלויות על אף שקיים חוק העוסק בכך ומעמיד במרכזו את השמירה על זכותם לשוויון, וכך גם לגביי קצבאות הנכים שמוחים ללא הרף ואינם מקבלים מענה. בנוסף, על המדינה להתנצל בפני הקהילה הגאה על חוק הפונדקאות שפוגע בשוויון ובזכות להורות והקמת משפחה בכך מזוגות חד מיניים לעשות שימוש בהליך זה. שתהיה שנה טובה ומוצלחת לכל עם ישראל ותושבי הרצליה ואזור השרון". (אלי חיו חמו (ג'מיל) הוא בעלי קבוצת הכדורגל הפועל הרצליה ובעלי מסעדת מפגש השרון בעיר)

 

טלי למדן

טלי למדן. צילום פרטי

"המדינה צריכה לבקש סליחה מהוריהם של החיילים הנעדרים אורון שאול והדר גולדין, שמנהלים את אחד המאבקים ההירואיים שהיו בישראל. על הממשלה מוטלת חובה להחזירם הביתה. אם הברית הזו, בין המשפחות שהפקידו את בניהם לבין ממשלת ישראל תישבר – יישבר אחד הדברים הערכיים ביכולתה של מדינת ישראל להגן על ביטחונה". (טלי למדן היא יועצת נדל״ן ברימקס סטאר הרצליה ופעילה חברתית למען קשישי העיר)

 

תומר שילה

תומר שילה

"לפני 70 שנים הוקמה המדינה וקלטה לתוכה למעלה מחצי מיליון ניצולי שואה ששרדו את התופת. היום חיים במדינה רק כ-172 אלף שורדי שואה ובכל שנה שעוברת, הולך מספרם ופוחת. מדינת ישראל הצעירה חייבת לניצולי השואה ששרדו ונקלטו בה חוב עצום, לא רק בהיבט שהם היו שותפים לבניית המדינה ובטחונה, אלא גם מבחינה כספית, שהרי חלק ניכר מכספי השילומים אותם קיבלה המדינה עבורם, שימשו לטובת המדינה, לחיזוקה הביטחוני ובנייתה. לצערי, עד היום, הסכומים אותם מקבלים ניצולי השואה במדינות אירופה (ובמיוחד בגרמניה) עולים בהרבה על הכספים המשולמים לניצולים החיים בקרבנו, חלקם בעוני מחפיר וחרפת רעב. קשה מאוד לסלוח למדינה שבזזה את כספי הניצולים ואינה דואגת למחסורם ומוטב היה שכל קברניטי המדינה יזכרו את החוב הזה ויפעלו לשיפור מצבם, מוטב מאוחר מאשר לעולם לא". (תומר שילה, תושב הרצליה, הוא עורך דין, מומחה בייצוג חייבים בהליכי פשיטת רגל ופעיל חברתי בהרצליה).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר