משה פדלון צילום עזרא לוי
משה פדלון צילום עזרא לוי

"קרן השמנה" … אביר חרא". סערה גדולה סביב דברי משה פדלון

פדלון אמר את הדברים בפגישה עם אשתו של זכיין בחוף, בכתבה בחדשות 12 (מצורף לינק). העירייה: "הדברים נאמרו בעידנא דריתחא בעקבות איומים עליו". דרישה לישיבת מועצה מיוחדת

פורסם בתאריך: 7.11.21 15:02

סערה גדולה סביב התבטאויות של ראש העירייה משה פדלון על שני חברי כנסת, כפי שנחשפו בכתבה של יוסי מזרחי ששודרה ביום שישי בחדשות 12, ובנוסף לכך סביב דברים נוספים שנחשפו על ניהול הזכיינות בחופי הים בהרצליה והיחס לחלק מהזכיינים. חברי מועצה מהאופוזיציה אספו היום (ראשון) בתוך זמן קצר את שבע החתימות הנדרשות בדרך להודעה על כינוס ישיבה מועצה מיוחדת שלא מן המניין בנושא התבטאויותיו של פדלון, כפי שנשמעו בכתבה ששודרה. הדברים שנשמעו בכתבה נאמרו בפגישה של פדלון עם דנה, רעייתו של אסף קצין, זכיין של שתי מסעדות בחוף הרצליה שטוען להתנכלות מצד העירייה. פדלון נשמע משתלח לכל עבר בהתבטאויות חריפות כנגד חברי הכנסת אביר קארה וקרן ברק. על ברק הוא נשמע אומר: "חברת הכנסת השמנה הזאת, קרן … אני לא יודע מי זו, מהליכוד. הם לא מזיזים לי, אני נזפתי גם באיילת שקד". על חבר הכנסת אביר קארה הוא נשמע אומר: "אביר חרא … מי זה. אני שם את כולם בכיס הקטן שלי, לא פוחד מאף אחד".

עוד נראה בכתבה, כי אחד הפקחים שהגיע לחלק דו"ח למסעדה בבעלות אסף קצין, אומר כי קיבל הוראה לכאורה לרשום אותו. בכתבה נשמעו טענות חמורות של אסף ודנה קצין על היחס לו זכו מהעירייה, ומנגד דיבר פדלון על איומים שקיבל. עוד מודה פדלון בשיחות שנשמעו בכתבה כי נתן דוכן בחוף לאסיר משוחרר.

יו״ר השדולה לעסקים קטנים ובינוניים, חברת הכנסת קרן ברק (ליכוד), אמרה בתגובה לדברי פדלון: "מילים חשוכות שמגיעות כנראה מאדם חשוך שלא ראוי לשמש דוגמא ולא ראוי לתגובה. כיושבת ראש השדולה לעסקים קטנים ובינוניים, יזמתי עשרות חוקים ודיונים בוועדות הכנסת ופעלתי 24/7 למתן סיוע לעסקים הקטנים בתקופת משבר הקורונה. פעילותי  הובילה להקלות משמעותיות במתן ובהחזרי הלוואות, לדחיית תשלומי חובה, להחזר על הוצאות קבועות של העסק, לתשלומי המדינה על ימי הבידוד של העובדים, להגדלת ההלוואות בערבות מדינה ועוד. אמשיך להילחם ולפעול בצורה בלתי מתפשרת גם מול מי שינסו לפגוע בפעילותי הציבורית על ידי התקפות אישיות".

היכנסו כאן וצפו בכתבה ששודרה בחדשות 12:

כפי שפרסמנו, אסף קצין, מפעיל כזכיין שתי מסעדות בחופי הרצליה מאז 2017. קצין טוען כי עיריית הרצליה והעומד בראשה, מתעמרים בו מאז פרוץ הקורונה. בעתירה שהגיש לאחרונה, הוא טוען, בין היתר, כי העירייה מפעילה כנגד עסקיו אכיפה בררנית ואינה מעוניינת להאריך את תקופת הזיכיון של עסקיו למרות נזקי הקורונה. כל זאת, למרות שלידיעת העותר, עסק אחר בחוף פועל בסמוך לעסקיו ללא מכרז וללא רישיון עסק. "מכך מצטיירת תמונה חמורה של התנהלות שלטונית המתאפיינת בשיקולים זרים ופסולים, אשר מצדיקות התערבות של בית משפט", נאמר במסגרת העתירה לבית המשפט.

חבר המועצה איל פביאן אמר: "אני קורא למשה פדלון להתפטר מתפקידו כראש עיריית הרצליה לאלתר, זאת נוכח תפקודו הלקוי והתנהגותו, הן בנושאים הקשורים למסעדות בחופי הים של הרצליה והן לאור ההתנהלות הביריונית בישיבת וועדת המשנה לתכנון ובנייה בישיבתה בשבוע האחרון, שכללה דרישה מחברי הועדה להצביע בלי לקבל תשובות לשאלות מהותיות ואיומים על חברי ועדה שסירבו להצביע כרצונו להיות חותמת גומי קואליציונית. עיריית הרצליה איננה עסק פרטי של משה פדלון אלא רשות מקומית שתושביה ראויים לנציגי ציבור שמתנהלים בצורה עניינית והגונה. התמונה שעלתה מהכתבה ששודרה הערב בחדשות 12 מטרידה מאוד. התמונה מוכרת לי, ולכן במשך החודשים האחרונים יזמתי במועצת העיר דיונים בנושא ודרשתי לקבל לגביהם תשובות. כמו כן דרשתי להציג לחברי מועצת העיר חוות דעת משפטית לגביהן, שכן, למיטב ידיעתי, חלק מההחלטות שראש העיר קיבל היו לכאורה בניגוד לחוות הדעת של יועמ"ש העירייה. לצערי, עד היום לא התקבלו תשובות מספקות מראש העירייה. הרצליה ותושביה ראויים לראש עירייה אחר ולהתנהלות והתנהגות אחרת. לאחר פרישתו של פדלון מתפקידו נוודא כי עיריית הרצליה ומוסדותיה השונים יתפקדו באופן ראוי ומעורר גאווה לתושבי העיר. עד אז, אמשיך לפעול ככל יכולתי, כאיש ציבור, לוודא כי מוסדות העירייה מנוהלים ופועלים בדרך ראויה".

חבר המועצה יריב פישר אמר: "בתקופתי כיו״ר החברה לפיתוח תיירות הקמנו את הטיילת ויצאנו בפעם הראשונה למכרזי הפעלה של בתי הקפה בחופי הים. מיומה הראשון בתפקיד, גרמן פעלה נגד העבריינים בהרצליה ביד קשה ובהצלחה רבה, כלומר כשרוצים הכל אפשרי. בשל נושא העבריינות בחופי הים בהרצליה קיימנו התייעצויות רבות איך לצאת למכרז להפעלת בתי הקפה, סוכם על עבודה משותפת וצמודה עם משטרת ישראל שלא תאפשר כניסת עבריינים לחוף הים, מי שריכז את הנושא בהצלחה רבה, היה מנכ"ל העירייה דאז. ברור שניסו לגשת למכרזים כמה וכמה גורמים בעייתיים, אבל ידענו לעצור אותם מלהיכנס לחופי העיר. פדלון עושה ופועל בדיוק הפוך, בכוונתנו לפעול לכינוס חירום ומידי של מועצת העיר בנושא זה".

מעיריית הרצליה נמסר: "בהקלטה שפורסמה נאמרו דברים בעידנא דריתחא בעקבות איומים על ראש העירייה. בשנה האחרונה, נבחרי ציבור ומנהלים בעירייה עוברים מסע חסר תקדים של לחצים, איומים, פניות מצד פוליטיקאים, הפעלת סוללת עורכי דין והכפשות בתקשורת. מטרת הפעולות האלו היא אחת – להמשיך את הזיכיון של גורם עסקי, בחוף הים של הרצליה, על חשבונם של תושבי העיר ובניגוד לדין ולמכרז. משטרת ישראל ורשויות אכיפת החוק כבר עוסקות בכך״.

 

היכנסו כאן לקרוא כתבות קודמות בנושא בצומת השרון:

פדלון לפעילות של 'אני שולמן': "אתבע כל אחת מכן במיליון שקלים"

פדלון פנה למשטרה ולשרה שקד: "אני נתון למסכת סחיטה ואיומים לכאורה"

חברה שמפעילה מסעדות בחוף עתרה נגד העירייה ופדלון בטענה להטבות למקורבים

מטעמו של ח"כ אביר קארה נמסר: "ח"ב קארה הוביל מחאות שמטרתן אחת – להוריד את הנטל על בעלי העסקים ולדאוג שרשויות המדינה והרשויות המקומיות ינהגו בהגינות עם בעלי עסקים. למר פדלון הוצע לא פעם להיפגש על שלל נושאים הקשורים בקידום עסקים בעירו, אך הוא בוחר להשקיע את זמנו באיומים משפטיים וכוחניים על בעלי עסקים. דלתו של סגן השר קארה עדיין פתוחה לכל יוזמה והזדמנות לקדם עסקים בעיר הרצליה ובכל המדינה ומר פדלון מוזמן להמיר את הזמן שהוא משחית באיומים על בעלות ובעלי עסקים בעירו לזמן עבודה משותף לטובת פיתוח העצמאים בעירו".

טרם התקבלה תגובת השרה איילת שקד.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אסור שראש עיר כזה ישאר ראש העיר

    חייבים לפטר את פלדון עכשיו. הוא החריב את הפנים של העירייה בהרצליה והכתים את כל עובדי העיר והתושבים. בזיון

  2. בושה לנשים ולאזרחי העיר

    בושה לנשים שראש עיר של עיר ב 2021 קורא לחברת כנסת פרה, ולחבר כנסת חרא! על עופר לוי, איה פרישקולניק ועפרה בל להתפטר או לדרוש את התפטרות פדלון במידי. אישה שיושבת כסגנית של איש אלים מילולית היא לא ראויה להיות אשת ציבור

  3. בושה לנשים ולאזרחי העיר

    בושה לנשים שראש עיר של עיר ב 2021 קורא לחברת כנסת פרה, ולחבר כנסת חרא! על עופר לוי, איה פרישקולניק ועפרה בל להתפטר או לדרוש את התפטרות פדלון במידי. אישה שיושבת כסגנית של איש אלים מילולית היא לא ראויה להיות אשת ציבור בהרצליה שלנו. בושה ממש

  4. אלה

    אבוי לעיר שכך מדבר העומד בראשה ולחשוב שהוא נבחר ציבור!! אדם ניכר בכוסו כיסו ובכעסו! אין תירוץ שדבריו נאמרו בשעת כעס.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ראש העיר סיים את דרכו. הסתיימה הלגיטימציה הציבורית של מוביל שיח אלים עם אפס קשב לצרכי בעלי עסקים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר