הסטודנטים יוזמי הפרויקט
הסטודנטים יוזמי הפרויקט

מסע מוזיקלי בארץ הקודש: הסטודנטים בבינתחומי מחזירים מלחמה ל-BDS

סטודנטים מהמרכז הבינתחומי פועלים להביא ארצה קבוצת זמרים מהעולם, בעלי מיליוני עוקבים, לסיור מוזיקלי בן שישה ימים, והכל במטרה לשפר את תדמיתה של ישראל בעולם

פורסם בתאריך: 26.6.18 08:45

במסגרת מאבק בתנועת ה-BDS, ולשיפור תדמיתה של ישראל בעולם, פועלת קבוצה של 26 סטודנטים מבתי ספר שונים במרכז הבינתחומי בהרצליה להבאתם ארצה באוגוסט של שמונה זמרי קאברים (גרסאות כיסוי) שהם מובילי דעת קהל בעלי מיליוני עוקבים ברשתות החברתיות. הזמרים, לפי התכנון, יסיירו בישראל מצפון ועד דרום במשך שישה ימים ויחשפו לרב-תרבותיות בישראל ולמוזיקה המקומית באמצעות מפגשים עם קבוצות של מוזיקאים מז'אנרים שונים, בהם מוזיקה חסידית, דרוזית, חפלה ערבית, העבריים מדימונה ומוזיקת רוק ופופ ישראלית.

"המטרה היא לשפר את התדמית של ישראל ולהילחם ב-BDS שיוצרים חרמות על ישראל ומרחיקים מפה אמנים", מסביר איתן טיגר, בן 26, סטודנט בשנה האחרונה של התואר בממשל ומיוזמי הפרויקט, שנקרא KOLOT. "הרעיון הוא שהזמרים שישתתפו במשלחת יעלו תוכן, כמו תמונות וסרטונים, ברשתות החברתיות במטרה להראות את ישראל באור חיובי בעולם ובכך יביאו לחשיפה של כ-300 מיליון עוקבים. התחלנו לעבוד על הפרויקט עוד לפני האירוויזיון ועכשיו, לנוכח הזכייה, זה גם יכול לתת פוש חיובי לישראל כי הרבה אמנים רוצים לבוא לפה. בחרנו בפרויקט שקשור במוזיקה כי היא כלי שיכול לחבר ולפשר בין אנשים והיא מעבר לפוליטיקה, ויש לה יכולת להראות את ישראל באור חיובי".

הסטודנטים, שעושים התמחות תחת ארגון "StandWithUs" הפועל בתחום ההסברה הפרו-ישראלית, הם חלק מתוכנית "StandWithUs Israel Fellowship" שבה הם עוברים הכשרה בדיפלומטיה ובהסברה לטובת ישראל. כחלק מהתוכנית, הסטודנטים נדרשים ליזום פרויקט הסברתי מאפס וליישם אותו, מרמת התוכן והלוגיסטיקה ועד התקציב.

התקציב הדרוש לפרויקט, אומרים הסטודנטים, הוא כ-150 אלף שקל ומתוכם הארגון נותן רק 2,000 דולר. הסטודנטים ערכו מסיבת התרמה לפני כחודשיים בתל אביב שבה גייסו 30 אלף שקלים ממכירת הכרטיסים. כדי לגייס את שאר הכסף הם הקימו פרויקט מימון המונים כשהיעד לגיוס הוא 2,500 דולר. בנוסף, הם מחפשים שיתופי פעולה, תורמים, נותני חסויות ופרסום. פגישות עם גורמים בעיריות תל אביב והרצליה כבר נקבעו.

"אנחנו מביאים זמרי קאבר מפני שיש להם המון חשיפה ברשת, הרבה אנשים עוקבים אחריהם ויש להם קהל פוטנציאלי עצום", אומר טיגר, "בנוסף, הם עדיין בתחילת דרכם וישמחו לקבל עוד חשיפה ולכן יהיה קל להביא אותם כמשלחת. הציוצים שלהם, הסרטונים והפוסטים יכולים לשנות את התפישה של העוקבים שלהם. אפילו רק עצם ההגעה שלהם לפה יכולה לעשות זאת. אנחנו מתכוונים להפיק עם המשלחת קליפ מוזיקלי עם שיר קאבר שסוקר את כל המקומות שהם ביקרו בהם בישראל. אנחנו גם מנסים לייצר שיתופי פעולה עם אמנים בארץ ולארגן הופעות אבל זה עוד בעבודה".

כמה זמרים כבר סגרו?

"כרגע יש שישה זמרים שפנינו אליהם והם הביעו נכונות ועניין. שלחנו להם מידע על הפרויקט, שאלנו אותם קצת על עצמם ועשינו להם ראיון דרך הסקייפ. השלב האחרון הוא שליחת החוזה. אנחנו כרגע עוד לא בשלב החוזים כי אנחנו עוד לא רוצים לסגור את זה סופית למקרה שיגיעו זמרים יותר טובים ומתאימים. יש זמרת קאברים ביוטיוב שקיימנו איתה בשבוע שעבר ראיון ויש לה תשעה מיליון עוקבים. אנחנו לא רוצים כרגע לחשוף את שמות הזמרים שבעיקרון סגרנו איתם כדי שלא יפעילו עליהם לחץ ושלא יקבלו איומים שיכולים להיות אפילו מאוד אגרסיביים ואלימים מצד פעילי BDS".

 

אך מציאת הזמרים, המימון וכל הארגון הם לא האתגרים היחידים בפרויקט. "אנחנו עושים הכל בהתנדבות ועל חשבון שעות הפנאי שלנו ואנחנו עכשיו גם בתקופת מבחנים וזה האתגר מבחינתנו כסטודנטים", אומר טיגר, "אבל אנחנו מסתערים על הפרויקט ועובדים מאוד קשה להוציא אותו אל הפועל. יש לנו הרגשה חיובית כי יש היענות מבחינת המשתתפים וגם מצדם של אנשים וארגונים שמוכנים לתרום כסף או משהו שווה ערך, כמו ארוחה או לינה מוזלת. הארגון מאוד מאמין ברעיון של הפרויקט שלנו ואנחנו מאוד מעורבים ומגויסים לטובתו ובטוחים שהוא ייצא לפועל ויצליח. כמובן שהפרויקט הזה לא ירים או יפיל החלטות באו"ם, אבל זה יכול לעשות את השינוי הקטן וככל שירבו הפרויקטים כך נוכל להוביל לשינוי התפישה של ישראל בעולם".

אחרי מסע המשלחת בישראל ניתן יהיה לעקוב באמצעות האתר, דף הפייסבוק או עמוד האינסטגרם של הפרויקט.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר