בית הספר יוחנני. צילום ניר קידר
בית הספר יוחנני. צילום ניר קידר

מחאת הסרדינים מתחילה בהרצליה: הורים משני בתי ספר בעיר יפגינו מול ביתו של בנט

ההורים מוחים על צמצום מספר הכיתות והגדלת הצפיפות: "אם לא נצליח לשנות את ההחלטה נבקש צו מניעה"

פורסם בתאריך: 26.6.18 14:44

הורים מבית הספר שז"ר בהרצליה מתכננים לקיים הפגנה ביום שישי בצהריים מול ביתו של שר החינוך נפתלי בנט ברעננה, במחאה על צמצום מספר הכיתות בשכבת ב' בשנה הבאה משלוש לשתיים. הם קוראים גם להורים מבית הספר יוחנני להצטרף להפגנה, שם אמורות מספר הכיתות בשכבת ג' להצטמצם מארבע לשלוש. ההורים מוחים על הגדלת הצפיפות בכיתות בעקבות הקטנה מספר הכיתות בשכבה. בתוך כך נודע כי יש כוונה לצמצם את מספר הכיתות גם בשכבת ג' בבית הספר הנדיב, למרות הכחשה של יו"ר ועד ההורים בבית הספר מירב בראונשטיין.

וכך כתבו נציגי ההורים מבית הספר שז"ר בהודעה שנשלחה אתמול (ב') להורים בוואטסאפ: "ערב טוב! כחלק מתכנית הפעולה שסוכמה אמש, אנו רוצים להרים הפגנה מול ביתו של השר בנט ברעננה. המועד: שישי הקרוב, לאחר סיום הלימודים, בשעה 12:30. אנו קוראים לכם לקחת חלק בעוד פעולה במאבק החשוב והצודק הזה אנחנו צריכים את כולכם!!! בואו נראה את הכח והרצינות שלנו ונפגין נוכחות! כולנו חייבים להיות שם! קבענו? אנא אשרו הגעה בשם וכיתה בקובץ הרצ"ב ונראה שאנחנו בהמונינו!".

בית ספר שז"ר צילום עזרא לוי

בית ספר שז"ר צילום עזרא לוי

"אנחנו פועלים במספר דרכים כדי למנוע את רוע הגזירה, ובעיקר מול הרשות המקומית כדי שתפעל מול משרד החינוך", אומר מאיר רזניק שעומד בראש צוות הפעולה שהקימו ההורים בשז"ר, "אנחנו פונים גם ברמה הארצית מול הכנסת והנושא יעלה בדיון הקרוב של ועדת החינוך, ואנחנו פועלים מול התקשורת הארצית. בסוף השבוע אנחנו מתארגנים, הורים מבתי הספר שז"ר ויוחנני, להפגנה מול ביתו של שר החינוך. נקבל החלטה היום אם הילדים יצטרפו אלינו להפגנה. הם לוקחים ילדים בגילם הרך ביותר, שרק אתמול סיימו כיתה א', ואומרים להם 'בואו, גדלתם, נערבב אתכם שוב, ואם מחר יגיע תלמיד חדש נערבב אתכם פעם נוספת. זה לא משחק, ילדים הם לא מדפים ולא סרדינים. אציין שיש בבית הספר ילדים עם צרכים מיוחדים, שההסתגלות שלהם מורכבת שבעתיים".

במקביל, נערכה אתמול פגישה בנושא מניעת סגירת הכיתה הרביעית בשכבת ג' בבית הספר יוחנני, בהשתתפות ראש העירייה משה פדלון ,סגניתו איה פרישקולניק ומנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא, מנהלת בית הספר נירה אלפן, יו"ר ועד ההורים של בית הספר ליאור לזר ונציגי שכבת ב' (שעולה לג') ביוחנני. "ראש העירייה התחייב בפגישה לעשות כל שבידיו לשנות את רוע הגזירה, אך ההחלטה הסופית היא בידי משרד החינוך", אומר יו"ר הוועד ביוחנני לזר, "הוא אמר שהציע לממן את המורה בתקציב שנתי של רבע מיליון, אך מנהלת המחוז במשרד החינוך, בשם שיוויון ההזדמנויות בין הרשויות, סירבה. בפגישה הוחלט כי ראש העירייה יכתוב מכתב לשר החינוך שבו הוא ידגיש כי בשנה הבאה צפוי גידול של מספר התלמידים ולכן המהלך הוא שערורייתי, ובמקביל יצורפו תמונות של מצבת התמ"א באיזור, כדי להראות שצפוי גידול במספר התלמידים. כמו כן, ראש העירייה אמר אתמול שייפגש עם בנט בארבע עיניים וינסה לדחות את ההחלטה בשנה".

לזר מספר שבמהלך הישיבה פנה לראש העירייה ואמר: "כיוון והבעיה היא רוחבית ביוחנני, בשז"ר ובנדיב, אני מבקש סיוע של הרשות באמצעות היועצת המשפטית, להוצאת צו מניעה מנהלתי זמני עד 1.10.18, ובכך לבטל את רוע הגזירה". לדברי לזר, פדלון נעתר לבקשה כאופצייה שנייה, ואף אמר 'אם תקיימו הפגנה אני אהיה שם עם שלט ואעמוד אתכם. אני אתכם במאבק הזה עד הסוף'. הוא היה מאוד נחוש בנושא. אמרתי לראש העירייה שאני מודה לו על כל התמיכה וההבנה. ושהוא ששם בראש סדר העדיפות את החינוך. אני מצפה ממנו שיפעיל את כובד משקלו על השר על מנת שישנה את ההחלטה. אם הוא יצליח, אין לנו עניין לרוץ לבתי משפט, ואם לא יצליח לשנות את ההחלטה אז העירייה תעמיד את המחלקה המשפטית שלה ונפנה בצו מנהלתי זמני".

 

מה המשמעות של צו כזה?

"באמצעות הצו ננסה לעכב את ההחלטה בעניין צמצום הכיתות עד 1 באוקטובר. המשמעות היא שגם אם השופט לא יאריך את צו עיכוב הביצוע של סגירת כיתה, לפי חוזר מנכ"ל משרד החינוך אחרי ה-1.10, כבר לא יכול לפרק כיתה. כך בעצם הרווחנו את השנה הזאת. זה לא יתפוס לגבי העתיד, לשנים הבאות, אבל זה ייתן פתרון לשנה הבאה. זה איזושהו פלסטר ולא טיפול שורש, אבל זה ייתן לנו אוויר לשנה הקרובה. בשנת הלימודים הבאה ננסה להעביר חקיקה בכנסת בעניין. הפתרון צריך לעבור בסוף בהחלטת שר החינוך והכנסת, וזה יהיה מאוד קשה להעביר עכשיו כי הכנסת יוצאת לפגרה. אנחנו מעדיפים שהעירייה תוציא את הצו כי יש הבדל באיך שהשופט מתייחס לעניין כאשר העירייה פונה. בנוסף, ברגע שהעירייה פונה באמצעות היועצת המשפטית שלהם אז זה גם במימון של העירייה ולא עולה לתושבים כסף".

ומה קורה בינתיים בוועד ההורים העירוני אחרי הסערה?

"אתמול התקיימה ישיבת ועד הורים עירוני וכולם השתתפו בה, גם מהעמותה וגם אלה שפרשו ממנה, שהם הוועד החדש. הייתה ישיבה שקטה והכל היה בסדר. השאיפה שלי היא שהוועד החדש יכיל בתוכו את כל היו"רים של בתי הספר. אין שום סיבה שיפעלו בעיר שני מוסדות שונים שהמטרה של שניהם היא לקדם את מערכת החינוך בעיר ולעבוד עם הרשות. זה רק יוצר בלבול אצל העירייה, ההורים והתלמידים. המטרה היא שיהיה גוף אחד יציג שנותן מענה לבעיות החינוך בעיר. אני קורא לכל היו"רים שהיו בעמותה לחבור אלינו ולהצטרף לעשייה האמיתית מתוך רצון לקדם את מערכת החינוך ולא לעשות מזה פוליטיקה קטנה. המטרה של הפגישה הייתה לדון פרופר בבעיות החינוך, שזאת המטרה של הוועד. גם ראש העירייה בהתחלת הפגישה קרא לכולם להתאחד כי זאת הדרך היחידה לקדם את מערכת החינוך בעיר".

נפטלי בנט. צילום ניר כפרי

נפטלי בנט. צילום ניר כפרי

תגובת משרד החינוך: "בתי הספר המדוברים נמצאים בתוך רפורמת 'הכיתה הקטנה' של משרד החינוך שאושרה על ידי הממשלה. על פי הרפורמה, גם אחרי צמצום מספר  הכיתות, מספר התלמידים בכל כיתה לא יעלה על 34 תלמידים כפי שהדבר נהוג במאות ואלפי כיתות בכל רחבי הארץ הפועלות בהצלחה רבה ומגיעות להישגים מרשימים. יצוין כי מנהלות בתי הספר ילוו באופן אישי את התלמידים בראשית שנת הלימודים וידאגו שכולם יקבלו מענה חינוכי בהתאם לצרכיהם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר