מתנדבי דינל'ה מכינים את החבילות בשבועות
מתנדבי דינל'ה מכינים את החבילות בשבועות

בשלני הרצליה התאחדו: פרויקט דינל'ה מחפש מתנדבים לראש השנה

רותם לוין והילה ברקן, שיזמו את פרויקט חלוקת המזון ההרצלייני הייחודי, רוצים להכפיל את מספר המנות שיחלקו השנה. לוין מזהיר מתנדבים פוטנציאלים: "קחו בחשבון שזה ממכר"

פורסם בתאריך: 30.7.18 08:43

ראש השנה מתקרב, והבשלנים מתנדבי פרויקט דינל'ה ההרצלייני נערכים להכנת 1,000 ארוחות חג חמות ומזינות ולמסירתן לקשישים ובעלי מוגבלויות פיזיות ונפשיות תושבי העיר. "לאחר ההצלחות בפסח, אז חילקנו 500 ארוחות, ובשבועות, אז חילקנו 740 ארוחות, החלטנו הפעם ללכת על כמות כמעט כפולה – 1,000 ארוחות חג", מספר רותם לוין ממייסדי הפרויקט.

"דינל'ה" הוקם בתחילת 2018 על ידי לוין והילה ברקן. אליהם הצטרפה עיריית הרצליה, כשאורלי וולף נמצאת מטעם העירייה בקשר עם היוזמים.

איך הגעתם לרעיון להקים את דינל'ה?

לוין: "הילה ואני חברים טובים, ואנחנו בהנהגת ההורים של בית הספר ברנר. התנדבנו בעבר בפרויקט חלוקת מזון ארצי בשם 'כרובית'. חשבנו איך זה ייתכן שאנחנו יוצאים לכל הארץ לפני שאנחנו עושים את זה אצלנו בבית, בהרצליה, הרי 'עניי עירך קודמים'. אז באיזו שיחת מרפסת הגענו להחלטה שאנחנו מקימים פרויקט דומה בהרצליה, שהוא מנותק לחלוטין מכרובית. החלטנו שהפרויקט יהיה סביב האוכל כי נושא האוכל מאוד קרוב ללב הישראלים ובנוסף זיהינו צורך ובאנו לתת עליו מענה.

משמאל: רותם לוין, אורלי וולף והילה ברקן

"החלטנו לקרוא לפרויקט דינל'ה על שם אמא שלי, דינה לוין, שנפטרה לפני כשמונה שנים. אמא הייתה צדיקה חילונית שהאמינה במתן בסתר וראתה את כל האנשים כשווים. אני גדלתי על הערכים האלה, וכשיצאנו לדרך גילינו שיש הרבה אנשים טובים שחונכו וגדלו על אותם ערכים וכל מה שהיה צריך זה רק להנגיש להם את האופציה לעשות את זה. אחת הבעיות בהתנדבויות זה שאנשים לא יודעים לאן לגשת, כולם רוצים לתת והם פשוט לא יודעים איך. כשאנחנו מצליחים להנגיש להם את זה הם מוצאים את עצמם בתוך קהילת דינל'ה".

כמה מתנדבים דרושים לכם ומה הם עושים?

"על הפרויקט בראש השנה יעבדו 500 מתנדבים, שזה אומר מתנדבים שמבשלים, אחרים שיעבדו במתחם הלוגיסטי שיהיה במתחם בית הספר ברנר ובו יאספו את האוכל ויחלקו אותו לקופסאות וחבילות, ומתנדבים נוספים ישנעו בערב החג עצמו את החבילות המוכנות מהמתחם אל מקבלי החבילות. האופציה הרביעית להתנדבות היא לאלה שמעוניינים לתרום תרומה כספית או מוצרים. מה שאנחנו צריכים נכון להיום זה מתנדבים, בייחוד לבישול ביתי. אין פה חברות קייטרינג, הכל מבוסס על אנשים שמבשלים לאנשים. כל מתנדב מבשל בערך לשני אנשים, משהו מאוד קהילתי, מאוד אדם לאדם. זה לא בעיה לבוא ולהוציא 100 אלף שקל ולעשות קייטרינג, אבל אנחנו עושים דבר שהוא אחר, ולכן אנחנו פונים למתנדבים ומזמינים את כולם לבוא ולהתנדב ולהרגיש טוב עם עצמם ובעשייה נורא קטנה לעשות המון. כל אחד עושה קצת וביחד זה נהיה המון. אני מאוד אשמח שבכל הפרמטרים האלה ישלבו גם ילדים כי אנחנו בתפישה של חינוך להתנדבות ולעשייה למען האחר".

אז איך זה עובד?

"אנשים יבשלו ויביאו אלינו אוכל מתוך התפריט המאוד עשיר שפירסמנו. קבלת הסחורה תהיה משישי אחר הצהריים עד כניסת השבת וגם במוצאי שבת. מטעמי כשרות בשבת לא נעבוד. כל האוכל שמגיע עובר בקרה ומחולק לקופסאות פלסטיק שאפשר אחר כך להכניס אותן למיקרו ולחמם. במתחם יהיו מקררים שבהם יאוחסן האוכל עד לערב החג, יום ראשון, 9 בספטמבר. באותו היום ייצאו כ-60 מתנדבים, שהם בעצם סיירת דינל'ה, ויביאו את החבילות ליעדן. שימור המתנדב וההנאה שלו הם לא פחות חשובים משימור המקבל. קהילת דינל'ה לא תוכל להתקיים אם לא יהיו את אותם 500 מתנדבים. כרגע יש לנו כ-250 מתנדבים, אנחנו במחצית הדרך. כמובן שגם לא הרצליינים יכולים ומוזמנים להתנדב. המקבלים הם כולם הרצליינים".

איך נבחרים מקבלי החבילות?

"אנחנו מגיעים אליהם דרך עמותות מקבילות, כל מיני רשתות חברתיות ובייחוד דרך אגף הרווחה בעירייה שאיתו אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא. מקבלי החבילות ממלאים טופס עם מי שהפנה אותו אלינו ובו מצוין מה הוא אוכל ולא אוכל, רגישות כלשהי ואיפה להשאיר את החבילה אם הוא לא בבית. האוכל שלנו גם מותאם לטבעונים וצמחונים שאותו מבשלים המתנדבים שהם צמחונים או טבעונים. המטרה היא שיהיה להם שולחן מלא ועשיר בחג ושתהיה להם גם ארוחה ליום למחרת החג. חלק ממקבלי החבילות בחגים הקודמים כבר פנו אלינו לוודא שאנחנו ממשיכים עם הפרויקט. זה ממש מחמם את הלב ואומר שאנחנו עושים משהו נכון".

איך הגעת לכל עניין ההתנדבות?

"אני חונכתי כילד, ומחנך היום כהורה, להתנדבות ולעשייה למען האחר. זה משהו שהונחל לי בבית מאמא שלי כל השנים וזה הפך להיות דרך חיים. גידלו אותי על הרעיון שזו לא רק זכות לתת – זו חובה אם יש לך את היכולת, ולכולם יש את היכולת, אם זו פרוטה ואם זו מאה. אני עוסק הרבה בהתנדבות ובעשייה, בין אם זה בבית הספר של הילדים שלי ברנר שם אני יו"ר הנהגת ההורים, ובין אם זה בהתנדבות העירונית ביחד עם מחלקת ההתנדבות של העירייה, הורות בהתנדבות שם מנגישים התנדבויות שההורים והילדים עושים יחד".

מה אתה חושב שאמא שלך היתה אומרת על הפרויקט הזה?

"כל הזמן אנשים אומרים לי שבטוח אמא שלי מסתכלת מלמעלה וממש גאה במה שאני ובאחים שלי, שגפם הם כמובן חלק מהפרויקט. הדבר היחיד שהיה מפריע לה זה שזה מופיע בעיתון ושזה כזה גדול. היא היתה אישה מאוד צנועה. אם היא היתה יודעת שיש לה לוגו זה היה מפריע לה. אם היו שואלים את אמא שלי מה היא הייתה אומרת על הפרויקט היא היתה אומרת שהיא מאוד שמחה שכל כך הרבה אנשים עושים למען אחרים, רק אם אפשר טיפה יותר בשקט. הפרויקט לא סתם נקרא על שמה כי אנחנו, המשפחה המצומצמת, עשינו בעבר כל מיני פרויקטים בבתי חולים ובמעון לנשים מוכות. אני רציתי לקחת את זה צעד אחד קדימה".

מי שמעוניין לקחת חלק בפרויקט ההתנדבות יכול ליצור קשר עם המארגנים בדף הפייסבוק, בטלפון ובווטסאפ במספר 053-7265577 ובמייל [email protected]. להירשם לפרויקט ראש השנה אפשר כאן.

"חשוב לי להגיד לכל מי שחושב להצטרף לפרויקט שייקח בחשבון שזה ממכר. ההרגשה שזה עושה אחרי, זה לא משנה אם עושים מעט או הרבה – היא אדירה", אומר לוין, "כמעט כל אדם שהתנדב ריחף מעל האדמה כמה ימים. זה מחמם את הלב. זאת הרגשה עילאית לדעת שעוד מישהו זכה לחגוג את החג בזכותך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר