הפגנת מטה המאבק לבינוי שפוי בפארק הרצליה
הפגנת מטה המאבק לבינוי שפוי בפארק הרצליה

תושבים הפגינו נגד תוכניות הבנייה בהרצליה. העירייה: "נקיים השבוע מפגש שיתוף ציבור"

פעילים של מטה המאבק לבינוי שפוי בהרצליה הפגינו בכניסה לפארק הרצליה נגד הבנייה בשדה התעופה ובקריית השחקים

פורסם בתאריך: 3.9.18 17:41

בשבת האחרונה הפגינו פעילים של מטה המאבק לבינוי שפוי בהרצליה, בכניסה לפארק הרצליה, נגד קידומן של תוכניות בניה גדולות בעיר. חברי מטה המאבר טוענים כי "למרות הצהרותיו של ראש העירייה הוא ממשיך לקדם, אף בימים אלו, תוכניות בניה הרסניות שפוגעות במרקם האורבני והחברתי הייחודי של העיר". בעירייה אמרו כי מפגש ציבור ראשון בנושא תוכנית המתאר יתקיים השבוע.

המפגינים חילקו לעוברים ושבים בפארק פליירים שעליהם נכתב: "קואליציית תושבי הרצליה שאכפת להם מהעיר ומכל השכונות הסכנה טרם חלפה! ראש העיר ממשיך לקדם תוכניות בניה שיפגעו באופייה ובצביונה של הרצליה, תוכנית המתאר הגרועה שהפקיד עדיין חיה ומסכנת את עתיד העיר. תוכנית המתאר הוקפאה עד לאחר הבחירות. תושבי הרצליה דורשים: ביטול תכניות המתאר, ביד התשעה, שיכון דרום, צפון הרצליה, קריית השחקים ועוד ועוד. תוכנית המתאר הגרועה ותוכניות בניה נוספות שראש העיר מקדם בימים אלה יפגעו קשות באיכות חיי התושבים בכל השכונות, רק ביטולן המלא יכול למנוע סכנה זו. רק משיכה בפועל של תוכניות אלה מהועדה המחוזית ומהוותמ"ל וקבלת החלטה על ביטולן בוועדה המקומית יאפשרו תכנון נכון של עתיד העיר ותושביה. תושבי העיר פועלים יחד כדי לשמור על צביונה ואיכותה של הרצליה! אוהבים את הרצליה – אין לנו עיר אחרת!"

ממטה המאבק לבינוי שפוי בהרצליה מסרו: "התנהלותו של פדלון בנושא תוכניות הבניה העתידיות של העיר אינה ראויה לדעתנו, מהווה סכנה ממשית לעתיד הרצליה ותביא לפגיעה קשה ובלתי הפיכה באיכות חיי תושבי העיר. פעילי המטה זוכרים היטב כי ראש העירייה הוביל בשנה הקודמת את הפקדת תוכנית המתאר הגרועה וההזויה, אשר תגדיל את מספר תושבי העיר פי שלושה בתוך 13 שנים ללא הקמת תשתיות מתאימות לתחבורה, לחינוך ועוד. תוכנית זו נעצרה בוועדה המחוזית אך ורק בזכות המאבק הציבורי הצודק של תושבי העיר שבסופו של דבר אילץ את ראש העיר לחזור בו מכוונותיו ולהצהיר כי התוכנית אינה ראויה".

הם הוסיפו כי "ראש העירייה הפקיד לפני כעשרה ימים את תוכניות הבניה בשיכון דרום הכוללות בניה של מגדלי מגורים רבי קומות, כ-30 קומות וזאת בניגוד מוחלט להתחייבותו בכתב, שלא יאשר בניית מגדלים מעל 15 קומות. ממש בימים אלו העירייה בשיתוף רמ"י והוותמ"ל שוקדים במרץ על קידום תוכניות בניה של אלפי יחידות דיור במגדלי מגורים שיתנשאו לגובה של למעלה מ-60 קומות וזאת במתחם שדה התעופה בצפון הרצליה – "קריית המסלול" ובמתחם "קריית השחקים" שבין רחוב שבעת הכוכבים והיציאה מהרצליה בואך מחלף הסירה. תוכניות אלו יעמיסו לעייפה על התשתית התחבורתית שכבר היום אינה עונה על הצרכים, שלא להזכיר תשתיות רבות אחרות בהן העיר אינה ערוכה לתוספת אוכלוסייה בממדים שכאלו (חינוך, חשמל, מים, שופכין וכיו"ב)".

המתמודד לראשות העיר איל פביאן, מראשי מטה המאבק לבינוי שפוי בהרצליה, אמר: "הנהגת הרצליה, בראשות משה פדלון ומאיה כץ, ממשיכה בצעדים בירוקרטים, לא יעילים ולא רציניים. כל מטרתם היא למרוח את הזמן כדי לעבור את הבחירות המוניציפליות בשקט ולהעביר את ההכרעה על תכנית המתאר שתקבע את גורלה של הרצליה לעשור הבא והלאה – עד לאחר הבחירות. תהליך הצגת החלופות של תכנית המתאר לפי שכונות, הוא דוגמה מצוינת לסחבת הזאת. התהליך מתוכנן וצפוי להסתיים זמן רב אחרי הבחירות. המשמעות היא שתושבי הרצליה ילכו לקלפיות בלי לדעת איזה חלופות של תכנית המתאר מוצעות להם, שלא לדבר על תכנית סופית חדשה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "בימים אלו ממשיכה העירייה במתווה של הוועדה המחוזית לשיתוף הציבור בכיווני התכנון העתידיים של הרצליה, לפיהם תפותח תכנית המיתאר לעיר. מצגת בנושא מתפרסמת באתר העירייה וכבר השבוע יתקיים מפגש ראשון מתוך סדרת מפגשים עם הציבור".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יעקב א.

    בקשר ל "תושבים הפגינו נגד תכניות הבניה בהרצליה"

    אני לא מבין את "צומת השרון" שמראים תמונת ההפגנה של כ 10 אנשים.
    האם 10 אנשים עם כרזות זאת הפגנה?. האם לצומת השרון אין כותרות יותר גדולות?
    או אולי הם נגד ראש העיר פדלון ?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר