אתר העבודה ברחוב בר כוכבא
אתר העבודה ברחוב בר כוכבא

השיפוץ בבר כוכבא מתחדש, והתושבים רואים את הסוף להצפות. הכניסה הראשית לבי"ס בן צבי תחסם

לתושבי שכונת נווה ישראל צפויים עוד כמה חודשים של עבודות, שהופסקו זמנית לפני חגי תשרי. "50 שנה חיכו לעבודות, אז עוד חצי שנה – ביג דיל", אומרת תושבת השכונה

פורסם בתאריך: 6.11.18 08:55

עבודות הניקוז והתיעול ברחוב בר כוכבא, שהופסקו לפני חגי תשרי, יתחדשו בימים הקרובים. באחרונה קיבלו התושבים הודעות מהעירייה על כך שהעבודות יתחדשו מחר (יום רביעי) ויימשכו שלושה חודשים וחצי. עם זאת, אתמול בצהריים קיבלו הורים לתלמידים בבית הספר בן צבי בשכונת נווה ישראל הודעה מוועד ההורים לפיה כי העבודות נדחו ליום ראשון או שני הבאים. נזכיר כי העבודות ברחוב בר כוכבא הופסקו לפני כחודשיים עד שתבדק השפעת הגשמים הראשונים על תשתיות הניקוז החדשות, כך לדברי העירייה.

המקטע מרחוב סעדיה גאון ועד רחוב שירת גאולים ייסגר, הכניסה לרחוב דוד אלרואי שייהפך לרחוב ללא מוצא תהיה דרך רחוב חרמון בלבד. הכניסה לבית הספר יצחק בן צבי מרחוב אלרואי תיסגר הן לכלי רכב והן להולכי רגל. הכניסה תתאפשר מרחוב הר מירון ויוסדר ברחוב מפרץ חניה מיוחד להורדת תלמידים. כניסה נוספת להולכי רגל תתאפשר דרך השביל של גן אסתר משער הספרייה. האוטובוסים הציבוריים ייסעו מרחוב סעדיה גאון ויפנו שמאלה לרחוב בר כוכבא וההיפך, מרחוב הרב קוק יפנו לבר כוכבא וימינה לרחוב סעדיה גאון. בצד המזרחי של רחוב בר כוכבא, מרחוב הצנחנים עד בן גוריון, יופעל שאטל של העירייה.

חן שבת, שמתגוררת בפינת הרחובות דוד אלרואי ובר כוכבא אומרת: "לשיפוץ הרחוב יש יתרונות ויש גם חסרונות. היתרונות הם שלא נגור בוונציה ושמטפלים לנו בזה. מצד שני, זה בעייתי נורא כי לא תתאפשר כניסה לבית הספר בן צבי דרך השער הראשי. אנחנו גרים במרחק פסיעה מבית הספר והילדים שלי יצטרכו עכשיו לעשות עיקוף כדי להיכנס מהכניסה האחורית של המתנ"ס, או ללכת דרך גן השעשועים ולהיכנס מהשער של הספרייה. אני יותר רגועה שבבוקר כשאני יוצאת לעבודה אני חוצה איתם את הכביש והם בבית הספר, מאשר שהם יעשו את כל העיקוף ואני לא אוכל לראות שהם הגיעו בשלום לבית הספר. אני אאלץ ללוות אותם כל בוקר ולאחר לעבודה".

הצפות ברחוב בר כוכבא לפני שלוש שנים

הצפות ברחוב בר כוכבא לפני שלוש שנים

עוד אומרת שבת: "ההורים שלי גרים על בר כוכבא בדירת קרקע ולא פעם הרחוב הוצף ורכבים נתקעו בגלל ההצפות. אבא שלי הוא אדם סיעודי והמטפל שלו לוקח אותו כל יום אחה"צ לבית הכנסת עם כיסא גלגלים או עם הרכב, ועכשיו זה יהיה בעייתי בשבילו בחורף, עם כיסא גלגלים ובלי רכב. אני מעדיפה שיעבדו סביב השעון עם יותר כוח אדם ויסיימו את זה כמה שיותר מהר מאשר שכל יום יעבדו רק מהבוקר עד 17:30. בשלב הראשון של השיפוץ העבודות נמשכו יותר מחצי שנה והיו עסקים שהגיעו למצב שהם נאלצו לסגור, כמו למשל המכולת בבר כוכבא פינת הרב קוק. הבעלים אמר לי שאנשים לא באים כי אין חניה והכבישים חסומים. הספר בדוד אלרואי גם סגר. בסופו של דבר, אני לא יכולה לקטר כי ראש העיר עושה את העבודה שהיו חייבים לעשות כבר מזמן בבר כוכבא, עבודה שאף אחד לפניו לא עשה".

"אני לא אסגור את העסק שלי בגלל העבודות ברחוב בר כוכבא", מספר שמואל, בעל מכולת ברחוב סעדיה גאון. "תרד קצת העבודה, ב-30-20 אחוז, אבל אני יכול לשרוד ברוך השם, מי שסובל אלה התושבים. שרדתי כמעט שנה את החלק היותר קשה. חצי מהלקוחות שלי לא יכלו להגיע אלי לחנות. מה שצריך להיות יהיה. אני מקווה שזה יפתור את הבעיה של ההצפות. אני 35 שנה במכולת ו-60 שנה בשכונה. נולדתי בשכונה הזאת. אני חושב שהיה יותר יעיל אם היו סוגרים את כל האזור למשך שנה וגומרים עם זה ולא כל פעם קטע אחר. כל השיפוץ הזה ייקח לפחות עוד שנה".

התושבים אמנם מודאגים מההתנהלות במהלך תקופת העבודות אך הם מאוד מרוצים שהעבודות מתבצעות וימנעו את ההצפות שסבלו מהן במשך שנים. דיאנה תלמיד, שגדלה בשכונה ומתגוררת 16 שנה בדירה שסבלה רבות מהצפות, מברכת על העבודות. "50 שנה חיכו שיעשו פה עבודות שיימנעו את ההצפות, אז עוד חצי שנה – ביג דיל", אומרת תלמיד. "אני גרה בבית שזכה להצפות בשנים קודמות ותודה לאל, מאז השיפוצים אני ישנה בשקט. המצב מאוד השתפר. אני משבחת את העשייה הזאת. בשנים הקודמות כל טיפה של גשם היינו עומדים דרוכים. לפני שלוש שנים הייתה לנו הצפה רצינית והלכו לנו רהיטים ומשחקים, חצי בית. פרסמו בתקשורת תמונות של אמא שלי והבת שלי שהייתה תינוקת מחולצות על ידי כבאים מהבית. בשנה האחרונה זכינו. אני ובן זוגי הלכנו כעוסים, רצינו לדפוק על השולחן והגענו ללשכה של משה פדלון בהפתעה. על הלוח שלו הייתה תוכנית עבודה מה הולכים לעשות בבר כוכבא, ואכן זה יצא לפועל ולא נשאר במגירה. הוא ביקר אצלנו בבית וראה מה עברנו. אנחנו הראשונים שזכינו לטיפול ממנו. אנחנו אסירי תודה. זו השנה הראשונה שעוברת חלק".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. .

    השיפוץ שלא נגמר .. האזור שם כולל החניון עזר למצוקת החנייה ועכשיו זה בית חרושת תעשייתי לאבנים מלט חול אבק טרקטורים ורעש

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר