ה"מעברה" בנוף ים. צילום בני רומנו
ה"מעברה" בנוף ים. צילום בני רומנו

בתים חסומים ורכבים שניזוקו: כמויות עצומות של בוץ שטפו את המעברה בנוף ים

קבלן פיזר בקיץ ערימות של אדמת חמרה בשטחים הפתוחים, והאדמה נשטפת אל השכונה בכל פעם שיורד גשם. העירייה: "הנושא עבר לבדיקת מבקר העירייה"

פורסם בתאריך: 11.12.18 08:13

תושבי המעברה בשכונת נוף ים בהרצליה סובלים בימים האלה מסחף של כמויות עצומות של בוץ, שחסם את הגישה לחלק מהבתים, גרם נזק למכוניות וסתם את מערכת הניקוז. התושבים טוענים כי מקור הבוץ בערימות גדולות של אדמת חמרה שפיזר בקיץ קבלן מאתר בניה כלשהו בשטחים הפתוחים שמסביב למסגד סידנא עלי. הם אומרים שהבוץ נסחף לעבר השכונה בכל פעם שיורד גשם.

רחוב יגאל ידין בשבת

רחוב יגאל ידין בשבת

"אנחנו גרים בנוף ים כל החיים ואף פעם לא הייתה בעיה כזאת, ולא נתקענו עם המכוניות, אפילו לפני סלילת הכבישים ברחוב יגאל ידין ובכל רחבי המעברה", מספר בני רומנו, תושב נוף ים, "חזרנו 20 שנה אחורה. בקיץ האחרון משאיות מלאות בחמרה הגיעו למעברה ושפכו אותה על כל השטחים הפתוחים בנוף ים, בקרבת הים. ידענו מה הולך לקרות, אי אפשר לשפוך חמרה ולהעלות את גובה האדמה במטר ולצפות שזה יישאר שם ברגע שמתחיל הגשם. אחר כך ראינו טרקטורים ששיטחו את החמרה. בגשם האחרון, ובכל הגשמים הקודמים, כל החמרה התנקזה למעין נחל והכל ירד לכבישים. זה ממלא את הכבישים בבוץ בגובה של 30-20 ס"מ ורכבים נתקעו. אחותי נתקעה עם הרכב שלה ביום שבת בצהריים ביגאל ידין במשך כשעה, והוצאנו את הרכב עם טנדר בקושי רב. היה עוד רכב שנתקע אחריה וחולץ רק בשעה 22:00".

ה"מעברה" בנוף ים

הוא ממשיך: "מהעירייה ניסו לפנות כמה פעמים מהכביש את הבוץ, אבל הבעיה שזה מגיע מהשטחים הפתוחים ואם מישהו לא יפנה את החמרה משם זה לא יעזור. אם יורד גשם אנשים, ובעיקר מבוגרים, לא יכולים להיכנס או לצאת מהבתים שלהם, פשוט אין גישה, והם צריכים להיעזר בכלי רכב. כמובן שכל הבוץ הזה ממשיך לזרום למערכת הניקוז של העירייה וסותם אותה, מה שעולה הרבה מאוד כסף לעירייה לפנות את זה אחר כך. זה גם מגיע לים ויוצר עננים של חמרה בתוך המים. זה הרס מוחלט של הטבע. מישהו פשוט עשה פשע, הרוויח כסף וגרם נזקים לסביבה ועכשיו זה יעלה הרבה כסף לפתור את הבעיה שנוצרה".

ה"מעברה" בנוף ים

ה"מעברה" בנוף ים

ראיתם את המשאיות בזמן אמת?
"ראינו את המשאיות עם החמרה וחלק מהתושבים פנו אליהם ושאלו אותם למה הם שופכים את זה פה ושזה יעשה להם בוץ בבתים. אף אחד לא תיאר לעצמו מה תהיה התוצאה באמת. זה בוץ שלא יורד ומלכלך את הבתים. העירייה שלחה כבר שלוש פעמים טרקטורים לפנות את החמרה הזאת, אבל עדיין כשיורד הגשם אנחנו בבעיה. הם גם ניסו לחסום את הבוץ עם אבנים אבל האבנים פשוט זרמו עם הנחל. אם הם לא יביאו לשם 30-20 משאיות וכמה טרקטורים ויפנו את כל מה ששפכו שם, זה הולך להיות כך כל החורף".

מהעירייה נמסר בתגובה: "בהנחיית מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא, עבר הנושא לבדיקת מבקר העירייה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר