סגן נ' מהרצליה. צילום דובר צה"ל
סגן נ' מהרצליה. צילום דובר צה"ל

סגן נ' מהרצליה מסיים השבוע קורס טיס: "אחרי השירות אולי אהיה מורה"

הוא למד בתיכון הראשונים, הוא אוהב ספורט אקסטרים, הוא הדריך ילדים עם צרכים מיוחדים ומהשבוע הוא גם נווט קרב. הכירו את סגן נ' מהרצליה

פורסם בתאריך: 23.12.18 09:50

ביום רביעי השבוע יתקיים מסדר הכנפיים המסורתי של חיל האוויר – סיום קורס טיס מחזור 177. בין המסיימים גם סגן נ', בן 21 מהרצליה, המסיים את הקורס כנווט קרב. הוא נולד בצפת ועבר עם משפחתו להרצליה כשהיה בכיתה ז'. הוא למד בתיכון הראשונים פיזיקה וביולוגיה והוא אוהב ספורט וספורט אקסטרים, במיוחד כדורגל וגלישה. הוא הצטרף לתנועת הצופים לשבט רשפים בכיתה ח' והדריך בנות בכיתה ה' וילדים עם צרכים מיוחדים והיה רשג"ד.

לאיזו יחידה תכננת להתגייס?
"לא תכננתי ליחידה ספציפית. התמיינתי לכמה יחידות. החלטתי שאני רוצה ללכת על שירות קרבי ולתרום כמה שאני יכול. שאפתי להגיע לאחת הסיירות הבכירות או לקורס טיס. קיבלתי את המיונים, בין השאר למודיעין, השקעתי ועברתי את המיונים והגעתי לקורס טיס. אני גם מכיר צוותי אוויר בחיים הפרטיים והם אנשים טובים עם ערכים ואפשר ללמוד מהם דבר או שניים. החלטתי שאני לא פוסל ואפילו אשמח להגיע".

איך היה הקורס? מה היה הכי קשה ומאתגר?
"בקורס החלטתי שאני לא מוריד את הרגל מהגז בשום שלב. כל שלב קשה בדרך שלו. מה שהיה לי קשה הוא לא העניין הפיזי אלא המנטלי, שאתה מתנתק מהחברים והמשפחה ולא מתראה איתם מספיק, ונמצא הרבה זמן בצבא. כל החברים משתחררים באיזשהו שלב וטסים לחו"ל ועובדים בעבודות ואני כאן. זה היה הדבר הקשה בעיניי, הפער המנטלי הזה של השוני והמסגרת השונה מהאדם הרגיל אבל בשביל זה אני פה וזה לא משהו שמפחיד אותי. קצת קשה אבל ממשיכים".

לאיזה תפקיד שובצת? מה הציפיות שלך מהתפקיד שלך?
"נווט קרב. כשהתגייסתי לקורס לא אמרתי שאני מתגייס להיות טייס קרב. זה מאוד יפה בשם ובכותרת שיש לטייס קרב, אבל התגייסתי ממניעים אחרים. התגייסתי כי החלטתי עם עצמי עוד לפני השירות הצבאי שאני רוצה להיות בתפקיד שתורם כמה שיותר וכמה שאני יכול ואיפה שיצטרכו אותי. אם מה שמתאים זה להיות נווט קרב, שזה תפקיד שבעיניי הוא מאוד מעניין ומאור מרתק וטוב אז אני ממשיך פה. התגייסתי כדי לתת מעצמי כמה שאני יכול למדינה כדי שהאחיין שלי הקטן יוכל לגדול בשקט ולא תחת איומים וכנ"ל אחי הקטן, ולא כדי להיות טייס קרב עם שם טוב".

איך המשפחה מגיבה?
"המשפחה תומכת מאוד. אמא שלי מאוד מתרגשת עכשיו לקראת הסיום. לכל אורך הדרך הם תמכו בי וכשהייתי צריך משהו הם נתנו והם תמכו גם מבחינה מנטלית. כשהיה קשה היה עם מי לדבר".

היית ממליץ לאחרים להיות טייסים למרות הקושי? למה?
"בניגוד לסטיגמות מסוימות, לקורס הזה יש הרבה ערכים ודברים טובים. אם אתה מתגייס כדי לעשות משהו הכי משמעותי שאתה יכול ואתה מתאים לכאן אז זה המקום הנכון בשבילך. בנוסף, זה איזשהו עניין של מסוגלות עצמית. אני עברתי תהליך מאוד משמעותי בשלוש שנים האלה של הקורס. שלוש שנים שמאוד מעצבות ובונות את האישיות, גם בהיבט של הקשיים שיש, בהיבט המנטלי. זה קורס שתרם הרבה לעיצוב האישיות שלי, לגיבוש ערכים ולמחשבה שלי על ארץ ישראל ועל המדינה ולתחושת המסוגלות. הקורס גם תרם לציפיות שלי מהשירות הצבאי. עד עכשיו היה לי שירות עם המון חוויות, חלקן יותר טובות וחלקן פחות, קשה ומאתגר".

ממה הכי נהנית בקורס?
"בנוסף לקושי שיש בטיסות זה גם מקצוע שהוא כיף. אני חובב אקסטרים ולטוס בשבילי זה דבר שהוא מאוד כיף".

אתה רואה את הטיס כקריירה שלך?
"חתמתי עוד שבע שנים בצבא, זה המסלול. זה לא מה שאני אעסוק בו בהמשך החיים כנראה, אני אעשה מילואים ואני אתן את חלקי למדינה בשנים הקרובות אבל לא יודע אם מעבר. עשיתי גם תואר במסגרת הקורס, במתמטיקה ובמדעי המחשב, באוניברסיטת בן גוריון. אני חושב אחרי השירות, להיות אולי מורה. עוד לא חשבתי בדיוק מה. אני כן רואה את עצמי בתחום החינוכי בהמשך".

ביום רביעי שעבר, נזכיר, סיים סג"ם ל' מהרצליה, חייל בודד ועולה חדש כבן 20, את קורס מפעילי כטמ"ם (כלי טיס מאויש מרחוק) היוקרתי של חיל האוויר, בטקס חגיגי בבסיס פלמחים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר