נחלת עדה. צילום עזרא לוי
נחלת עדה. צילום עזרא לוי

מחכים 13 שנה, יחכו עוד ארבעה חודשים: הבחירות לוועד נחלת עדה נדחו שוב

אחרי שנים ארוכות, הבחירות לוועד שכונת נחלת עדה היו אמורות להתקיים אחרי הבחירות המקומיות. אבל אז נקבעו הבחירות לכנסת וטרפו את הקלפים

פורסם בתאריך: 28.1.19 15:00

תושבי שכונת נחלת עדה בהרצליה מחכים כבר 13 שנה לקיומן של בחירות לוועד השכונה, וייאלצו לחכות ארבעה חודשים נוספים. הסיבה – הבחירות הכלליות לכנסת שיתקיימו באפריל. בהודעה שהפיצה העירייה בקרב תושבי השכונה נמסר כי "על פי תקנון הבחירות לוועדי השכונות, לא יתקיימו בחירות או הכנה לבחירות לוועד השכונה בחצי שנה שלפני הבחירות לכנסת ו/או לרשות המקומי או חודש לאחריהן. ההחלטה על הבחירות ותאריכי הבחירות לוועד שכונת נחלת עדה תתקבל אחרי הבחירות לכנסת".

נציין שבשכונה מבקשים כבר שנים מהעירייה לקיים בחירות בשכונה. בעקבות דרישה כזו שהעלו התושבים במהלך תקופת הבחירות לרשויות המקומיות, הודיעה העירייה כי הבחירות לוועד יתקיימו אחריהן. ואכן, נקבע מועד לקיום הבחירות לוועד השכונה ב-11 בפברואר, כשהמועמדים היו יכולים להגיש את מועמדותם עד 7 בינואר. כעת, בגלל הבחירות לכנסת, המועד כאמור נדחה שוב.

מבירור שערכנו מתברר כי תקנון הבחירות לוועדי השכונות, שעל פיו בין השאר נאסר לקיים בחירות לוועדי השכונות בתקופת הבחירות לכנסת, איננו תקנון משפטי מחייב אלא כללים שגובשו לפני עשרות שנים כשהחלו לבחור ועדים לשכונות. ההיגיון שעומד מאחורי ההחלטה שלא לקיים בחירות לוועדי שכונות שישה חודשים לפני מועד הבחירות הארציות וחודש אחריהן, הוא כדי לנטרל ניגוד עניינים של המועמדים שאמורים לעסוק רק בסדר היום השכונתי ובצורכי תושבי השכונות. עד שייבחר ועד חדש לשכונה, הוועד הקיים ימשיך לפעול.

כרגע לא ברור כמה התושבים הגישו מועמדות לוועד השכונה. תושבת השכונה רינה נאור שקלה להגיש מועמדות אך לבסוף לא עשתה זאת. היא השתתפה במפגש לקראת הבחירות שהתקיים בשכונה ב-24 בדצמבר. "היינו חמישה צעירים בכנס שבאו לשמוע ולהבין מה קורה והשאר היו ותיקי השכונה. אני חושבת שכל השיטה קצת עקומה וצריך אולי לחשוב לשנות אותה", היא אומרת, "לאנשים צעירים עם ילדים קטנים וקרייריסטים, שמאוד אכפת להם והם מאוד קהילתיים, המבנה הקיים של הוועד לא מתאים. אנחנו לא יכולים להתחייב למשל להמון שנים. חשבתי לרוץ עם קבוצה של חברים ולחלק בינינו את התקופה, אבל בפגישה הזאת הבנתי שאנחנו עומדים מול ארכאיות של שנים שלא כך כך מתאים לרוח התקופה. לכן, לצערי לא הגשתי את מועמדותי. לדעתי, מבנה הוועד, המהות שלו, תפקידו ואורך הקדנציה, אלה דברים שצריכים להיבחן מחדש.

"יש המון ביורוקרטיה שנלווית לכל ההליך הזה, דברים שהם כבר לא רלוונטיים. אנחנו, החבר'ה הצעירים בשכונה, עושים הרבה פעילות קהילתית חברתית עם המתנ"ס ודואגים לקהילה שלנו באופן לא פורמלי גם בלי להיות בוועד. זה לא עניין של כוחות פוליטיים ומי משיג יותר, אלא ראיה קהילתית מה טוב לכולם והשאלה היא מה תפקיד הוועד בשכונות. הוועדים יכולים להביא כוח לעירייה ולתושבים וצריך לעשות ריוויזיה לתפקיד הוועד".

הישארו מעודכנים בכל הסיפורים החמים בהרצליה:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר